• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Yapay Zeka Hayatımızı Nasıl Etkileyecek?

07 Şubat 2023
in Dosya Konusu
Yapay Zeka Hayatımızı Nasıl Etkileyecek?
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

150 yılı aşkın köklü geçmişiyle müşterilerine hizmet veren Generali Sigorta, geleceğin dünyasını büyük ölçüde şekillendirecek olan yapay zekanın hayatımızı nasıl etkileyeceğini paylaştı…

Gelişen yapay zekâ teknolojisi hayatımızı birçok yönden etkilemeye devam ediyor. Konuşma tanıma, karar verme ve problem çözme gibi konularda insan zekâsı gerektiren görevleri daha az hata oranıyla gerçekleştirebilme kabiliyetine sahip olan yapay zekâ, iş dünyası başta olmak üzere sosyal yaşamı da büyük ölçüde etkiliyor.

Sağlık sektörünü domine edecek

Yapay zekâ, doğru teşhisler sağlayarak, tıbbi hataları azaltarak ve hasta sonuçlarını iyileştirerek sağlık sektörünü şimdiden dönüştürüyor. Yapay zekâ algoritmaları tespit ve kişiselleştirilmiş tedaviler yönünden büyük miktarda tıbbi veriyi analiz edebiliyor. Öte yandan gelişmiş ülkelerde yeni yeni kullanılmaya başlanan yapay zekâ destekli sohbet robotları, hastaların sorularını yanıtlamalarına ve randevu almalarına da yardımcı oluyor. Yapay zekânın sağlık alanında gelecekte önemli katkılar sunacağı düşünülüyor.

Ulaşımda devrim yaratıyor

Yapay zekanın önemli ölçüde etkilediği bir diğer alan da ulaşım. Daha güvenli, daha hızlı ve daha verimli bir ulaşım ağı için yapay zekâ temelli otomasyon çalışmaları ulaşım endüstrisinde devrim yaratıyor. Yapay zekâ tarafından desteklenen otonom araçlar, insan hatasından kaynaklanan yol kazalarının sayısını ve yolcuların bekleme süresini de azaltacak. Öte yandan özellikle metropollerdeki ulaşım sorunlarına yapay zekâ temelli akıllı uygulamalarla birlikte çözümler üretilmeye başlandı.

Eğitim ve öğretimin yeni kurallarını belirliyor

Tüm dünyada özellikle artırılmış gerçeklik teknolojisi ile birlikte gerçekleştirilen yapay zekâ uygulamaları eğitim ve öğretimin yeni kurallarını belirliyor. Yapay zekâ, eğitim sektöründe yapay zekâ destekli sanal öğretmenler ve kişiselleştirilmiş öğrenme sistemleri, öğrencilere özelleştirilmiş eğitim deneyimleri sağlıyor. Ayrıca yapay zekâ eğitimcilerin öğrencilerin iyileştirilmesi gereken alanları belirlemesine ve onlara kişiselleştirilmiş geri bildirim sağlamasına da yardımcı oluyor.

İş dünyasında yeni fırsatlar yaratıyor

Yapay zekanın en fazla dokunduğu alanlardan biri de iş dünyası. Yapay zekâ birçok işi otonom bir hale getirirken; yapay zekâ geliştirme, veri analizi ve siber güvenlik gibi alanlarda da yeni fırsatlar yaratmayı başarıyor. Bununla birlikte uzmanlar, yapay zekanın bazı çalışanları da yerinden edebileceğini ve yapay zekanın iş gücüne entegrasyonuyla birlikte gelen zorlukların ele alınmasının çok önemli olduğunu belirtiyorlar. İlerleyen yıllarda yapay zekâ temelli çalışansız deneyim mağazalarının sayısının artması bekliyor.

İletişim deneyimini artırıyor

Yapay zekanın iş ve sosyal yaşamda etkilediği en önemli alanlardan biri de iletişim sektörü. İletişimi bir bütün olarak ele alan yapay zekâ, özellikle iletişim sektörüne yönelik içerik, grafik ve görsel konularında her geçen gün kendisini geliştirmeyi başarıyor. Öte yandan iletişim teknolojileri de yapay zekâ uygulamalarından nasibini almış durumda. Yapay zekâ destekli sohbet robotları ve sanal asistanlar, müşteri sorularına hızlı ve kişiselleştirilmiş yanıtlar verme imkânı sağlıyor. Ayrıca dil çeviri teknolojisini geliştirerek insanların dil engellerini aşarak birbirleriyle iletişim kurmasını kolaylaştırıyor.

Tags: Eğitim SektörüGenerali Sigortasağlık sektörüUlaşım SektörüYapay Zekâ
Previous Post

Yeni Kimlik Kartı Tapuda Sahteciliğin Önüne Geçiyor!

Next Post

Endeksa’dan “Yardım Talepleri ve Deprem Analizleri” Sayfası

Next Post
Endeksa’dan “Yardım Talepleri ve Deprem Analizleri” Sayfası

Endeksa'dan "Yardım Talepleri ve Deprem Analizleri" Sayfası

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG