• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Android son 12 ayda iPad’den yüzde 20 pazar payı çaldı

03 Ekim 2012
in Yazılım
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Teknoloji pazarı araştırma, analiz ve stratejik değerlendirmelerinde dünyanın lider şirketlerinden ABI Research, tablet satışlarının 2015 yılında dünya çapında yıllık 120 milyon adete ulaşmasının beklendiğini açıkladı. ABI Research’ün yeni “Tabletler – Media Tablets” raporuna göre geleneksel bilgisayar ya da akıllı telefon yıllık satışları kadar güçlü olmasa da, tabletler diğer mobil cihazların arasından sıyrılıp kendi pazarını oluşturuyor. Rapora göre Android tabletler son 12 ayda iPad’den toplam yüzde 20 pazar payı çaldı. Yine de Android ya da başka işletim sistemi kullanan hiçbir tedarikçi iPad karşısında önemli başarı elde edemedi.

Rapora göre işletim sistemi yazılımındaki parçalanma, bu cihaz kategorisindeki büyümeye ket vuruyor. Uygulama geliştiricilerin başlangıç olarak bir yazılım platformu seçmesi gerektiği belirtilen raporda pazar potansiyeli önemli değilse geliştirmeye başlamayı ertelemeleri öneriliyor. Google Android işletim sisteminde tabletlerde aynı anda en az üç yazılım bulunuyor. Açık yazılım platformu gelişiminin tabletler için yararları yeni yeni anlaşılıyor.

ABI Research Mobil Cihazlar Grup Direktörü Jeff Orr, birçok tedarikçinin tabletlerini pazara sunduğunu, ancak hiçbirinin Apple’a karşı ciddi tehlike oluşturacak şekilde kendini ayrıştırmadığını belirtiyor. Tedarikçilerin birçoğunun ürünlerini benzer konfigürasyonlu iPad’lerden daha yüksek fiyata satışa sunduğunu söyleyen Orr, Apple’ın ise bu arada kimseyi beklemeden ve fiyatlamasını değiştirmeden ikinci nesil iPad tabletini pazara sunduğuna dikkat çekiyor. Orr, “Düşük özellikli uygun fiyatlı tabletler 2011 yılında 50’nin üzerinde tedarikçi tarafından satışa sunuluyor. Bu durum bir yandan kategorinin yıldan yıla büyümesine yardımcı olurken diğer taraftan tabletlerin gelecek birkaç yıl içinde tamamen fonksiyonel olmaya hazır olduğu konusunda son kullanıcıların aklında negatif bir algı da katıyor. “Erken benimseyenler” döneminden öteye taşımak için iyi kullanıcı deneyimleri ve ürünlere ihtiyaç duyuluyor” diyor.

ABI Research’ün “Tabletler, Netbooklar ve Mobil CE Araştırma Servisi”nin bir parçası olan yeni “Tabletler – Media Tablets” çalışması ilgili detaylı bilgi için [email protected] adresine e-posta ile başvurabilirsiniz.

Previous Post

Kaspersky ONE tanıtım günleri 1 Nisan’da başlıyor

Next Post

Facebook”ta Solucan Alarmı

Next Post

Facebook''ta Solucan Alarmı

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG