Mesai, çay ve kahvesiz geçmiyor. Şirketler de son yıllarda bu içecekleri ücretsiz veriyor. Yenibiris.com tarafından gerçekleştirilen anketlere göre çalışanların yüzde 21’inin masasından çay ve kahve fincanı eksik olmuyor. Şirketlerin yüzde 71’i de bu içecekleri çalışanına ikram ediyor.
Çay ve kahve dışında çalışanların midesine hitap eden başka uygulamalar da var. Kahvaltı bunların başında geliyor. Kimi şirket haftada bir, kimisi her gün kahvaltı veriyor. Sandviç, simit, kek gibi beş çayı atıştırmalıkları ya da sağlıklı beslenmeyi teşvik etmek için meyve dağıtan kurumlar da var.
İkramlar şirketler için çalışan memnuniyetine düşük maliyetli bir katkı anlamına geliyor. İşte yöneticilerin görüşleri…
“Ofis içinde rahat hissediyorlar”
Kiğılı CEO’su Hilal Suerdem: “Çalışanların istedikleri zaman erişebilecekleri çay ve kahve, kendilerini ofis içinde rahat hissetmelerini sağlayarak daha verimli çalışma ortamı oluşturmaya katkıda bulunuyor.”
“Aidiyeti artırıyor”
King Paolo Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Turan: “Çay ve kahve gibi ihtiyaçların karşılanması, çalışanlarımızın iş yerlerine olan aidiyet duygusunu olumlu yönde etkiliyor. Özellikle çay, biz Türkler için başlı başına bir kültür.”
“Özel günler düzenliyoruz”
SHR Grup ve Joygame Pazarlama Direktörü Ozan Aydemir: “Joygame olarak simit, elma, sandviç ve kek günü gibi günlerle ekibimize ikramlarda bulunuyoruz. Küçük bir ikram bile şirketin yoğun iş temposundaki stresini ve yorgunluğunu alıp götürebiliyor.”
“Olumlu etkisi var”
Melodi Çikolata İnsan Kaynakları Sorumlusu Filiz Karasu: “Mavi yakalı personel için günde iki kez çay saati yapıyoruz. Ayrıca bu molalarda açma ve poğaça da ikram ediyoruz. İdari personel ise kısıtlama olmaksızın tüketim yapabiliyor.”
“Kültürel alışkanlık”
Unmaş (UNO) A.Ş. İnsan Kaynakları Direktörü Gökhan İyisan:“Kültürel bir alışkanlık olması nedeniyle çalışanların çay ve kahve ihtiyaçlarını karşılamamızın kesinlikle çalışan memnuniyetine katkısı olduğunu düşünüyorum.”
“Çalışandan ücret alanlar azınlıkta kaldı”
Hugent Satış Direktörü Çağlan Ünal Üzümcü: “Çay ve kahve gibi içeceklerden ücret alan firmalar azınlıkta. “Artık yabancı şirketler çalışan memnuniyetini artırabilmek için ofisleri buna göre düzenliyor, çalışanların molalarında kendilerini rahat hissedebilecekleri ve motive olabilecekleri odalar sağlıyor. Bu odaları çeşitli hobi araçlarıyla zenginleştiriyor. Bu durum çalışan memnuniyetini iyi yönde etkiliyor.”
“Şirketler yeni uygulamalara açık olmalı”
De’Longhi Marka ve Pazarlama Yöneticisi Fırat Ersanlı: “Şirketlerin, çalışanların bu tip ihtiyaçlarını karşılaması bence yeterli değil. Bütçe olarak çok küçük rakamlar ile farklı şekillerde jestler yaparak memnuniyeti artırmak mümkün.”
“Kişiye verilen değerin bir göstergesi”
Wee Baby Genel Müdürü Cevdet Usta: “Çalışanlarımızın bu tip ihtiyaçlarını elimizden geldiğince karşılamaya çalışıyoruz. Özellikle fabrikamızda işçilerimizin belli saatlerde molalar vererek, aralarda çay servisi yapılarak dinlenmelerini sağlıyoruz. İdari kadrolarımızda da çay ve kahve servisi sunuyoruz. Uygulamaların kişiye değer verildiğinin bir göstergesi olduğunu düşünüyoruz.”
Son Yorumlar