• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Turkcell, Yapay Zeka Vizyonunu Cenevre’de Dünya İle Paylaştı

02 Haziran 2024
in Etkinlik
Turkcell, Yapay Zeka Vizyonunu Cenevre’de Dünya İle Paylaştı
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç, Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU) tarafından Cenevre’de düzenlenen “İyilik İçin Yapay Zeka Küresel Zirvesi 2024” programına katıldı. Dr. Koç, uluslararası düzenleyici kuruluşlarla birlikte özel şirket ve devlet temsilcilerinin de yer aldığı programda Türkiye’yi temsil ederek, Turkcell’in yapay zeka alanındaki öncü çalışmalarını paylaştı…

Birleşmiş Milletler’e (BM) bağlı olarak faaliyet gösteren ve dünya telekomünikasyon sektörünün en üst örgütü olan Uluslararası Telekomünikasyon Birliği’nin (ITU) “İyilik İçin Yapay Zeka Küresel Zirvesi 2024” İsviçre’nin Cenevre kentinde tamamlandı.  40 BM kuruluşu ile birlikte düzenlenen zirvede konuşan Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç, “Yapay Zeka Endüstrisinde Küresel İşbirliklerinin Uyumlu Hale Getirilmesi” başlıklı yuvarlak masa toplantısında yapay zeka teknolojilerinin geliştirilmesinde etik kuralların önemine işaret etti.

Turkcell Genel Müdürü, telekomünikasyon endüstrisinde etik standardizasyonun yenilikçi bir ortamı teşvik etmek ve birlikte çalışabilirliği artırmak açısından hayati önem taşıdığını vurguladı. Dr. Koç, “Telekom endüstrisinin geniş ağları, büyük hacimli verileri ve küresel olarak insanları ve işletmeleri birbirine bağlamadaki kritik rolüyle yapay zeka entegrasyonundan önemli ölçüde faydalanacağını ön görüyoruz” dedi.

“Yapay zeka, bir tür çağ değişimi”

Dr. Ali Taha Koç, yapay zekanın toplumsal faydalarının da altını çizerek, “Yapay zekayı bir tür çağ değişimi olarak görüyorum. ‘Herkesi’ birbirine bağlamaktan ‘her şeyi’ birbirine bağlama çağına geçiyoruz” dedi. Dr. Koç, yapay zekanın yeni bir ilişki biçimi kurduğunu ve bunun toplumsal faydayı artıracak şekilde kullanılması gerektiğini vurguladı. Konuşmasında Turkcell’in yapay zeka projelerinde etik kurallara her koşulda bağlı kaldığını belirten Dr. Koç; “Turkcell’de hayata geçirdiğimiz tüm projelerde, yapay zekayı etik kurallar dahilinde geliştiriyoruz. Ürün ve servislerimizi ‘insan için teknoloji’ odağımızla geliştiriyoruz.” dedi. Ali Taha Koç, 2020 yılında Türkiye’de yayınladıkları “Turkcell Yapa Zeka İlkeleri Etik Kuralları” ile bu konudaki taahhütlerini kamuoyuyla paylaşarak bir ilke imza attıklarını hatırlattı.

“Turkcell olarak geleceğin teknolojilerinde standartların gelişimine rehberlik ediyoruz”

Turkcell olarak pek çok uluslararası girişimde aktif rol aldıklarını belirten Dr. Ali Taha Koç, GSMA yapay zeka çalışma grubunun etkin bir üyesi olduklarını söyledi. Bu alandaki çalışmalarının yalnızca telekomünikasyon ortamını şekillendirmekle kalmadığını, gelecekteki teknolojiler için standartların geliştirilmesine de rehberlik ettiğini ifade etti. Dr. Koç, “ITU ve 3GPP gibi saygın kuruluşlarla pek çok çalışma grubunun ve girişimlerin parçasıyız. Yeni nesil telekomünikasyon altyapısı için çok önemli olan IMT-2030 standardizasyonu da dahil olmak üzere geleceğin ağlarına odaklanıyoruz. Yapay zekaya dayalı ağ haberleşme grubuna liderlik ediyoruz” dedi.

Tags: CenevraTurkcellYapay Zekâ
Previous Post

Turkcell 30. Yılına Güçlü Büyüme ile Başladı

Next Post

AloT Sektörünün Geleceğini Partner Konferansında Değerlendirdi

Next Post
AloT Sektörünün Geleceğini Partner Konferansında Değerlendirdi

AloT Sektörünün Geleceğini Partner Konferansında Değerlendirdi

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG