Kendi alanlarında sundukları çözümler ile lider konumunda bulunan yazılımın önde gelen Univera ve Dünyanın gelirler bakımından en büyük mobil operatörlerinden biri olan Vodafone bilişim ve teknolojide bir araya geldi. Dünyanın en büyük Telekom operatörlerinden olan Vodafone yapılan bu işbirliği ile Türkiye’deki satış-dağıtım kanalını Univera’nın “EnRoute Panorama” çözümü ile zirveye taşıyor…
Proje kapsamında endüstriyel dayanıklı el bilgisayarlarının önemli markalarından biri olan Intermec firmasının 320 adet Intermec CN50 El Terminali kullanıldı. Vodafone Türkiye genelindeki dağıtım merkezlerinde satış-dağıtım ve stok faaliyetlerini 3G farkıyla anında izleyebiliyor ve raporlayabiliyor… Vodafone yetkilileri 2010 başında start verilen “Vodafone Distribution Center” adını verdikleri bu projedeki amaçlarını, Vodafone’un Türkiye distribütörlerinin ve 1700’e yakın shop&silver satış noktasının web tabanlı merkezi bir yazılım kullanılması, buna bağlı el bilgisayarları sayesinde araç fatura yazıcılarıyla saha satış otomas-yonunun kurulması ve tüm satış-dağıtım faaliyetlerinin bir merkezden izlenmesi olarak açıklıyorlar…
Univera A.Ş Genel Müdürü Cüneyt Ersin yaptıkları işi bugünün global rekabet ortamına uyum sağlamak isteyen, günümüzün çağdaş vepro-aktif ticari şirketlerine mobil el terminalleri ve diğer Auto-ID teknolojilerini kullandırarak satış, dağıtım,lojistik, tedarik yönetimi konularında maksimum verimlilik sağlamak ve onlara internet tabanlı merkezi bir bilgi yönetim sistemi kurup rekabetçi bir alt yapıya kavuşturmak olarak açıklıyor… Bu bağlamda dünyanın en büyük telekom operatörlerinden olan Vodafone ile “Vodafone Distribution Center” projesi gerçekleştirdiklerini ve bu projede çok başarılı olduklarınıbelirtiyor.
“Vodafone Distribution Center”
projesi ile; kontör kart ve sim kartlarının Türkiye’deki saha satış, stok, kampanya ve promosyon uygulamalarını merkezden yönetmeyi ve el bilgisayarları kullanarak daha fazla noktaya ulaşıp penetrasyon ve satışını arttırmayı hedeflediklerini belirtiyorlar. Bu aranan çözüm ile anlık veri iletişimi sayesinde merkezde aktivasyon ve diğer kendi iç sistemleri ile anlık entegrasyonlar yaparak; toplu bir verim elde etmeyi ve esnek raporlamalarla doğru kararlar alıp, sahada hızlı aksiyonlar gerçekleştirmeyi hedeflediklerini belirtmişlerdir…
Vodafone bu projede Univera’yı seçme nedenlerini şöyle sıralamaktadır…
Bu projede, proje partneri olarak Univera’yı seçmelerini madde madde şöyle sıralıyorlar:
∆ Univera’nın sektörel deneyiminin fazla olması.
∆ Teknolojiyi yakından izleyen güçlü ve büyük bir yazılım ekibine sahipolması.
∆ Univera’nın elinde kendi geliştirdiği ve bugünün en son teknolojilerini kullanan; kolay uyarlanabilir hazır bir web-tabanlı çözüme sahip olması.
∆ Proje yönetim ekibinin tecrübeleri.
∆ Tüm destek faaliyetlerinin tek bir merkezden (yazılım destek-çağrı merkezi-teknik servis) veriliyor olması.
∆ Yazılım ve Hizmetler dışında
∆ Tüm proje süresince Vodafone’un karşısında tek firma görme arzusu.
Vodafone; bu proje ile dağıtım kanallarının ve satış noktalarının tüm satış/dağıtım faaliyetlerini, elterminalleri ile yüzde 100 elektronik ortama taşımış ve anlık izlenebilirliğini sağlamış oldu…
Proje iki fazda devreye alındı… Mart 2010’da pilot uygulamaların incelendiği ve Vodafone tarafından onaylandığı ilk faz geçişi tamamlandı, ikinci fazda ise projenin tüm Türkiye’deki Vodafone Dağıtım Merkezlerine’de (VDM) kurulum ve eğitimleri gerçekleştirildi, faz 2 Mayıs 2010 tarihinde tamamlandı. Sistemin faz 2 geçişinin ardından özellikle sahadaki satış temsilcilerinden gelen ilave talepler ve ihtiyaçlar nedeni ile yeni sürümlere geçişler gerçekleştirildi.Proje kapsamında 44 Vodafone Dağıtım Merkezi (VDM) 330 Satış Temsilcisi ve 20.000’den fazla satış noktası yer alıyor. Projede Univera’nın Microsoft’un SQL 2008 Enterprise Edition altyapısı üzerinde geliştirdiği yeni Web çözümü EnRoute Panorama kullanılıyor… Panorama ailesinin “Mobil Satış ve Dağıtım Sistemi” çözümü olan EnRoute Panorama MSD (Mobil Satış Dağıtım) Modülü bir dağıtım şirketinin (Distribütör, Bayi, Bölge Depo vb.) tüm back-office ihtiyaçlarını karşılayabiliyor… Tüm faturalama, sipariş, sevkiyat, tedarik, cari, stok yönetimi ve finans işlemleri MSD üzerinde çözümleniyor.Proje kapsamında Panorama ailesinin “Ticari Pazarlama” çözümü olan “Quest Panorama” da sistem içerisinde kullanılmaktadır. EnRoute ve Quest Panorama ürünleri ayrı ayrı da çalışabildiği gibi tek bir platformda birlikte de çalışabilmektedir. Vodafone projesinde her 2 ürün tek bir platformda çalışmakta, sahadaki satış temsilcileri satış aktiviteleri dışında ticari pazarlama faaliyetleri de gerçekleştirmektedir.
Projede yalnız Intermec CN50 el terminallerinin dışında, aynı zamanda araçta fatura kesmek için Univera’nın patentli ürünü; “Akrobat Araç Yazıcılar” da kullanıldı. Proje kapsamında Vodafone satış temsilcileri Kontörlü Kartlar ve Telefonları, bir hızlı tüketim ürünü gibi satış noktalarına fatura karşılığı teslim ediyorlar… Bu sırada satış temsilcisi, “Kart SIM kodu”, “TelNo” vs. gibi birçok veriyi de barkodlu el terminalleri ile topluyor. Barkodlu sistem aynı zamanda tüm Vodafone ürünlerinin stok miktar ve lokasyon bilgilerini de otomatik olarak izleyebiliyor…
Proje kapsamında EnRoute Panorama içinde hazırlanan özel gösterge(Dashboard) ekranları ve yeni esnek raporlama araçları; Vodafone satış yönetimine kaliteli bir “Karar Destek Çözümü” nü de beraberinde getiriyor… Bu araçlar yardımıyla satış yönetimi çok daha hızlı kararlar alabiliyor ve artan rekabet koşullarına hızla uyum sağlayabiliyor…