• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Sevgi Ekonomisi’nden Beklenti 30 Milyar TL

13 Şubat 2022
in Dijital Dönüşüm
Sevgi Ekonomisi’nden Beklenti 30 Milyar TL
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

14 Şubat Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı. Bu yıl e-ticarette Türkiye geneli ciro beklentisi 30 milyar TL. Z kuşağının değer algısı hediye kavramını da dönüştürüyor. Bağış ve fidan dikim sertifikaları da artık hediye olarak sunulabiliyor…

14 Şubat Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı. E-ticaret satışları, bu özel günün bir hafta öncesinde artış göstermeye başladı. Sevgililer Günü öncesinde e-ticaret sitelerinin satışlarının, bir önceki haftaya göre ortalama yüzde 60 oranında yükseldiğini ifade eden TOBB E-ticaret Meclis Üyesi, Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli, Türkiye genelinde 14 Şubat dönemi için online harcamaların 30 milyar TL’ye ulaşmasını beklediklerini ifade etti. Çiğdemli, “Sevgi Ekonomisi’nin hacmi geçtiğimiz yıl 10-15 milyar TL’ydi. Bu yıl seyahat, uçak, otel, araç kiralama gibi kategorilerdeki artışlarla beraber bu rakamın iki katına ulaşacağını tahmin ediyoruz. Türkiye geneli toplam online alışveriş cirosu 30 milyar TL’yi bulacaktır diye düşünüyoruz” dedi.

“Z kuşağının değer algısı hediyeleri de değiştiriyor”

Son yıllarda özellikle etkinlik bileti, kurs, tatil, hobi eğitimleri, SPA ve otel rezervasyonu gibi deneyim odaklı hediyelerin yükselişe geçtiğini ifade eden Çiğdemli şunları aktardı: “Başta kişiye özel ve isme özel hediyeler olmak üzere, mücevher, saat, takı, kozmetik, spor malzemeleri, parfüm, giyim, oyuncak, otomobil aksesuarları, teknolojik ürünler, hobi ürünleri, oyuncaklar, koleksiyon ürünleri ve iç çamaşırı kategorilerinde hareketlilik çok yüksek. 14 Şubat günü çikolata ve çiçek satışları da hareketlenecektir. Ayrıca Z kuşağının değer algısındaki farklılıklar da hediye seçimlerine yansıyor. Örneğin sevdiğinin adına dernek veya STK’lara bağış yapmak, fidan diktirmek gibi sosyal sorumluluk harcamaları da artık hediye olarak sunulabiliyor. Örneğin ‘Adınıza şuraya fidan bağışlanmıştır’ gibi bir sertifika çerçeveletilip hediye olarak verilebiliyor. Sürdürülebilirliğe yönelik ürün ve hizmetler de öne çıkıyor.”

Tags: 14 Şubate-ticaretTicimax E-ticaret SistemleriTOBB E-ticaret Meclis
Previous Post

Casper Excalibur “KDV Bizden” Kampanyasını Duyurdu!

Next Post

Logo’dan Kasa Kuyruğuna Girmeden Satın Alma Deneyimi

Next Post
Logo’dan Kasa Kuyruğuna Girmeden Satın Alma Deneyimi

Logo’dan Kasa Kuyruğuna Girmeden Satın Alma Deneyimi

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG