Lenovo, stratejik ve hızlı büyümesi, Japonya’da NEC ile ortak girişiminin başarılı uygulaması ve Almanya’da Medion’un satın almasının getirdiği güç ile 2012 yılında PC pazarında dünya çapında 2 numara olmayı bekliyor…
IDC (International Data Corporation) araştırma şirketi tarafından açıklanan 2011 yılı ikinci çeyrek verilerine göre pazar payını yüzde 12,2’ye çıkararak dünyanın en büyük üçüncü kişisel bilgisayar üreticisi olan Lenovo, 2012 yılı sonunda da dünya ikinciliği için çalışıyor.
Yeni ürünleri ile stratejik büyümeye, dünya genelinde pazar payı kazanmaya ve karlılığını yükseltmeye devam eden Lenovo gelecek yıllarda da başarılı olmak için inovasyon ve ürün çeşitliliği konusunda çalışmalarına devam ediyor. Sahip olduğu alt yapı & deneyim, deneyimli iş gücü, ürün çeşitliliği, vizyon ve hız özellikleri ile sektörde öncülüğünü sürdürüyor. Gerçekleştirilen başarılı ve stratejik yönetim uygulamaları ile 21 Milyar $’ı aşan rekor seviyedeki yıllık gelir rakamı elde eden Lenovo, kısa bir süre önce Fortune Global 500 listesinde 450. sırada tekrar yerini aldı.
2012 yılında dünya çapındaki PC pazarında dünya ikinciliği bekleyen Lenovo Türkiye Genel Müdürü Gülfem Çakmakçı “Doğru zamanda, doğru strateji ve doğru ürünlerle ve dünya genelindeki başarılı yönetim uygulamaları ile dünya liderliğimizi güçlendiriyoruz. Sektörün yavaşladığı zamanlarda bile ileri performans gösteren Lenovo olarak inovasyonu teşvik etmeyi, sürdürülebilir büyüme elde etmeyi ve paydaşlarımız için uzun vadeli kazançlar sağlamayı devam ettirmeye yönelik doğru strateji ve güçlü yönetim özelliklerimiz ile sektörde fark sağlııyoruz. Türkiye’de ise son çeyrekte toplamda %9 pazar payı ile 5.sırada ve dizüstü bilgisayarda ise %12 ile 4.sırada yer alarak dünya ikinciliği yolunda hızla ilerliyoruz.” dedi.