• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Trovarit ERP Deneyimi araştırma sonuçları

31 Ekim 2012
in Yazılım
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Bu yıl yapılan Trovarit “ERP Deneyimi” araştırmasında yaklaşık 50 ERP çözümü, kullanıcılar tarafından genelde “iyi” olarak değerlendirildi: Hem son kullanıcı gözünde işletmelerin operasyonlarında önemli ve merkezi rol oynayan ERP sistemlerinin genel performansı hem de destek aldıkları yazılım sağlayıcılarının hizmet kalitesi ve performansı “iyi notlar aldı” denilebilir. Trovarit ve iş ortakları tarafından bu yıl altıncısı düzenlenen araştırmaya, 2500 ‘ün üzerinde kullanıcı katılarak, tecrübelerini paylaşma imkanı buldu. Sonuçlar daha detaylı incelendiğinde, yazılım ürünleri ve sağlayıcılarının genel değerlendirmede “iyi” not almalarına karşılık, bazı kriterlerin farklılık göstererek, ortalamanın önemli derecede altında yer aldığı gözlenmiştir. Sonuçlar, “Yönetici Özeti” başlığı ile, Trovarit web sitesi üzerinden “Download-Center” bölümünden ücretsiz olarak temin edilebilir. http://www.trovarit.com.tr/tr/downloads/downloads.html
Bu yıl ki değerlendirme sonuçları geçen yıllardaki sonuçları doğrular niteliktedir: Küçük ve orta ölçekli işletmelere yada belli bir endüstri alanına özelleştirilmiş çözümler üreten firmalar, diğerlerine göre daha iyi sonuçlar almışlardır. Büyük işletmeler için sunulan çözümler ise, alt bölgede yer almaktadır. (Grafik 1).
ERP projelerinin büyüklüğünün (kullanıcı sayısı, birden fazla lokasyon gibi) kullanıcılar üzerinde önemli bir etki oluşturmaya görülmektedir. Bunun nedeni, yüksek seviyedeki beklentilere bağlı olarak uygulama, güncelleme ve alınan hizmet/destek maliyetlerinin yüksek olmasıdır. Memnuniyet üzerinde olumsuzluk oluşturmak diğer bir unsurda, çözümlerin eski sürümlerinin kullanılmasıdır. Kullanıcı memnuniyetinde görülen iyi yöndeki değişiklik ise, değerlendirme kriterlerinde her geçen yıl pozitif yönde bir iyileşmenin gözlenmesidir.
Ayrıca sonuçlar, ERP çözümü 4.136 (2010: 4.099) ve yazılım sağlayıcı 4.108 (2010: 4.027) memnuniyet dereceleri arasında yakın bir bağlantı olduğunu göstermiştir
Her bir memnuniyet kriteri üzerinden yapılan detaylı analizde, çok farklı bir tablo ortaya çıkmaktadır. (Grafik 3). Ara yüz ve rapor/form geliştirmeleri ile ilgili yazılım özellikleri yine kritik ve çok fazla üzerinde durulan ve eleştirilen alanlar olarak ortaya çıkmıştır. Aynı durum, proje planına ve bütçeye bağlılık gibi proje ile bağlantılı kriterler için de geçerlidir. Birçok memnuniyet kriteri, önem derecesi ve aldıkları puan dikkate alındığında istikrarını korurken, bu yıla kadar çok fazla olumsuz olarak değerlendirilmeyen “performans” kriterinde gözle görünür düşüş vardır. Bunun nedeni ise, yazılımın veri işlem hacminin her geçen gün artması ve mevcut donanım alt yapısında bu artışı karşılayacak yeterli kaynağın olmamasıdır.
ERP yazılımlarının kullanıcı dostu yapısı da her zaman eleştiri yada şikayet konusu olmuştur. Ergonomi ve kullanım kolaylığındaki eksiklikler, günlük çalışma hayatında kullanıcıların verimini etkilemektedir.

Previous Post

Kingston Digital, Windows To Go Sertifikalı Yeni USB Sürücüsünü Duyurdu

Next Post

HTC’nin Windows Phone 8’li akıllı telefonu “HTC 8X” çok yakında Avea’da

Next Post

HTC’nin Windows Phone 8’li akıllı telefonu “HTC 8X” çok yakında Avea’da

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG