IDC (International Data Corporation) araştırma şirketi tarafından açıklanan 2011 yılı üçüncü çeyrek raporuna göre Lenovo, dünya çapında pazar payını 3,7 puan artırarak 14,0 ile bugüne kadarki en yüksek pazar payını elde etti. Çin’de ise pazar payını 3,1 puan artırarak yüzde 35,3 ile bugüne kadar Çin’de elde ettiği en yüksek pazar payını kaydetti.
Üçüncü mali çeyrekte, Lenovo’nun vergi öncesi geliri yıllık bazda yüzde 59 arttı ve 192 milyon ABD Dolarlık rekor bir seviyeye ulaştı. Şirketin üçüncü çevrek brüt karı önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 47 artarak 954 milyon ABD Dolarına ulaştı ve brüt kar oranı yüzde 11,4 oldu. Üçüncü çeyreğe ilişkin işletme karı 193 milyon olurken, özsermaye hissedarlarına atfedilebilir net kar önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 54’lük artışla 153 milyon ABD Dolarına ulaştı.
Firma güçlü bir şekilde yürüttüğü “Protect and Attack” stratejisi sayesinde, üçüncü mali çeyrekte satışlarını önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 44 oranında artırarak 8,4 milyar ABD Dolarlık rekor bir satış seviyesine ulaştı. Dünya çapında PC sektörü bir bütün olarak yıllık bazda yatay bir seviyeyi korumaya çalışırken, Lenovo’nun PC sevkiyatları yüzde 37 gibi etkileyici bir oranda arttı.
Geçen ay Lenovo, Las Vegas’ta gerçekleştirilen Consumer Electronics Show (CES) öncesinde gerçekleştirdiği basın toplantısında dünya çapında bir izleyici kitlesine ilk kez, bir tablet/ultrabook hibrid bilgisayar olan IdeaPad Yoga; dünyanın en ince 27 inçlik, hepsi bir arada PC’si olan IdeaCentre A720; K91 akıllı TV gibi son derece inovatif yeni ürünlerini ve Kişisel Bulut vizyonunu tanıttı. Lenovo’nun ürünlerini sergilediği gün ve gece medya, çözüm ortakları ve müşterileriyle son derece yoğun geçti ve günün sonunda Lenovo 23 sektör ödülünü kucakladı.
Lenovo’nun CEO’su Yang Yuanqing “Son çeyrekte dünya çapında yaşanan sabit disk sorununa rağmen, Lenovo pazar payında ve gelirde rekor sonuçlarla ve 192 milyon ABD Dolarlık vergi öncesi geliriyle güçlü bir büyümeyi sürdürdü. İlk kez Lenovo, ticari PC’ler ve tüketici masaüstü bilgisayarları alanında dünya çapında bir numaralı satıcı oldu” dedi ve sözlerini şöyle sürdürdü: “Mobil İnternet faaliyetlerimizde güçlü bir ilerleme kaydettik. Bu çeyrek dönemde, Lenovo 6,5 milyondan fazla telefon sattı ve bunların neredeyse yarısı akıllı telefonlardı. Lenovo”nun Çin’deki akıllı telefon pazar payı Aralık ayında çift haneli rakamlara ulaştı. Tablet işimizde de güçlü bir ivme görmekteyiz. Tüm bu başarılar, Lenovo’nun geleneksel PC’lerin ötesinde yeni adımlar için güçlü bir temel oluşturduğunun bir göstergesidir.”
ÜÇÜNCÜ ÇEYREĞE ÜRÜN BAZLI BAKIŞ
Lenovo’nun dizüstü bilgisayar alanındaki konsolide satışları üçüncü mali çeyrekte önceki yılın aynı dönemine göre 30’luk bir artışla toplam 4,5 milyar ABD Doları olarak gerçekleşti. Lenovo’nun dizüstü bilgisayaları, Lenovo’nun toplam satış gelirinin yüzde 53’ünü oluşturarak, Firmanın dünya çapındaki satışlarında en büyük katkıya sahip olmaya devam etti. Firmanın üçüncü çeyrekteki dizüstü bilgisayar sevkiyatları önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 41 oranında artarken, sektördeki artış yalnızca yüzde 3 olarak gerçekleşti.
Lenovo’nun masaüstü bilgisayar sevkiyatları, üçüncü mali çeyrekte önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 32 oranında artarken, sektörde yüzde 3’lük bir düşüş gözlendi. Lenovo şu anda dünyadaki bir numaralı tüketici PC’leri sağlayıcısı ve dünyadaki üçüncü büyük ticari masaüstü bilgisayaları sağlayıcısı konumundadır. Üçüncü çeyrekte Lenovo masaüstü bilgisayarlarının konsolide satışları, yıldan yıla yüzde 39’luk artışla 2,8 milyar ABD Doları oldu ve Lenovo’nun toplam satış gelirinin %33’ünü oluşturdu.
Lenovo MIDH (Mobile Internet/Digital Home) alanındaki konsolide satışlar üçüncü mali çeyrekte 565 milyon ABD Doları olarak kaydedildi. A60 ve P70 akıllı telefonlarının başarılı lansmanıyla hızlanan Lenovo’nun Çin”deki akıllı telefon sevkiyatları, bu çeyrekte yıllık bazda 20 kat arttı. Lenovo’nun özellikli telefon sevkiyatları, pazar genelindeki yüzde 12’lik bir düşüşe rağmen yüzde 26,2 oranında arttı. Tablet sevkiyatları, birim sevkiyatlardaki çeyrek bazda görülen iki kat artış ile iyi bir ivme göstermeye devam etti. En son sektör tahminlerine göre Lenovo, Çin’deki iki numaralı tablet satıcısı konumunda. Son çeyrekte yaptığı duyurularla, Lenovo MIDH ürün portföyünü S2 akıllık telefonları, IdeaTab S2 tablet bilgisayarı, K91 akıllı TV’si ve Kişisel Bulut vizyonu ile genişletti.
LENOVO RAPORLARI ÜÇÜNCÜ ÇEYREK 2011/2012 SONUÇLARI
8,4 milyar ABD Dolarlık rekor satış rakamı – çeyreklik
192 milyon ABD Doları ile vergi öncesi gelirde rekor seviye
Yüzde 14 ile bugüne kadarki en yüksek pazar payı – dünya çapında
Yüzde 35,3 ile bugüne kadar Çin’de kaydedilen en yüksek pazar payı
3,9 milyar ABD Dolarlık net nakit rezervi (31 Aralık 2011 itibariyle).
Son Yorumlar