• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Türkiye’de Okula Dönüş Alışverişi Araştırması

17 Ağustos 2022
in Eğitim
Türkiye’de Okula Dönüş Alışverişi Araştırması
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Eğlenceli yaz tatilinin sonuna yaklaştığımız bu günlerde hem öğrencileri hem de velileri okula dönüş heyecanı yavaş yavaş sarmaya başladı. İlk zilin çalıp, yeni eğitim-öğretim yılının başlayacağı 12 Eylül öncesi öğrencilerin derslerde kullanacağı tüm gerekli materyalleri tamamlaması gereken sürece de girmiş bulunuyoruz…

Digital Turbine’ın, bu önemli dönemde Türkiye’deki öğrencilerin ve ebeveynlerinin alışveriş tercihlerini ve ihtiyaçlarını anlamak adına gerçekleştirdiği Okula Dönüş Araştırması önemli bilgileri gözler önüne sererken, okula dönüş alışverişinde akıllı telefonların önemini de ortaya koyuyor.
Ankete katılanların yüzde 61’i okula dönüş alışverişlerini sonbaharda (Eylül) yapmayı planlıyor. Her sene olduğu gibi en baştan yenilenecek olan defter, kalem, silgi gibi temel okul malzemeleri yüzde 67 ile en çok satın alınması planlanan ürünlerin başında geliyor. Bunu sırasıyla yüzde 56 ile kıyafet ve aksesuar, yüzde 43 ile elektronik ürünler ve yüzde 35 ile çalışma mobilyaları takip ediyor.

Özellikle içinde bulunduğumuz teknoloji çağında elektronik ürünler artık okulda kullanılan vazgeçilmez eşyaların başında geliyor. Tüketicilerin yüzde 42’si elektronik ürünlerden görüntülü konuşma ekipmanı alacağını bildirirken, yüzde 32 ile tablet ve yüzde 38 ile laptop/bilgisayar en çok satın alınacak elektronik eşyaların başında geliyor. Katılımcıların yüzde 63’ü ise çocukları için okula dönüş alışverişi yapacağını bildiriyor.
Gerek teneffüslerde gerek öğle yemeği esnasında sınıf arkadaşlarımızla okul kantininde vakit geçirmek ayrı bir keyif. Ankete katılanlara okul kantininde hangi içecekleri tüketecekleri sorulduğunda yüzde 63 ile su en çok tercih edilen içecek olurken, sırasıyla yüzde 54 ile meyve suyu, yüzde 42 ile kola ve yüzde 38 ile çay en çok tercih edilecek içeceklerin başında geliyor. Yiyeceklerde ise yüzde 48 ile sandviç ilk sırada yer alırken, yüzde 43 ile cips, yüzde 38 ile hamburger, yüzde 35 ile bisküvi ve yüzde 27 ile çikolata takip ediyor.
Son 2 yıldır değişen ve değişmeye devam eden alışveriş tercihlerimiz okula dönüş alışverişine de yansıyacak gibi görünüyor. Katılımcıların yüzde 46’sı okula dönüş alışverişinde eve teslim seçeneğini kullanarak online alışveriş yapacağını belirtirken, yüzde 40’ı mağaza içi alışveriş yapacağını bildiriyor. Akıllı telefonların gündelik hayatımızın vazgeçilmezi olduğu bir gerçek. Tüketicilerin yüzde 74’ü çevrimiçi bir ürün satın almak için akıllı telefonlarını kullanacağını söylemesi ise bu durumu kanıtlıyor.
Çevrimiçi alışverişin tercih edilmesinin her tüketici için farklı nedenleri var. Ankete katılanların
yüzde 56’sı çevrimiçi alışverişi daha iyi bir deneyim yaşattığı için tercih ettiğini bildirirken, yüzde 45’i çevrimiçi aynı ürünü daha ucuz bir fiyata satın aldığını, yüzde 42’si ise daha işlevsel gördüğü için çevrimiçi alışveriş yapacağını bildiriyor.
Online’da karşılaştığımız reklamların satın alma tercihlerimizi etkilediğini kimse inkar edemez. Tüketicilerin yüzde 42’si satın alacağı ürünleri mobil reklamlar sayesinde bulduğunu belirtiyor. Tüketicilerin yüzde 71’i, ürün kendilerine hitap ediyorsa, mobil cihazlarında doğrudan bir reklamdan bir ürün satın alma eğiliminde olduklarını belirtmesi ise mobil reklamların önemini bir kez daha kanıtlıyor.

Tags: alişverişDigital TurbineDijitalleşmeEğitim
Previous Post

Milli Eğitim Bakanlığı, Teknopark İstanbul ile Mesleki Eğitim İş Birliği Protokolü İmzaladı

Next Post

Zorlu Hava Koşullarına Meydan Okuyan Drone: “DJI Matrice 30”

Next Post
Zorlu Hava Koşullarına Meydan Okuyan Drone: “DJI Matrice 30”

Zorlu Hava Koşullarına Meydan Okuyan Drone: “DJI Matrice 30”

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG