• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Telekom pazarındaki rekabet piyasasını değerlendirir misiniz? Bu rekabet kullanıcıya nasıl yansımaktadır?

27 Eylül 2012
in Telekomünikasyon
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Yusuf Ata Arıak

TELKODER Yönetim Kurulu Başkanı

Telekom pazarındaki rekabet piyasasını değerlendirir misiniz? Bu rekabet kullanıcıya nasıl yansımaktadır?

Telekomünikasyon sektöründe serbestleşme ve rekabetin sağlanmasının en önemli göstergesi, serbest işletmecilerin sektör içerisindeki pazar paylarıdır. Telekomünikasyon sektöründe 2009 yılı için serbest işletmecilerin Türkiye’deki ve AB’deki pazar payları karşılaştırıldığında rekabette daha gidecek çok yolumuz olduğu net bir şekilde ortaya çıkıyor. 2009 yılında sabit telefon alanında serbest işletmecilerin Türkiye’deki pazar payı yüzde 7 iken AB’deki serbest işletmecilerin pazar payı yüzde 40 olarak gerçekleşti. İnternet alanında bu oranlar ise Türkiye’de yüzde 7, AB’de yüzde 54 oldu.

Telekomünikasyon işletmeciliği toplam cirolarını ve ciro artış oranlarını karşılaştırdığımızda ise, Türkiye telekomünikasyon sektöründe rekabet ortamı olmaması nedeniyle yeterli gelişmeyi gösteremediğini de çok açık bir şekilde görüyoruz: Telekomünikasyon işletmeciliği toplam cirosu AB’de 2000 yılında 191 milyar Euro iken 2008 yılında 357 milyar Euro oldu ve yüzde 87 oranında artış gösterdi. Bu rakamlar Türkiye’de 2000 yılında 8,52 milyar dolar, 2008 yılında 12,86 milyar dolar oldu ve artış oranı yalnızca yüzde 51’de kaldı.

Mobil telefon hizmetleri üç işletmeci tarafından sağlanıyor ve pazar paylarına bakıldığında bu alanda belli bir rekabetin sağlandığı görülüyor. Oysa sabit telefon hizmetlerinde Türk Telekom’un payının yüzde 96’lar seviyesinde olduğu dikkate alındığında, sabit telefon alanında da rekabetin geliştirilmesine şiddetle ihtiyaç duyulduğu ortaya çıkıyor.

Örneğin ara bağlantı ücretlerine baktığımızda, mobil ara bağlantı ücretlerinde yapılan son indirimlerden sonra, ülkemizde uygulanan mobil ara bağlantı ücretlerinin AB ortalama ara bağlantı ücretlerine göre yüzde 60-70 daha düşük hale geldiği, sabit ara bağlantı ücretlerinde ise, AB ortalama ara bağlantı ücretlerine göre yüzde 10 daha yüksek kalmaya devam ettiği görülüyor.

TELKODER olarak mobil telefon kullanıcılarına sağlanan kolaylıkların sabit telefon kullanıcıları için de sağlanması ve sabit ara bağlantı ücretlerinin önemli oranlarda düşürülmesi gerektiğine inanıyoruz. Önümüzdeki beş yılsonunda artık serbestleşme ile ilgili sorunların çözüldüğü, serbest işletmecilerin rekabetçiliğinin güçlendiği, pazar paylarının yüzde 40’lara ulaştığı, tüketicilerin seçme hakkının genişlediği bir telekom sektörü bekliyor, talep ediyor ve gerçekleştirmeyi planlıyoruz.

Sonuçta sağlanan serbestleşme ortamı ve rekabet vatandaşların kendilerine daha uygun koşullarda, çok çeşitli hizmetleri, daha yüksek kalitelerde almalarını sağlayacaktır.

Previous Post

Tablet PC meraklılarına Exper’den güzel haber

Next Post

Ayda 49.99 tl’ye Lenovo G570 Sizin!

Next Post

Ayda 49.99 tl’ye Lenovo G570 Sizin!

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG