• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

2025, Dijital Baskının Öneminin Artmaya Devam Edeceği Bir Yıl Olacak

06 Ocak 2025
in Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
2025, Dijital Baskının Öneminin Artmaya Devam Edeceği Bir Yıl Olacak

Lidya Grup Yönetim Kurulu Başkanı - Bekir Öz

Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

2025 yılı, teknolojik ve ekonomik açıdan dijital baskının öneminin artmaya devam edeceği bir yıl olacak. Yaklaşık 800 milyar dolarlık bir printer pazarı içinde dijital baskının payı 40 milyar dolar iken, bu rakamın gelecek 5 yıl içinde 90 milyar dolara çıkması bekleniyor…

Dijital baskı sektörü, son 25 – 30 yılda büyük bir dönüşüm geçirdi. İlk başlarda kağıt ve türevlerine baskı yapılırken, teknolojinin ilerlemesiyle birlikte baskı medyası genişledi. Bugün, 10-15 cm kalınlığa kadar metal, ahşap, cam, deri ve seramik gibi çeşitli malzemeler üzerine baskı yapılabiliyor. Bu dönüşüm, etiket sektöründen yayıncılığa kadar geniş bir yelpazede etkisini gösteriyor.

Teknolojik gelişmeler yaşanıyor

Eskiden baskı denilince akla ilk olarak ofset baskı gelirdi. Ardından dijital baskı, başlangıçta tamamlayıcı bir teknoloji olarak ortaya çıksa da, zamanla ofset baskıya alternatif hale geldi. Ofset baskının ön hazırlık, işçilik ve makine maliyetlerine karşılık, dijital baskı ön hazırlık gerektirmiyor ve maliyetleri önemli ölçüde düşürüyor. Klasik baskı teknolojilerinin yerini, dijital baskı teknolojilerinin almayı sürdüreceğini kaydeden Lidya Grup Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Öz, şunları söyledi: “Teknolojik gelişmeler, dijital baskıya yeni alanlar açıyor ve bu da pazarın büyümesini sağlıyor. Sektördeki büyüme, hem teknolojik yenilikler, hem de ekonomik değişimlerle destekleniyor. Bu büyüme, klasik baskı teknolojilerinin dijitale kayması ile gerçekleşiyor.” dedi.

Avrupa’ya ihracat yapılabilir

Dijital baskı sektörü, sürekli olarak yenilikleri takip etmeyi ve yaratıcı çözümler sunmayı gerektiriyor. Bu alandaki gelişmeleri yakından izlemek ve adaptasyon sağlamak, başarılı olmanın anahtarı. Amerika ve diğer büyük pazarlarda bu teknolojilerin nasıl kullanıldığını ve hangi yeniliklerin uygulandığını takip etmek, sektördeki rekabet gücünü artırmak için önem kazanıyor. Ülkemizin, dijital baskı sektöründe ciddi avantajlara sahip olduğunu ve print üretiminde önemli bir tecrübesi bulunduğunu anlatan Bekir Öz, konuşmasına şöyle devam etti: “Avrupa pazarı gibi büyük bir pazara yakın olmak, Türkiye için büyük bir fırsat sunuyor. Ülkemizde işgücünde ciddi bir pazar mevcut. Yalnızca iç pazara değil, dünya pazarlarına da açılabilecek kabiliyete sahibiz. Baskı ürünleri üretip ihraç ederek, bu pazardan pay almak mümkün. Lidya olarak, ülkemizin yanı sıra faaliyet gösterdiğimiz Birleşik Krallık’ta printer pazarı, Türkiye’nin 20 katı büyüklüğünde. Bu pazarda üretim yaparak satış gerçekleştirmek rekabet avantajı sağlıyor. İngiltere’deki üretim tesisimizde ürettiğimiz ürünleri İngiltere pazarının yanı sıra Avrupa ülkelerine ihraç ediyoruz.” diye konuştu.

Dijital baskının faydaları ve pazar potansiyeli

Dijital baskı sektörü, Kupa, tişört gibi ürünlerde hızlı bir yükseliş gösteriyor. Yurtdışına satış yaparak pazar payını artırmak, verimlilik ve maliyet avantajı sağlamak mümkün. Online satışta en basit ürünlerden biri olan kartvizitler bile en az 50 farklı model ve 20 farklı kağıt çeşidi ile sunulabiliyor. B2B (Business to Business) modeli de büyük bir pazar sunuyor. Seramik ve dijital baskı ile farklı malzemeler kullanılarak verimlilik artırılabiliyor ve maliyetler düşürülebiliyor. Özetle, klasik baskı teknolojileri, dijital baskıya dönüşmeye devam ediyor. Dijital baskının sağladığı hız avantajı, B2B ve B2C modellerinde önemli bir rekabet üstünlüğü sunuyor ve sektörün büyümesini destekliyor. Ülkemizin, dijital baskı sektöründeki potansiyelinin daha da gelişmesi ve dünya pazarlarına açılması, ekonomiye büyük katkılar sağlayacaktır.

Tags: Baskı SektörüDijital Baskı SektörüLidya Grup
Previous Post

IT Network Aralık & Ocak 2025

Next Post

Teknosa 2024 Yılına Damga Vuran Teknolojik Ürünleri Açıkladı

Next Post
Teknosa 2024 Yılına Damga Vuran Teknolojik Ürünleri Açıkladı

Teknosa 2024 Yılına Damga Vuran Teknolojik Ürünleri Açıkladı

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG