• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

KoçSistem’de CRM uygulamaları

27 Eylül 2012
in CRM
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Müjde Işım – KoçSistem Uygulama Entegrasyon Grup Yöneticisi

CRM’in önemi nedir?

CRM projelerinin başarısının temelinde; hem teknoloji, hem süreç, hem de insan faktörü yatmaktadır. Şirketimizi ve içinde bulunduğumuz sektörü iyi bir şekilde analiz ederek yapmak istediklerimizi belirleyip, amaç için en uygun teknolojileri, işin uzmanı şirketler ile hayata geçirmek gerekir. CRM konusunda işin uzmanı şirketlerle çalışmak, şirketlere kendi çekirdek uzmanlık alanlarına ve stratejik konulara odaklanmanın yanı sıra iş gücü ve maliyet avantajı da sağlayacaktır.

Günümüz koşullarında ayakta kalabilme, ürün ve hizmetleri ile fark oluşturabilme ve süreklilik sağlayabilme amacı, her boyuttaki şirket için, müşteri ilişkilerinin etkin yönetimini gerekli kılmaktadır. Global krizin beraberinde getirdiği, artan arz ve yetersiz talep nedeniyle, CRM’in sağladığı avantajları daha da önemli hale gelmiştir. Bu noktada anahtar çözüm noktası; müşteriyi yakından tanıyıp bire bir iletişim kurarak iyi analiz etmeyi, müşteri davranışlarını öğrenmeyi ve etkin ve bire bir pazarlama yapmayı sağlayan CRM uygulamaları olmaktadır.

CRM’in kalitelendirilmesi için neler gereklidir?

Kaliteli müşteri ilişkileri yönetimi, kurumların en değerli varlıkları olan müşterilerini korumalarını, yeni fırsatları doğru bir şekilde değerlendirmelerini sağlarken, şirketlere sürdürülebilir bir büyüme için temel oluşturmaktadır. Mevcut müşterileri elde tutmanın operasyonel maliyetinin, yeni müşteri kazanımına göre çok daha düşük olduğu göz önüne alındığında, eksiksiz bir müşteri bilgisi ile doğru müşteri profili oluşturabilmek, müşterileri bu doğrultuda segmente ederek, pazarlama ve satış faaliyetlerini doğru yönetmek ve karlılığı arttırmak, kaliteli CRM uygulamanın temel prensibidir.

Mevcut müşterilerin değerini arttırmanın yanı sıra, sürdürülebilir büyümenin bir diğer ön koşulu da, yeni fırsatlar oluşturmak ve yeni işler kazanmadır. Satın alma eğilimi olan müşterilerin belirlenerek, doğru kişilere doğru kampanyaları yönlendirmek, geri dönüşleri doğru analiz edebilmek, kaliteli CRM anlamında büyük önem taşımaktadır.

CRM yatırımı yapmak isteyen şirketlere sunduğunuz çözümler ve fizibilite çalışmalarınız nelerdir?

KoçSistem, CRM uygulamaları alanında uzun yıllara dayanan bilgi birikimine ve iş tecrübesine sahiptir. Müşterilerimizin iş süreçlerinin analizi ile başlayan danışmanlık hizmetlerimiz, müşteri ihtiyaçlarının belirlenmesi, bu ihtiyaçları adresleyebilecek en doğru çözümün önerilmesi, çözümün uygulamasının gerçekleştirilmesi ve bakım ve desteğinin verilmesi hizmetlerini kapsamaktadır.

Günümüzde CRM yazılımlarının kullanımı, bir hizmet olarak yazılıma (software as a service) doğru geçiş yaşıyor. Şirketler, CRM uygulamalarını pahalı sunucular ve yazılımlar yerine, web tabanlı yani bulut uygulamalar ile yönetiyorlar.

“Kullandığın kadar öde” olarak da adlandırılan bu model, şirketlerin CRM hizmetlerini bir veri merkezi aracılığıyla almalarına dayanıyor. Örneğin KoçSistem’den bu hizmeti alan bir şirket, yazılımı ve sunucuları satın almak yerine, KoçSistem Veri Merkezi aracılığıyla, ihtiyaçları doğrultusunda ve kullandığı kadar ödeyerek kullanıyor. Bu “elektrik-su faturası öder gibi” ödeme yaparak bilgi teknolojileri hizmeti almayı kapsayan dış kaynak hizmet modeli, şirketlere büyük yatırım maliyetleri olmadan, doğru hizmet alımıyla maksimum tasarrufu ve verimi elde etme imkanı veriyor. Şirketler bu sayede kendi çekirdek uzmanlık alanlarına ve stratejik konulara odaklanabiliyor ve maliyet avantajı ile iş gücünü daha etkin kullanabiliyorlar. Mevcut modelin, yatırım maliyeti gerektirmemesi, küçük ve orta büyüklükteki şirketlerin de CRM’i etkin bir şekilde uygulayabilmelerine olanak tanıyor. Diğer yandan, şirketlerin verileri veri merkezlerinde, kendi içlerinde olduğundan çok daha güvenli bir şekilde yönetiliyor.

KoçSistem olarak, Türkiye”nin en donanımlı büyük çaplı Veri Merkezi’ne sahibiz. KoçSistem Veri Merkezi’nde 150”yi aşkın şirkete, CRM ile uzaktan çalışma sistemlerini de içeren 2 binin üzerinde bilgi teknolojileri bileşeninin yönetimi konusunda hizmet veriyoruz.

Previous Post

Liderler Zirvesi tanıtım toplantısı İstanbul Üniversitesi’nde yapıldı…

Next Post

Unica CRM alanında tam gaz devam ediyor

Next Post

Unica CRM alanında tam gaz devam ediyor

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG