• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Türkiye, DDoS botnetlerini yöneten sunucuların en çok bulunduğu ülkeler sıralamasında ilk ona girdi

08 Şubat 2018
in Güvenlik
Kaspersky Anti Targeted Attack Platform Sıfır Hata Oranıyla Üçüncü Kez Zirvede
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Spam e-posta gönderenlerin kazara yaptığı DDoS saldırıları, siyasi sabotaj ve DDoS botnet sahiplerinin Bitcoin ile para kazanma çabaları… Bunlar, Kaspersky Lab’in, Kaspersky DDoS İstihbaratı’ndan* elde edilmiş verilere göre 2017’nin üçüncü çeyreği için hazırlanan raporda analiz edilen trendlerden bazıları.

DDoS botnet kurbanlarının bulunduğu ülke sayısı dördüncü çeyrekte 98’den 82’ye düştü. En çok saldırı alan ülkeler sıralamasında Vietnam, Hong Kong’u geride bırakarak ilk sıraya yerleşti. Bazı küçük değişimler olsa da ilk 10’da yer alan diğer ülkeler sıralarını korudu. Öte yandan, DDoS botnetlerini yöneten komut ve kontrol sunucularının en çok bulunduğu ülkeler sıralamasında Kanada, Türkiye ve Litvanya; İtalya, Hong Kong ve İngiltere’nin yerini alarak ilk 10 ülke arasına girdi.

Linux botnetleri üçüncü çeyrekteki yükselişin ardından dördüncü çeyrekte de aynı düzeyde kaldı (%71 Linux, %29 Windows botnet). Xor DDoS Linux bot’un aktivitelerinin azalmasıyla SYN DDoS saldırılarının oranı %60’tan %56’ya düştü. Bunun sonucunda, ICMP saldırılarının oranı azalmaya devam ederek 2017’deki en düşük değere ulaşmış olsa (%3) da UDP, TCP ve HTTP saldırılarında artış gözlendi.

Botnet aktivitesinin yanı sıra, diğer kaynaklarla ilgili verileri de kapsayan Kaspersky DDoS Koruma istatistiklerinde, yalnızca HTTP veya HTTPS flood yöntemini kullanan DDoS saldırılarının eskisi kadar popüler olmadığı görüldü. 2016’da %23’lük bir orana sahip olan bu tip saldırılar 2017’de %11’e düştü. Aynı anda birden fazla yöntemin kullanıldığı saldırıların sıklığı ise %13’ten %31’e yükseldi. HTTP(S) saldırıları düzenlemek zor ve maliyetli bir işken, birden fazla yöntemin birlikte kullanıldığı saldırılar hem etkili hem de düşük maliyetli oluyor. Bu tür saldırılardaki artışın altında yatan nedenin bu olduğu düşünülüyor.

Botnet ile yapılan DDoS saldırılarının süreleri incelendiğinde, 2017’nin son aylarındaki en uzun süreli saldırının yalnızca 146 saat sürdüğü tespit edildi. Saldırının hedefi geleneksel Asya yemekleri yapmayı öğreten Çinli bir şirkete ait siteydi. Raporun hazırlandığı dönemde adından en çok söz ettiren saldırılar ise siyasi amaç taşıyan (örneğin, Çek istatistik kurumunu ve İspanya Anayasa Mahkemesi’nin sitesini hedef alan DDoS saldırıları) ve Bitcoin kurundaki değişimlerden faydalanmaya çalışan (BTG sitelerini ve Bitcoin alım satım sitesi Bitfinex’i hedef alan) saldırılar oldu.

E-ticaret dördüncü çeyrekte siber suçluların gözünden kaçmadı. Kara Cuma ve Siber Pazartesi günlerine kadar devam eden yoğun satış dönemlerinde Kaspersky Lab’in bilgi toplama sunucuları, Linux tabanlı DDoS botları tarafından oluşturulan tuzaklarla sızma denemelerinde ani bir artış belirledi. Bu da siber suçluların yoğun satış dönemi öncesinde botnet sayılarını artırma ve bundan para kazanma çabalarını ortaya koyuyor.

Ancak 4. çeyrekte görüldü ki, DDoS saldırıları yalnızca bir para kazanma veya internet kaynaklarına sahip kişilere sorun çıkarma yolu değil, aynı zamanda kazara oluşan bir yan etki de olabiliyor. Örneğin, Aralık ayında RU ulusal alan adları bölgesindeki DNS sunucularına yapılan kapsamlı DDoS saldırısına Lethic adlı bir spambotta yapılan değişikliğin neden olduğu anlaşıldı. Geliştiricinin yaptığı bir hata nedeniyle bu Truva Atı yazılımı, aslında var olmayan alan adlarına çok sayıda talep gönderdi. Bu da çok büyük ölçekli bir DDoS saldırısıyla aynı etkiyi yarattı.

Kaspersky Lab DDoS Koruma Birimi Lideri Kirill Ilganev, “DDoS saldırılarından etkilenmeniz için doğrudan hedef olmanız şart değil. Günümüzde DDoS, yasadışı yollarla para kazanmak için baskı kurma amacıyla kullanılan bir araç ve saldırılar sadece büyük ve tanınmış kurumlara değil çok küçük şirketlere de zarar verebiliyor” dedi.

Kaspersky Lab Hakkında

Kaspersky Lab, 20 yılı aşkın süredir faaliyet gösteren küresel bir siber güvenlik şirketidir. Kaspersky Lab’in derin tehdit zekâsı ve güvenlik uzmanlığı dünyanın dört bir yanındaki işletmelerin, kritik altyapıların, hükümetlerin ve tüketicilerin korunması için sürekli yeni nesil güvenlik çözümlerine ve hizmetlerine dönüşmektedir. Şirketin kapsamlı güvenlik portföyüne, lider uç nokta koruması ve gelişen karmaşık dijital tehditlerle mücadele eden bir dizi özelleştirilmiş güvenlik çözümleri de dâhildir. 400 milyonu aşkın kullanıcı Kaspersky Lab teknolojileri ile korunmaktadır ve 270 bin kurumsal müşterinin kendileri için en önemli şeyleri korumalarına yardımcı olmaktayız.

#kasperskylab, #ddos, #guvenlik

Tags: ddosgüvenlikKasperskyLab
Previous Post

Yeşilay ile Turkcell’den bağımlılıkla mücadele için işbirliği

Next Post

DEFNE TELEKOMÜNİKASYON YENİ ÜRÜNLERİYLE BARCELONA’DA

Next Post
DEFNE TELEKOMÜNİKASYON YENİ ÜRÜNLERİYLE BARCELONA’DA

DEFNE TELEKOMÜNİKASYON YENİ ÜRÜNLERİYLE BARCELONA’DA

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG