Veri depolama çözümlerine odaklanarak bu alanda kendini uzmanlaştıran ve yüzde yüz satış kanalı üzerinden faaliyetini sürdüren NetApp, Türkiye’de 2005 yılından bu yana, İş ortakları ile kurduğu sağlıklı, güvenilir ve sürdürülebilir işbirliği ile her yıl ortalama %54’lük bir büyüme sergiliyor. Müşteri portföyünü her yıl iki katı arttırarak Türkiye’deki iddiasını sürdüren şirketin hedefi, 3 yıl içerisinde Türkiye’de Pazar lideri konumuna ulaşmak.
NetApp’ın bugün düzenlediği basın toplantısında, NetApp’ın dünyadaki konumu, Türkiye’deki başarısı ve gelecek hedefleri değerlendirildi. Toplantı, NetApp Başkan Yardımcısı ve Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Bölgesi Kanal Müdürü Juan De Zulueta veGelişmekte Olan Ülkelerden Sorumlu Kanal Müdürü Patrik Eigenheer’inkatılımı ile NetApp Türkiye Ülke Müdürü Behçet Yumrukçallı ve NetApp Türkiye Kanal Müdürü Soner Cesur’un ev sahipliğinde gerçekleşti.
2005 yılından itibaren ortalama %54’lük bir büyüme oranı ile Türkiye Pazarında güçlü varlığını hissettiren NetApp, 2010 mali yılını yüzde 110 ila 120 büyüme ile kapatacak. Giderek yükselen performans grafiği ile istikrarlı ve sürdürülebilir büyümesine devam eden şirket, Türkiye pazarındaki liderlik hedefine doğru yol alıyor.
NetApp Başkan Yardımcısı ve Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Bölgesi Kanal Müdürü Juan De Zulueta,NetApp’ın Türkiye’deki başarısına inancının tam olduğunu ve kanal yapısını güçlendirmek üzere yapılacak yatırımlara devam edeceklerini belirtti, ve sözlerine şöyle devam etti: “NetApp’ın global ölçekte, Google, Apple ve e-bay gibi firmalar ile birlikte yüzde 20’nin üzerinde büyüyen şirketler grubuna dahil edilmesi bizim için gerçekten gurur verici. 2008’den bu yana şirketimiz yüzde 31’leri aşan bir büyüme kaydetti. Geçtiğimiz iki yıla baktığımızda Türkiye pazarında yüzde 220’e varan bir büyüme oranıyla pazarda varlığımızı hissettirdik ve liderlik hedefimize emin adımlarla ilerliyoruz. Stratejimiz, inovatif çözümler geliştiren, doğru, güvenilir ve sürdürülebilir kanal yapımızı daha da güçlendirmek. Bu strateji ile liderliğe ulaşacağımıza inanıyorum. ” dedi.
Türkiye pazarına yönelik değerlendirmelerde bulunan Juan De Zulueta, Türkiye veri depolama pazarında inanılmaz bir gelişme yaşandığını, sektörün olgun bir sektör olma yolunda ilerlediğini ve NetApp’ın kısa zamanda pazarın lider oyuncusu olacağına inandıklarını dile getirdi.
NetApp Türkiye Ülke Müdürü Behçet Yumrukçallı ise NetApp’ın stratejik olarak sadece satış kanallarına yapılan yatırımlar ile büyümesini sürdürdüğünü vurgulayarak “Sadece veri depolama çözümleri ve yönetimi alanında faaliyet gösteriyoruz. Bu sebeple uyguladığımız büyüme modeli için organik büyüme diyebiliriz. Bizim için asıl önemli olan nokta, satış kanalı sayımızın artışından ziyade, ürün ve servislerimizin satışını doğru yapabilecek, yetkin iş ortakları ile çalışabilmek. ” dedi ve sözlerine şöyle devam etti:
“Firmalar aslında IT altyapıları için maliyetli hizmetler satın almakta, ama baktığınız zaman alınan hizmetlerin küçük bir kısmı gerçekten kullanılıyor. NetApp olarak, ihtiyaca özel, her ölçekten firmaya esnek hareket edebilmelerini sağlayan altyapı çözümleri sunuyoruz. Özellikle, KOBİ’lere sunduğumuz uygun maliyetli hizmetler ile onları yatırım yapmaya teşvik ediyoruz. Finans ve telekomunikasyon dahil olmak üzere özel sektörden kamuya çok geniş bir müşteri portfoyümüz bulunmakta. Türkiye’de çok ciddi sayıda müşterimiz var ve müşteri sayımızda her yıl yüzde 50’lik bir artış kaydediyoruz.”
Aslında farkında olmadan neredeyse herkesin bir NetApp kullanıcısı olduğuna da değinen Yumrukçallı, “Dünya’da iPod, iPhone, Facebook, Google ve Yahoo kullanıcılarından tutun da,Türkiye’de kariyer.net, secretcv.com, Superonline, GittiGidiyor.com, Sahibinden.com, Hepsiburada.com gibi servisleri kullananlara kadar herkes aslında birer NetApp kullanıcısı. Sunduğumuz servisler direk son kullanıcıya yönelik olmasa da, hizmet verdiğimiz servis sağlayıcılar üzerinden son kullanıcıya da ulaşmış oluyoruz.” dedi.
Son Yorumlar