• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Türkiye’deki şirketler dijital felaketlere hazır değil!

24 Şubat 2017
in Dosya Konusu
Türkiye’deki şirketler dijital felaketlere hazır değil!
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Her 3 şirketten biri dijital felaket yaşıyor, her 2 şirketten biri önlem almıyor.

Clonera  Bilişim Hizmetleri tarafından yürütülen araştırmaya göre; Türkiye’deki her 3 şirketten biri son 1 yıl içinde en az bir dijital felaket yaşamasına rağmen, felaketlere karşı hazırlıklı değil. Çalışmaya katılan, ortalama 50 sunucuya sahip yaklaşık 200 şirketin yarısından fazlası, BT sistemlerini son 6 ay içinde test etmemiş. Yarısının felaket kurtarma ve iş sürekliliği çözümü yok.

Felaket kurtarma ve iş sürekliliği alanında uzmanlaşan Clonera, www.felaketlerolur.com adresinde “Türkiye’deki BT sistemleri felaketlere hazır mı?” başlıklı bir anket düzenledi. Farklı sektörlerden BT yöneticilerinin ankete verdiği yanıtlar, Türkiye’deki şirketlerin dijital felaketlere karşı hazırlıklı olup olmadığı konusunda önemli bilgiler sağlıyor. Türkiye’de faaliyet gösteren şirketlerde görev yapan toplam 430 BT yöneticisinin yanıtlardan derlenen rapor önemli verilere işaret ediyor.

Rapora göre, son 1 yılda her 3 şirketten biri dijital felaket yaşarken, her 2 şirketten birinin felaket kurtarma çözümü ve felaket senaryosunun olmadığı görülüyor. Bunun yanında rapor, her 4 şirketten birinin felaket kurtarma testi yapmadığını ve çözümlerinin efektif olup olmadığını bilmediğini gösteriyor. Araştırmaya katılan her 3 şirketten ikisi, mevcut sisteminin kendisini felaketlerden koruyacağına inanmadığını söylüyor.

Felaket kurtarma yatırımı yapmayan şirketler itibar kaybediyor

Hizmetlerinin kesintiye uğramaması için bir çözüm kullanmayanların %65’i  felaket kurtarma çözümlerinin maliyetinin yüksek olduğu yanılgısına sahip. Oysa yaşanan kayıplar, şirketlerin iş süreçlerini durdurma seviyesine getirirken bu durum itibar ve gelir kaybı olarak geri dönüyor.

Anket sonuçları, dijital felaket yaşayan şirketlerin %65’inin sistemlerini yedekten geri döndürse de uygulamalarını sürdüremediğini,%8’inin sistemlerini hiç geri getiremediğini, her 4 şirketten birinin, sisteminin en az %10’unu kaybettiğini ortaya koyuyor.

İş kesintilerinin temel sebebi dijital felaketler

Raporda dikkat çeken bilgilerden bir diğeri ise son 1 yıl içinde dijital felaket yaşayan şirketlerin yalnızca %3’ünün iş süreçlerinin doğal afetler nedeniyle kesintiye uğramış olması. İş kesintilerinin büyük bir çoğunluğu kullanıcı hatası, sistem arızası, siber saldırı ya da güç kesintisi sebebiyle oluşuyor.

Anket sonuçlarının, felaket kurtarma konusunda yapılan uluslararası araştırmaların çıktılarıyla da uyum gösterdiğini belirten Clonera Genel Müdürü Evren Ballı “Türkiye’nin işi durmasın diyerek başlattığımız anket sonucunda ortaya çıkan rapor da gösteriyor ki kurumlar felaket kurtarma ve iş sürekliliği konusunda gerekli önlemleri almıyorlar. Dünya çapında yapılan araştırmalara göre, son 5 yılda dünyadaki her 3 şirketten biri dijital felaket yaşadı. Bu şirketlerin %93’ü 5 yıl içinde yok oldu. Felaketler nedeniyle şirketlerin yaşadığı operasyonel kesintilerin maliyeti 3,5 milyon Dolar’ın üstünde.” dedi. Dijitalleşen dünyada felaket kurtarma ve iş sürekliliği çözümlerinin şirketler için hayati önem taşıdığını belirten Ballı, sözlerine şöyle devam etti: ”Clonera olarak sunduğumuz felaket kurtarma ve iş sürekliliği çözümüyle, felaket sonrası en kısa sürede veri, sistem ve uygulamaları erişilebilir ve çalışır hale getirerek şirketlerin para kaybetmesini önlüyoruz. Üstelik bu hizmeti, geleneksel yöntemlere göre %80 daha düşük maliyetle sunuyoruz.”

clonera dijital felaket1
clonera dijital felaket2
clonera dijital felaket3
clonera dijital felaket4
clonera dijital felaket5
clonera dijital felaket6
clonera dijital felaket7
clonera dijital felaket8
clonera dijital felaket9clonera dijital felaket10
clonera dijital felaket11

#Türkiye, #şirket, #dijitalfelaketler, #hazırdeğil, #Clonera, #BilişimHizmetleri

Tags: BilişimHizmetleriCloneradijitalfelaketlerhazırdeğilşirkettürkiye
Previous Post

Huawei Rıcostru İşbirliği Modanın Estetiği Teknoloji ile Birleşiyor

Next Post

Şirketlerin 3’te 2’si Para Ödemeye Razı

Next Post
Şirketlerin 3’te 2’si Para Ödemeye Razı

Şirketlerin 3’te 2’si Para Ödemeye Razı

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG