• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

TELKODER: CISPE ile Microsoft’un Avrupa’daki Mutabakatı Yazılım Lisansı Sorununun Çözümü İçin Önemli

16 Eylül 2024
in Telekomünikasyon
TELKODER: CISPE ile Microsoft’un Avrupa’daki Mutabakatı Yazılım Lisansı Sorununun Çözümü İçin Önemli

TELKODER Yönetim Kurulu Başkanı - Halil Nadir Teberci

Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Dijitalleşmenin adeta bel kemiği olan veri merkezlerinin önemi her geçen gün artıyor. Telekomünikasyon sektörünün önemli paydaşlarından olan veri merkezi işletmecileri, dünyada ve ülkemizde tekel olarak adlandırılabilecek uluslararası dev şirketlerin haksız ve hukuka aykırı olarak nitelendirilebilecek yaklaşımlarıyla mücadele etmek zorunda kalıyorlar…

Özellikle yazılım lisansları temelinde Microsoft ile yaşanan sorunlarını çözme konusunda çalışma yürüten Serbest Telekomünikasyon İşletmecileri Derneği (TELKODER), Avrupa’daki Bulut Altyapı Hizmetleri Sağlayıcıları (CISPE) temsilcileriyle temaslarını sürdürürken, CISPE’den aldığı güncel bilgilerle Türkiye’de sektörü bilgilendirme misyonunu da yerine getiriyor.

CISPE; Microsoft’un bulut sağlayıcılarına yönelik uyguladığı lisanslama politikalarının rekabeti ciddi şekilde sınırladığını ve müşterilerin alternatif sağlayıcılara yönelmesini zorlaştırdığını savunurken, Microsoft’un, Azure dışındaki bulut hizmetleri için yüksek lisans ücretleri talep ederek bulut sağlayıcıları ve müşteriler üzerinde bir nevi ”vergi” yarattığını belirtiliyordu. Bu durum, Avrupa’daki bulut ekosisteminde önemli bir sorun olarak görüldüğünden, CISPE, bu uygulamaların durdurulması gerektiğini açıklamalarında vurguluyordu.

Avrupa Komisyonu’na Yapılan Şikâyet Çözümün Başlangıcı Adına Mutabakat Getirdi

Hem Türkiye hem de Avrupa’da bulut altyapı hizmetleri alanında dünyada büyük bir sorun olan lisans ücretleri konusunun Avrupa Komisyonu’na yapılan şikâyetin ardından Microsoft ile CISPE arasında imzalanan mutabakat zaptı ile çözüm aşamasına geçtiğini umut ediyoruz diyen TELKODER Yönetim Kurulu Başkanı Halil Nadir Teberci, “Bulut altyapı hizmetleri alanında problemli lisans ücretleri ve bazı uygulamalar konusunda muhatabımız Microsoft’tan henüz Türkiye özelinde herhangi bir olumlu adım göremedik. Ancak bu konu özelinde Avrupa’da önemli bir gelişme yaşanıyor. Avrupa’daki Bulut Altyapı Hizmetleri Sağlayıcıları problemi Avrupa Komisyonu’na taşımıştı ve yakın zamanda yaşanan gelişmeye göre, Kasım 2022’de Avrupa Komisyonu’na Microsoft’a karşı açılan CISPE’nin rekabet şikâyetiyle ilgili bir anlaşmaya varıldı. Her iki tarafça imzalanan bir Mutabakat Zaptı uyarınca Microsoft, CISPE üyeleri tarafından yapılan iddiaları ele almak için belirli adımlar atmayı taahhüt etti. Anlaşmanın merkezinde, Azure Stack HCI’nin Avrupa bulut sağlayıcıları için geliştirilmiş bir sürümünü (Azure HCI Stack for Hosters) yayınlamak için taraflar arasında bir iş birliği yer alıyor. Bu iş birliği; Windows 11 tabanlı çok oturumlu sanal masaüstü altyapısı, ücretsiz Genişletilmiş Güvenlik Güncelleştirmeleri (ESU) ve SQL Server için ödeme yaptıkça lisanslama konularını içeriyor. Çözüm için 9 aylık bir zaman belirlendi ve süreci bağımsız bir komisyon takip edecek… Özetle bu, Avrupa bulut sağlayıcıları için önemli bir zafer ve daha da önemlisi haksız lisans sorununun dünyadaki çözümü için önemli bir adım olabilir” dedi.

Türkiye’de Sektörde Yaşanan Sorun Ne?

TELKODER Başkanı Teberci, sektörde yaşanan soruna ilişkin de şöyle konuştu: “İşin önemli noktalarından biri de aynı sorunların Türkiye’de de yaşanıyor olması… Daha önce de açıkladığımız gibi; Microsoft Hizmet Sağlayıcı Lisans Sözleşmesinin (SPLA-Service Provider License Agreement) çerçevesi öncelikle müzakereye açık hale getirilmeli, sonrasında karşılıklı diyalog ortamında, veri merkezi işletmecilerinin kamuyla ilgili yükümlülükleri ve hizmet sunum yöntemleri ile uyumlu hâle getirilmelidir. Microsoft’un, ülkemiz koşullarını, sözleşmelerin rekabete uygunluğunu ve sektörün sürdürülebilirliği açısından elverişliliğini gözeten bir yaklaşım içinde olması bekleniyor. Microsoft’tan olumlu bir diyalog çabası göremezsek biz de artık konuyu Avrupalı meslektaşlarımız gibi hukuki alana taşıyacağız”.

Tags: CISPEDijitalleşmemicrosoftTelekomünikasyonTELKODERVeri Merkezi
Previous Post

ESET, Mobil Güvenlikte de En İyiler Arasında

Next Post

Türk Telekom’dan Mobilde Güçlü Büyüme, Tarihi Rekor

Next Post
Türk Telekom’dan Mobilde Güçlü Büyüme, Tarihi Rekor

Türk Telekom’dan Mobilde Güçlü Büyüme, Tarihi Rekor

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG