• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Vodafone Türkiye, Nisan 2016 – Mart 2017 arası dönemi kapsayan mali yılı sonuçlarını açıkladı

17 Mayıs 2017
in Kariyer
Vodafone Türkiye, Nisan 2016 – Mart 2017  arası dönemi kapsayan mali yılı  sonuçlarını açıkladı
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş
  • Mobil abone sayısı 22,8 milyon, sabit hizmetler abone sayısı 0,6 milyona ulaştı.
  • Servis gelirleri %16 artışla 8 milyar TL
  • FAVÖK %30 artışla 2,3 milyar TL
  • Operasyonel Nakit Akışı 1,4 milyar TL

Vodafone Türkiye, Nisan 2016 – Mart 2017 arası dönemi kapsayan mali yılı sonuçlarını açıkladı. Sonuçlar, Vodafone Türkiye’nin dijitalleşmesi yolunda yürüttüğü stratejik yatırım programı sayesinde güçlü büyümesini sürdürdüğünü ortaya koydu.

Vodafone Türkiye, 2016-17 mali yılı servis gelirlerini, geçen yıla göre %16* artırarak tüm zamanların en yüksek gelir seviyesi olan 8 milyar TL’ye çıkardı. Böylece şirket son 7 yıldır kesintisiz olarak çift haneli istikrarlı büyümesine devam etti.

Türkiye’nin uçtan uca dijitalleşmesi hedefiyle çalışmalarını yürüten Vodafone, 31 Mart 2017 sonu itibariyle son bir yılda 1,2 milyar TL yatırım yaptığını açıkladı.

FAVÖK büyümesinde sektör lideri

Şirket, Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr’ını (FAVÖK) %30* artış ile bugüne kadarki en yüksek seviye olan 2,3 milyar TL’ye ulaştırdı. Böylece şirket, telekomünikasyon sektöründe Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr’ını en fazla artıran operatör** oldu.

Şirketin Faiz ve Vergi Öncesi Kâr’ı (FVÖK) ise %27* artış ile 750 milyon TL’ye ulaştı.

Türkiye’nin dijitalleşmesi hedefiyle 2016-17 mali yılında 1,2 milyar TL’lik yatırım yapan Vodafone Türkiye’nin Operasyonel Nakit Akışı 1,4 milyar TL’ye ulaştı.

9 milyonu aşkın 4,5G abonesi

Vodafone Türkiye’nin mobil abone sayısı ise 2016-17 mali yıl sonu itibariyle 22,8 milyona*** ulaştı. 2016-17 mali yılında toplam 616 bin net abone artışı sağlayan şirketin 4,5G abone sayısı da yılsonu itibariyle 9 milyonu**** aştı. Türkiye’nin 81 ilinde 10 bini aşkın 4,5G iletişim noktası ile hizmet veren Vodafone Türkiye böylece 4,5G’de en geniş kapsamaya sahip operatör olmayı sürdürdü.

Şirketin, faturalı abone sayısı ise yaklaşık 1 milyon artış ile 10,8 milyona*** çıkarken, şirketin toplam bazının %47’sini faturalı aboneler oluşturdu.

Sabit hizmetlerde 200 bin net abone artışı

Vodafone Türkiye’nin sabit genişbantta hızlı büyümesi ise devam etti. Mali yılda 200 bin net abone artışı sağlayan şirketin sabit genişbant abone sayısı, geçen yılın aynı dönemine göre %55 artarak 562 bine ulaştı. Şirketin sabit hizmetlerden elde ettiği servis gelirleri ise mali yılında %60* arttı.

Akıllı telefon penetrasyonu %72

Vodafone Türkiye abonelerinin veri kullanımı, 2016-17 mali yılında geçen yılın aynı dönemine kıyasla iki katına çıkarak 400 petabyte’a yükseldi. Şirketin akıllı telefon penetrasyonu bu mali yılın sonunda geçen yılın aynı dönemine göre 9 puan artarak %72’ye yükseldi.

Kurumsal servis gelirlerinde %21* büyüme

Türkiye’de işletmelerin dijital haritasını çıkarmak ve ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla Yarına Hazırım Platformu ile şirketlere fark yaratan Vodafone Türkiye, kurumsal alanda da istikrarlı büyümesini sürdürdü. Vodafone Türkiye kurumsal servis gelirlerini 2016-17 mali yılında bir önceki yıla göre %21* artırdı.

#Vodafone, #VodafoneTürkiye, #dijitalleşme, #verikullanımı, #Şirket, #Faiz, #Amortisman, #VergiÖncesiKâr

Tags: AmortismanDijitalleşmeFaizşirketVergiÖncesiKârVeriKullanımıvodafoneVodafoneTürkiye
Previous Post

Ofisim, şirketlere 50 bin TL’ye kadar tasarruf sağlıyor

Next Post

Dünyayı Şok Eden Siber Saldırı “Yerli Yazılım” Kullanımını Bir Kez Daha Gündeme Getirdi

Next Post
Dünyayı Şok Eden Siber Saldırı “Yerli Yazılım” Kullanımını Bir Kez Daha Gündeme Getirdi

Dünyayı Şok Eden Siber Saldırı “Yerli Yazılım” Kullanımını Bir Kez Daha Gündeme Getirdi

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG