• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Vodafone Türkiye Dijital Dönüşüm Hareketi İle İstikrarlı Büyümesini Sürdürüyor

25 Temmuz 2014
in Finans
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

vodaDijital Dönüşüm Hareketi kapsamında; “Dijital Bağlantılı Türkiye için Teknoloji Yatırımları”, “Toplumsal Gelişim için Sosyal Yatırımlar” ve “Mükemmel Müşteri Deneyimi için Hizmet Yatırımları” başlıkları altında önümüzdeki iki yılda toplam 2 milyar TL’nin üzerinde yatırım yapacağını açıklayan Vodafone Türkiye, istikrarlı büyümesini sürdürüyor.

19 çeyrektir kesintisiz çift haneli büyüyen şirket, 2014-15 mali yılının ilk çeyreğinde de güçlü büyümesini sürdürerek servis gelirlerini %10,8 artırdı. Veri gelirlerini geçen yılın aynı dönemine göre %50 artıran Vodafone Türkiye, abone sayısını 20,4 milyona çıkardı.

“Daha iyi bir gelecek için iletişim teknolojileri ile Türkiye’de herkese ilham vermek” misyonu ile Kasım 2013’te Dijital Dönüşüm Hareketi isimli stratejik yatırım programını başlatan Vodafone Türkiye, istikrarlı büyümesini 2014-15 mali yılının ilk çeyreğinde de sürdürdü.

Şirket, servis gelirlerini 1 Temmuz 2013 tarihindeki mobil çağrı sonlandırma ücreti düşüş etkisi hariç tutulduğunda geçen yılın aynı dönemine göre %10,8 artırdı. Böylelikle, 19 çeyrektir kesintisiz olarak çift haneli büyüyen şirketin, mali yılının ilk çeyreğinde servis gelirleri 1,4 milyar TL’ye ulaştı.

Toplam 20,4 milyon abone

Vodafone Türkiye’nin toplam abone sayısı 20,4 milyona yükseldi. 20 ülkede hayata geçirilen Vodafone Red tarifeleri, Türkiye’de de faturalı abone bazındaki büyümenin lokomotifi oldu. Şirketin, faturalı abone sayısı 8,2 milyona çıkarak toplam abone bazının %40’ına ulaştı. Şirketin ortalama abone başına geliri (ARPU), finansal yılın birinci çeyreğinde 22,1 TL olarak gerçekleşti.

Veri gelirlerinde %50 büyüme

Vodafone Türkiye’nin bu çeyrekte abone bazındaki akıllı cihaz penetrasyonu, geçen yılın aynı dönemine göre 10,3 puan artışla %36’lık seviyeye yükselirken, veri gelirleri geçen yılın aynı dönemine göre %50 arttı.

Kurumsal segment gelirlerinde %16’lık büyüme

Kurumsal alandaki global birikimlerini Türkiye’ye hızlı bir şekilde aktararak, müşterilerinin ihtiyaçlarına özel makineler arası iletişimde inovatif çözümler geliştiren “İşOrtağım” platformu ve “Toplam İletişim Hizmetleri Stratejisi” ile kurumsal segmentteki büyümesini sürdüren şirket, kurumsal mobil servis gelirlerini bir önceki yılın aynı dönemine göre %16 oranında artırdı.

Müşteri memnuniyeti ile  “Türkiye’nin en çok tavsiye edilen mobil operatörü”

Vodafone Türkiye, müşteri memnuniyeti odaklı programı sayesinde Net Tavsiye Skoru’ndaki lider konumunu bu çeyrekte de sürdürdü.

2014-15 mali yıl birinci çeyrek performansını değerlendiren Vodafone Türkiye CEO’su Gökhan Öğüt şöyle konuştu: “2014-15 mali yılının ilk çeyreği; bireylerden kurumlara, sosyal hayattan ekonomik yaşama kadar Türkiye’nin uçtan uca dijital kalkınması hedefiyle ilan ettiğimiz Dijital Dönüşüm Hareketi’nin istikrarlı büyümemize katkı sağladığı bir dönem oldu. Vodafone Türkiye olarak odağımıza yatırımı alarak Türkiye’nin dijital geleceğinin lideri olma vizyonumuzla hedeflerimizde kararlılıkla ilerliyoruz. Geçen finansal yıl sonunda bir yatırım taahhüdünde bulunarak, gelecek iki yılda, Vodafone Grubu’nun Spring Projesi doğrultusunda Türkiye’ye ayırdığı kaynağın da eklenmesiyle, ‘2 yılda toplam 2 milyar TL’nin üzerinde yatırım yapacağız’ dedik. Bu doğrultuda istikrarlı büyümemizi yatırım odağından uzaklaşmadan devam ettireceğiz.”

Vodafone Türkiye’nin bu çeyrekte hayata geçirdiği çalışmalar hakkında da bilgi veren Öğüt şöyle devam etti: “Dijital Dönüşüm Hareketi adlı stratejik yatırım programının ana kalemlerini ‘Dijital Bağlantılı Türkiye için Teknoloji Yatırımları’, ‘Toplumsal Gelişim için Sosyal Yatırımlar’ ve ‘Mükemmel Müşteri Deneyimi için Hizmet Yatırımları’ oluşturuyor. 2014-15 mali yılının ilk çeyreğinde bu üç alanda da önemli adımlar atmış olmanın mutluluğunu yaşıyoruz.

‘Dijital bağlantılı Türkiye için Teknoloji Yatırımları’mız kapsamında 4G’yi uluslararası dolaşıma açtık. Artık, 4G özellikli cihaz sahibi müşterilerimiz; İtalya, İspanya, Yunanistan Romanya ve Portekiz gibi ülkelere yapacakları ziyaretlerde, RED tarifeleriyle Türkiye’deymiş gibi ücretlendirilerek bu teknolojinin olanaklarını deneyimleyebiliyorlar.

‘Toplumsal Gelişim için Sosyal Yatırımlar’ kapsamında, Türkiye Vodafone Vakfı’nın Düşler Akademisi Projesi çerçevesinde son olarak İstanbul Ataşehir’den sonra Antalya Kaş merkezini de hizmete açtık. Türkiye’nin en büyük engelsiz yaşam alanını sunmaktan mutluluk duyduk. Yine bu çeyrekte sosyal yatırımlarımız içinde kültür-sanat ve spor da geniş yer buldu. Vodafone İstanbul Yarı Maratonu ile 5 bine yakın maratoncunun dünyanın sayılı parkurlarından biri olan Tarihi Yarımada’da yarışmasını sağladık. Vodafone FreeZone 17. Liselerarası Müzik Yarışması ile Türkiye’nin her yerinden 338 liseden öğrencinin heyecanına ortak olduk. Diğer yandan Vodafone mağazalarımızı yenileyerek ‘Mükemmel Müşteri Deneyimi için Hizmet Yatırımları’mızı devam ettirdik. Bu dönemde olduğu gibi gelecekte de ülkemizin mobil iletişim altyapısına ve sosyal sorumluluk alanlarına yatırımlarımızla, toplumumuza değer oluşturma azmiyle çalışmaya devam edeceğiz.”

Tags: genelkurumsal
Previous Post

SAP, bulut gelirlerinde büyümeyi sürdürüyor

Next Post

Intel ve Ford, Mobii ile araç içi teknolojilerin sınırlarını zorluyor

Next Post

Intel ve Ford, Mobii ile araç içi teknolojilerin sınırlarını zorluyor

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG