• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Siber Saldırı Sonrası Marka İtibarını Onarmanın Maliyeti 200 Bin Doları Buluyor

13 Ocak 2016
in Güvenlik
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Kaspersky Lab’in araştırmasına göre, şirketlerin yarısından fazlası (%57) geçtiğimiz yıl yaşadıkları bilgi güvenliği vakalarının itibarlarını olumsuz yönde etkilediğini itiraf ediyor. Küçük ve orta ölçekli işletmelerde vaka başına meydana gelen marka hasarının ortalaması 8000 dolar tutarından fazlayken bu rakam kurumsal ölçekte ise 200 bin dolat tutarına kadar çıkabiliyor.

Kaspersky Lab ve B2B International tarafından 2015 yılında Türkiye’nin de aralarında olduğu 26 ülkeden 5500 BT uzmanının katılımıyla gerçekleştirilen ‘Şirketlerde Bilgi Güvenliği Anketi’ marka itibarına dair önemli bulgulara işaret etti.

Son derece rekabetçi bir ortamda başarılı şirketler, sadece verimlilik ve ürün veya hizmet kalitesinden çok daha fazla değerin üzerinde yükselmekte. Müşteriler ve iş ortaklarının güvenine sahip olmak büyük bir karlılık sağlayabilir ve lekesiz bir itibar, bu güveni oluşturmada anahtar bir rol oynayabilir. Tüketicinin güvenini kaybetmek genellikle karlılığın azalmasına neden olur ve bazen de iflasa sürükler.

İtibarın zarar görmesi, doğrudan söz konusu vakanın kamu tarafından öğrenilmesine bağlı. Türkiye’de katılımcıların %31’i şirketlerinde meydana gelen bir vaka hakkındaki bilgilerin medyaya sızdırıldığını ve kamuya açıklandığını söyledir.

İtibarın gördüğü hasarın boyutu, şirketin imajını düzeltmek için harcadığı miktarla ölçülebilir. Türkiye’de her dört şirketten biri (%37), şirket dışından danışmanlardan yardım istemek zorunda kalmış. İlginç bir şekilde, geçtiğimiz son üç yıl içinde şirketler, olumlu bir itibara daha büyük önem vermeye başlamış.

Kaspersky Lab Uç Nokta Ürün Yönetimi Başkanı Konstantin Voronkov şunları söyledi: “Şirketinizin ne kadar büyük veya küçük olduğu önemli değildir – zarar gören bir itibar her işletmeye eşit derecede zarar verebilir.” Bu durumda, bilgi güvenliği sağlamak için tüm olanaklı önlemleri almanız önemlidir. Kurumsal BT altyapısının her öğesinin karmaşık çok katmanlı koruması, hem şirket içinden bilgi sızdırma hem de ağa sızmaya çalışan bilgisayar korsanlarına karşı şirketinizin güvenliğini sağlayacaktır.”

Çok katmanlı bilgi güvenliği için Kaspersky Lab, kurumsal altyapının her öğesi için bir çözüm portföyü sunar. Kaspersky Endpoint Security ve Kaspersky Small Office Security gibi entegre çözümlerin yanı sıra Kaspersky Security for Mobile, Kaspersky Fraud Prevention ve Kaspersky Security for Virtualization gibi özel çözümler içerir ve genişletilmiş destek hizmetleri korumayı daha da dayanıklı hale getirir.

Tags: KasperskyKaspersky Labsibersiber saldırı
Previous Post

LG ’nin K Serisi Akıllı Telefonları CES 2016’da Tanıtıldı

Next Post

Sanayicinin Gözü İnternet Girişimciliğinde

Next Post
Sanayicinin Gözü İnternet Girişimciliğinde

Sanayicinin Gözü İnternet Girişimciliğinde

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG