Dünyanın önde gelen teknoloji şirketlerinden Xerox, iş hedefleri ile çevre ve toplumsal sorumluluklarını ortak bir anlayışla yönetiyor. Xerox, iş hedefleri, üretim süreçleri ve sosyal sorumluluklarını masaya yatırdığı 2010 yılı Küresel Vatandaşlık Raporu’nu yayınladı. Xerox’un 2006 yılından itibaren duyurmaya başladığı Küresel Vatandaşlık Raporu, kurumun vatandaşlık politikalarını, sosyal sorumluluklarını, çevre politikalarını ve sürdürülebilirlik yaklaşımlarını ortaya koyuyor.
Xerox’un 2010 yılı raporu, bundan önceki raporlarda olduğu gibi çalışma kurallarının, kurumsal uygulamaların, müşteriye yönelik yaklaşımların, sosyal sorumluluk faaliyetlerinin ve çevre politikalarına yönelik yaptığı eylemlerin sonuçlarının yer aldığı bilgileri bir araya getirdi. Raporda ayrıca; yönetim uygulamaları, etik değerler, kültürel çeşitlilik (diversity), müşteri haklarını koruma, çalışan memnuniyeti gibi konulara da yer veriliyor.
Raporun içinde bulunan hissedarlara yönelik yazılan mektupta, Xerox Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Ursula Burns; “Biz bugün çok daha büyük bir şirketiz. Daha geniş bir hizmet ve teknoloji yelpazemiz var. Global yaygınlığımızı ciddi oranda arttırdık. Sosyal sorumluluk anlayışının, sadece iyi finansal sonuçların olduğu dönemlerde değil, zor dönemlerde de sürdürülmesi gerektiğini düşünüyoruz” dedi.
Xerox’un 2010 Küresel Vatandaşlık Raporunda çevresel sürdürülebilirlik hedefleri ve iklim koruması konusundaki çalışmalarına da vurgu yapılıyor. Raporda öne çıkan çevresel çalışmalar şöyle sıralanıyor:
“Nötr karbon” hedefi ile Xerox’un sera gazı (GHG) emisyonları 2002-2009 yılları arasında yüzde 31 düştü. Bunun sonucunda enerji verimliliği ve enerji yönetimi uygulamaları iyileştirildi.
New York Webster’deki EA toner fabrikası, “sıfır çöp sağlıarak” çalışmayı başardı. Xerox, 2012 yılına kadar tesislerindeki geridönüştürülebilirlik/yeniden kullanılabilirlik oranlarını yüzde 97’ye çıkarmayı hedefliyor.
Geçtiğimiz yıl içerisinde lansmanı yapılan yeni ürünlerin yüzde 92’si ENERGY STAR sertifikasına sahip. Bu sertifikaya sahip ürün sayısında 2008 yılına oranla yüzde 12 artış oldu.
Xerox “sıfır çöp” hedefine yönelik, global geri dönüşüm firması “Close The Loop” ile işbirliği yaptı. İşbirliği ile kullanıcılara, toner şişeleri, kartuşlar, eriticiler ve toner çöpleri gibi görüntüleme malzemelerinin atıklarını iade etmeleri için daha çok seçenek sunuldu.
Küresel Vatandaşlık Raporu, Xerox’un vatandaşlık anlayışını tanımlayan aşağıdaki 5 ana tema üzerinden hareket edilerek oluşturuldu.
İş Yönetimi: Dürüst ve şeffaf iş yönetimi ile hem firmanın güvenilirliğini artırmak hem de yatırımcıyı cezp etmek.
Müşteri İhtiyaçları: Kaynakları müşteri ihtiyaçları doğrultusunda kullanarak, inovasyon ve büyümeye yatırım yapmaya imkan veren gelir akışı sağlamak.
Daha Yeşil Bir Dünya Geliştirme: Tasarruf sağlayan, değer sağlıan ve yeni pazarlar sağlıılmasına yardımcı olan sürdürülebilir inovasyon ile daha yeşil bir dünyaya destek olmak.
Daha İyi Bir İş Ortamı: Şirketin rekabet gücünü artıran Xerox çalışanları için harika bir çalışma ortamı sağlımak.
Kaynakları Daha Etkili ve Verimli Kullanma: Kaynakları daha etkili ve verimli kullanarak, Xerox çalışanlarının hayat kalitesini artıran, Xerox müşterilerinin maliyetlerini azaltmak.