• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Türk teknoloji şirketine ABD’den patent vizesi

04 Mayıs 2017
in Çağrı Merkezi
Türk teknoloji şirketine ABD’den patent vizesi
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

SESTEK’in Türkiye’de geliştirdiği teknolojilere ABD’den patent onayı geldi.

Ses ve iletişim teknolojileri, çağrı merkezi uygulamaları ve müşteri hizmetleri otomasyonu alanlarında faaliyet gösteren yüksek teknoloji şirketi SESTEK, ABD’de 3 patentin sahibi oldu. SESTEK’in ArGe çalışmaları kapsamında geliştirdiği Sesli Yanıt, Konuşma Analizi ve Konuşmacı Doğrulama sistemlerine ait patentler, ABD Patent ve Tescil Ofisi (United States Patent and Trademark Office) tarafından onaylandı.

Ses teknolojileri alanında küresel devlerle yarışacak teknoloji çözümleri ürettiklerini belirten SESTEK Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Levent Arslan “Hedefimiz yurt dışındaki varlığımızı güçlendirerek küresel bir markaya dönüşmek. Bu doğrultuda daha geniş bir kitleye ulaşırken, patent başvuruları mevcut teknolojilerimizi koruma altına almamızı sağlıyor” dedi. Konuyla ilgili bilgi veren SESTEK ArGe Koordinatörü Tuba Arslan Kır ise “ArGe çalışmalarıyla geliştirdiğimiz sistemleri patente bağlayarak uluslararası bir portföy oluşturuyoruz. Önümüzdeki süreçte de, patent çalışmalarımızı sürdürerek portföyümüzü genişletmeyi hedefliyoruz.” diye ekledi.

İnternetten Yapılan Bankacılık İşlemlerini ve Alışverişi Güvenli Kılan Teknoloji

Bankaların internet şubeleri ve çevrimiçi alışveriş siteleri gibi erişimi kısıtlı alanlarda kullanıcılar, sistemlere giriş esnasında iki faktörlü bir güvenlik sürecinden geçiyor. SESTEK’in patentini aldığı yeni sistemle, tek kullanımlık şifreye alternatif olarak, cep telefonlarına otomatik dış aramayla ulaşılıyor. Yapılan aramada kullanıcılara daha önce tanımlamış oldukları güvenlik sorusu yöneltiliyor. Sistem soruyu Konuşma Sentezi (Text-to-Speech) teknolojisiyle seslendiriyor, kullanıcının cevabı ise Konuşma Tanıma (Speech Recognition) teknolojisiyle metne çevirilerek kontrol ediliyor. Aynı süreçte, kullanıcının biyometrik kimliğine de bakılarak doğrulama işlemi tamamlanıyor.

Telefon Görüşmelerini Yazıya Dönüştürüp Analiz Eden Teknoloji

Konuşma Analizi (Speech Analytics) yazılımı, çağrı merkezlerinde müşteri temsilcileri ve müşteriler arasında gerçekleşen kayıtlı görüşmelerin otomatik olarak yazıya dönüştürülmesini ve bu görüşmelerle ilgili çeşitli istatistiksel analizler gerçekleştirilmesini sağlıyor. Analizler sonucunda elde edilen veriler, müşteri memnuniyetinin artırılması, müşteri temsilcisi performansının geliştirilmesi ve çağrı merkezi süreçlerinin optimize edilmesi gibi konularda katkı sağlıyor. SESTEK’in geliştirdiği teknoloji sayesinde, Konuşma Analizi yazılımıyla gerçekleştirilen istatistiksel analizlerin performansı artırılarak daha doğru analiz sonuçları elde edilmesi sağlanıyor. Böylece hizmet kalitesi, müşteri temsilcisi performansı, müşteri memnuniyet seviyesi gibi çağrı merkezi performansını doğrudan etkileyen önemli konular doğru şekilde analiz edilebiliyor.

Tehdit Altında Yapılan Konuşmaları Fark Eden Teknoloji

SESTEK’in patentini aldığı bir diğer sistem, ses teknolojileri kullanılarak kişiye özel davranışsal konuşma modellerinin geliştirilmesine, diyaloglarda standart konuşma modelinin dışına çıkıldığında tespit edilerek anında ilgili birimlerin haberdar edilmesine odaklanıyor. Örneğin, kişi telefonda birinin zorlamasıyla ya da tehdit altında işlem yapıyorsa; sistem yoluyla bu durumun tespit edilmesi ve sonlandırılması için, ilgili birimlere anında haber veriliyor. Böylece sesli işlemler sırasında gerçekleşebilecek güvenlik sorunlarının önüne geçilmesi hedefleniyor. Sistemin ayrıca, çağrı merkezlerinde müşteri temsilcisi performansının anlık değerlendirilmesinde kullanılması öngörülüyor.

SESTEK’in geliştirdiği temel teknolojiler arasında Konuşma Sentezi, Konuşma Tanıma, Konuşma Analizi, Sesli İmza, Doğal Diyalog ve Chatbot yer alıyor. 2000 yılında kurulan SESTEK, faaliyetlerini İstanbul, Ankara, Dubai ve Chicago ofislerinde sürdürüyor.

#sestek, #sestekpatent, #sestekvize, #sesliimza, #manset

Tags: mansetsesliimzaSESTEKsestekpatentsestekvize
Previous Post

Vertiv Liebert® PCW Sınıfını En Yüksek Verimliliği Sağlayan Soğutulmuş Su Çözümüyle Genişletiyor

Next Post

Huawei ve BTK 2017 ICT 2017 Zirvesi’nde 5G ve Ötesi’ni değerlendirdi

Next Post
Huawei ve BTK 2017 ICT 2017 Zirvesi’nde 5G ve Ötesi’ni değerlendirdi

Huawei ve BTK 2017 ICT 2017 Zirvesi’nde 5G ve Ötesi’ni değerlendirdi

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG