• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Veri İhlali Maliyeti 2021’de Rekor Kırdı!

17 Ocak 2022
in Güvenlik
Veri İhlali Maliyeti 2021’de Rekor Kırdı!
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Teknolojik cihazlarla yapılan her işlem bir veri oluşturuyor ve bu da her geçen gün korunması gereken verilerin büyük bir hızla artması anlamına geliyor. Öyle ki 2021’de şirketlerin ortalama veri ihlali maliyeti 4,24 milyon dolara yükselerek rekor kırdı. Veri kayıplarının kaynağında birçok neden olduğunu belirten Veri Kurtarma Hizmetleri Genel Müdürü Serap Günal, bu nedenler arasında yüzde 50 ile insan hatalarının başı çektiğini söylüyor…

Teknolojik cihazlar her gün milyonlarca veri oluşturuyor, topluyor ve saklıyor. Öyle ki, artık dünyada 40 zettabayttan fazla veri bulunuyor ki bu da 40 trilyon gigabayta denk geliyor. Durum böyle olunca, olası veri kayıpları özellikle hassas bilgilere sahip olan kuruluşların en önemli gündem konusu oluyor. 2021’de ortalama veri ihlali maliyetleri son 17 yılın rekorunu kırarak 4,24 milyon dolara yükseldi. Veri kayıplarının en büyük nedeninin yüzde 50 ile insan hataları olduğuna dikkat çeken Veri Kurtarma Hizmetleri Genel Müdürü Serap Günal, olası veri kayıplarına karşı şirketleri uyarıyor.

Kurumların Veri Kaybı Yaşamasının En Büyük Nedeni İnsan Hataları

Konu veri kaybı olunca sadece teknolojik nedenlerden dolayı yaşanacağı düşünülebilir ancak kuruluşların veri kaybı yaşamasının en büyük nedenlerinin başında yüzde 50 oranla insan hataları geliyor. Yanlışlıkla silinen dosyalar, cihazı düşürme, üzerine sıvı dökme veya bir yere çarpma sonucu oluşan hasarlar ve daha birçoğunun veri kaybına yol açan insan hatalarından olduğunu belirten Serap Günal, ne kadar düzgün kullanılırsa kullanılsın, cihazların da her zaman yüzde 100 güvenilir olmadığını aktarıyor. Donanımsal arızalardan kaynaklanan veri kayıplarının yüzde 35 oranında olduğunu paylaşan Günal, şirketlerin mutlaka tüm verilerinin yedeğini almaları gerektiğinin altını çiziyor.

Tespit Etmek 206 Gün, Sorunu Çözmek 73 Gün Sürüyor

Bir veri ihlalini tespit etmek ortalama 206 gün, sorunu çözmek ise 73 gün sürüyor ve her geçen gün maliyetlerin daha çok artmasına neden oluyor. Ortalama veri ihlali maliyeti 2020’de 3,86 milyon dolarken 2021’de 4,24 milyon dolara yükselerek 17 yılın en yüksek ortalama toplam maliyeti oldu. Bir veri hilalini ilk 200 gün içerisinde tespit edip kontrol altına alan şirketler ise, ortalama maliyetten 1,2 milyon dolar daha az harcıyor. Ciddi zararlara mal olabilen veri kayıplarına karşı kuruluşların yarısının hala önlem almadığını belirten Serap Günal, verisi kaybolan şirketlerin profesyonel destekler alarak zararlarını azaltabileceğini de hatırlatıyor.

Tags: Serap GünalVeri İhlalleriVeri KaybıVeri Kurtarma Hizmetleri
Previous Post

Para Sanal Tehdit Gerçek!

Next Post

Ali Haydat Bozkurt: “ÖTV Matrah Limitlerinin Düzenlenmesi Olumlu Bir Adım”

Next Post
Ali Haydat Bozkurt: “ÖTV Matrah Limitlerinin Düzenlenmesi Olumlu Bir Adım”

Ali Haydat Bozkurt: "ÖTV Matrah Limitlerinin Düzenlenmesi Olumlu Bir Adım"

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG