• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Trend Micro uyarıyor: Linkedin’de farkında olmadan reklam oluyorsunuz!

03 Ekim 2012
in Güvenlik
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Türkiye’de de popüler olan iş dünyasına yönelik sosyal paylaşım sitesi Linkedin, herhangi bir duyuru yapmadan kişisel bilgilerinizin ve fotoğrafınızın reklamlarda kullanılmasına olanak tanıyan bir değişiklik yaptı. Trend Micro bu özelliğin pek çok soruna yol açabileceğine dikkat çekiyor.

Sosyal medya platformlarının artmasının yanı sıra, bu platformlardaki insanların milyonları bulması yeni bir sektörün de kapısını açtı: “Hedefli Reklamcılık”. Kişisel bilgilere göre şekillenen, daha uygun olduğu düşünülen bu pazarlama yöntemi kişisel mahremiyetin sınırlarını zorluyor.

Dünyanın lider içerik güvenliği firması Trend Micro’da Kıdemli Güvenlik Uzmanı olarak görev yapan Rik Ferguson, özellikle çalışanların bir araya geldiği Linkedin’deki yeni özelliği fark ettiğinde ‘gözlerine inanamadığını’ ifade ediyor. Çünkü sosyal paylaşım sitesine getirilen yeni özellik sayesinde, siteye üye olan her kullanıcı, isim, fotoğraf ve kişisel bilgilerinin reklamlarda kullanılmasına onay vermiş oluyor. Ferguson, yeni getirilen özelliklerin 120 Milyon Linkedin kullanıcısına bildirilmeden gerçekleştirildiğini, bu uygulamanın kişisel mahremiyete aykırı olduğunu ifade ediyor. Ferguson’a göre, internette paylaşılan her bilgiye dikkat ederken sosyal ağ sağlayıcısına da özen göstermek gerekiyor. Zira sadece Linkedin değil, birçok platform kullanıcıların bilgisi dışında kişisel bilgileri kullanmaya çalışıyor. Bu arada Hollanda’da gizlilik yasalarına aykırı olduğu gerekçesiyle Linkedin’in bu uygulaması hakkında soruşturma başlatıldı. Haziran ayından bu yana test aşamasında olan ‘reklamlarda kişisel bilgileri kullanma’ eyleminin durdurulması için, ülkede sert yaptırımların getirilmesi bekleniyor.

Kişisel bilgileriniz reklam malzemesi yapmaktan nasıl kurtarırsınız?

Sizin de Linkedin profiliniz varsa giriş yaptıktan sonra sağ üst köşedeki isminize tıklayarak, ‘ayarlar’ (settings) bölümüne girmelisiniz. Açılan sayfanın sol tarafında bulunan ‘hesap’ (account) sekmesini tıklayarak ‘Toplumsal Reklamları Yönetin’ (Manage Social Advertising) ve ‘Geliştirilmiş reklamları etkinleştir/devre dışı bırak’ (Turn on/off enhanced advertising) seçeneklerini göreceksiniz. Bu iki bölüme de ayrı ayrı girerek, açılan sayfadaki işaretli kutuların işaretini kaldırmanız gerekiyor. Bu sayede reklamlarda isim, fotoğraf ve kişisel bilgilerinizin kullanımını engelleyebilirsiniz. Bu sayfada öncelikli olarak önerimiz, bu özelliği devre dışı bırakmanız. Ancak bu ayarlar sayfasında kendinize uygun daha fazla devre dışı bırakmak isteyeceğiniz özellikler olabilir. O nedenle Trend Micro tüm sayfayı dikkatle incelemenizi tavsiye ediyor.

Previous Post

Kaspersky Lab’ten çocuklu aileler için online güvenlik önerileri

Next Post

DigiNotar Vakası: İnternette kime güvenmeli, kime güvenmemeli?

Next Post

DigiNotar Vakası: İnternette kime güvenmeli, kime güvenmemeli?

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG