Dünya çapında farklı kesimlerden tüketicileri kendisine çeken mobil oyunlar, son dönemde kitle eğlencesinin önemli bir şekli olarak hayatımıza girmiş durumda.
Dokunmatik akıllı telefonların uygun bir oyun platformu olarak ortaya çıkması ve her yaştan kullanıcıların ilgisini çeken oyunlardaki hızlı yenilikler bu pazardaki büyümeyi yönlendiriyor. ABI Research’ün Mobil Hizmetler Araştırmaları Bölümü’nün bir parçası olan “Mobil Oyunlar” çalışmasına göre sektörün 2011’de 5 milyar doların altındayken 2016’da 16 milyar doların üzerine çıkması beklenen gelir düzeyi de bunu ortaya koyuyor.
Uygulama içi ödemeler ve reklam gelirleri hızla artacak
ABI Research Kıdemli Analisti Aapo Markkanen, günümüzde oyun içinde satılan sanal ürün ve hizmetlerden bugüne kadar görülmemiş bir mobil oyun gelir payı gelmeye başladığını belirtiyor. Markkanen, 2011 mobil oyun gelirlerinin yaklaşık 3’te 1’ini oluşturan bu uygulama içi ödemelerin payının 2016 yılının sonunda neredeyse toplam gelirin yarısına yükseleceğini kaydediyor. Markkanen, reklam verenler mobil oyunların kitle iletişim aracı olarak potansiyelinden yararlanmaya başladıkça oyun içi reklam gelirlerinin de her geçen gün daha büyük bir hızla artacağına dikkat çekiyor.
Mobil oyun sektöründe konsolidasyon kaçınılmaz
İçeriğin dijital dağıtımı, isteyen herkesin mobil oyun sektörüne engellerle karşılaşmadan girmesine olanak tanıyor. İyi içerik sunmanın, şanslı olmaktan daha önemli olduğunu anlatan ABI Research Kıdemli Analisti Markkanen, yine de oyunların ve yeni içerik keşfinin dinamiklerinin bu işi riskli ve başarılı olup olmayacağı zor tahmin edilir bir iş haline getirdiğini belirtiyor. Markkanen’e gore Rovio’nun “Angry Birds” oyunu, en başarılı isimlerin hayatta kalacağının erken bir örneği. Yine de böyle bir başarıyı yakalamak için tüketicilerin dikkatini çekmeye yönelik başarısız birçok deneme olacak. Bu da önümüzdeki dönemde Electronic Arts ve Zynga gibi sektör devlerinin yaptığı yakın dönem satın almalarla da görüldüğü gibi konsolidasyonla sonuçlanacak.