• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Yapay Zekâ İle Verimlilik Yüzde 50 Artıyor

19 Nisan 2017
in Sektörel Teknolojiler
Yapay Zekâ İle Verimlilik Yüzde 50 Artıyor
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

RTB House’un araştırmalarına göre, kendi kendine öğrenebilen teknolojiler, dijital reklamların başarı oranını yüzde 50’ye kadar artırabiliyor

İstanbul – 19 Nisan 2017 – Yapay Zekâ araştırmalarının en fazla umut vadeden konularının başında gelen derin öğrenme, bilimkurgularda görülen, kendi kendine düşünebilen robotlara bir adım daha yaklaşmamızın önünü açıyor. Günümüzde derin öğrenme, oyun endüstrisinde kullanılmasının yanında birçok farklı sektörde de yer alıyor.

Sağlıktan ya da resim algılamaya, sürücüsüz araçlardan kişisel asistanlara kadar birçok alanda kendi kendine öğrenebilen algoritmalar, birçok farklı gelişmenin de yaşanmasını sağlıyor. Örneğin, bir kanser hücresinin teşhis edilmesi ya da siyah beyaz bir fotoğrafın renklendirilmesinde kullanılabiliyorlar.

Oldukça hassas çıkarımlar sağlayan derin öğrenme teknolojisinin reklamcılık sektöründe de kullanıldığına işaret eden RTB House Türkiye Ülke Müdürü Okay Tuğ, “RTB House teknolojisiyle üretilen kendi kendine öğrenebilen algoritmalar sayesinde, kullanıcılara çok daha doğru ürün önerileri getirmek mümkün. Ayrıca kullanıcıların tıklama ihtimallerini çok daha iyi öngörerek dönüşüm potansiyelini ya da dönüşüm değerini hesaplamada sunulan yüksek başarı oranı sayesinde reklam aktivitelerinin yüzde 50’ye kadar daha verimli olması da sağlanabiliyor” dedi.

Derin öğrenme insan beynini taklit ederek gelişiyor

Derin öğrenmenin reklamcılık alanındaki gücü, herhangi bir spesifik kural ya da yönlendirmeye gerek duymadan devasa bir verinin işlenerek insan davranışını taklit edebilmesinden geliyor. Kendi kendine öğrenebilen teknolojiler ile eski sistemi karşılaştıran Okay Tuğ, süreci şu şekilde açıkladı:

“Eskiden insanlar tarafından önceden belirlenen kurallar çerçevesinde, herhangi bir kullanıcı, içerisinde altın sarısı renkte tokalı siyah bir ayakkabıya baktığında, öneri sistemi reklamlarda (banner) karşısına tokalı siyah ayakkabılar çıkarmaya devam ediyordu. Ancak derin öğrenme ile birlikte önceden belirlenen kurallara ihtiyaç ortadan kalktığı gibi çok daha gerçekçi öneriler sunulabiliyor. Bilgisayar otomatik olarak edindiği tecrübe ile birlikte siyah ayakkabılara uygun siyah bir çanta gibi en iyi kombinasyonu ya da tamamen farklı, kullanıcının beğenebileceği bir seçeneği karşısına çıkarıyor. Bu işlemde yalnızca bilgisayarın öğrendiği veriler ve algoritmalar karar mekanizmasında yer alıyor.”

Derin öğrenme teknolojilerinin reklamcılık alanındaki etkileri hakkında daha fazla bilgi için www.rtbhouse.com.tr adresini kullanabilirsiniz.

#yapayzeka, #RTB, #RTBHouse, #manset

Tags: mansetRTBRTBHouseyapayzeka
Previous Post

Data Market’in Başarısı Güven, Deneyim, Özverili Ekip Ve Ar-Ge’de Gizli…

Next Post

Vestel’in Envo Elektrikli Araç Şarj Cihazı Dünyanın En İyi Tasarım Ödüllerini Topladı

Next Post
Vestel’in Envo Elektrikli Araç Şarj Cihazı  Dünyanın En İyi Tasarım Ödüllerini Topladı

Vestel’in Envo Elektrikli Araç Şarj Cihazı Dünyanın En İyi Tasarım Ödüllerini Topladı

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG