• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Sanayicinin Gözü İnternet Girişimciliğinde

13 Ocak 2016
in Sektörel Teknolojiler
Sanayicinin Gözü İnternet Girişimciliğinde
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

İnternet girişimlerinin değerlerinin milyar dolar seviyesine çıkmaya başladığını söyleyen GD Holding Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Duyarlar, “Bu girişimlerin sunduğu fırsatlar ve sahip oldukları potansiyel, Türkiye’nin önde gelen işadamlarının ve sanayicilerinin dikkatini çekmeye başladı. Ama internete yatırım yapan sanayiciler, başarılı olmak için mutlaka sanayici şapkalarını çıkarıp internetçi şapkalarını takmalılar,” dedi. Gökhan Duyarlar, İstanbul’un yanı sıra özellikle Bursa, Kayseri ve İzmir’deki sanayicilerin yatırım yapacak internet projesi aradıklarını belirtti.

Girişimcilik alanında oluşturduğu vizyoner iş modeliyle pek çok projeyi kuluçka sistemiyle büyüterek dikkatleri üzerine çeken GD Holding Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Duyarlar, iş dünyasının internet girişimlerine olan ilgisine yönelik değerlendirmelerde bulundu. İnternetin öneminin artık geniş kesimlerce kabul gördüğünü söyleyen Duyarlar, “Artık hemen herkes geleceği internette ve mobil cihazlarda görüyor ve bu da çok önemli fırsatları beraberinde getiriyor. Küresel örneklerin yanı sıra son dönemde ülkemizde pek çok projenin yüz milyonlarca dolarlık değerlemeye ulaştığını sıkça görebiliyoruz. İnternet girişimciliğinin sahip olduğu büyük potansiyel, Türkiye’nin önde gelen işadamlarının ve sanayicilerinin de bu alana yatırım yapmalarında rol oynuyor,” dedi.

 

E-ticaretteki başarı, farklı alanlardaki girişimlerin önünü açıyor

Gökhan Duyarlar, “Önümüzdeki 2 yıl içerisinde Türkiye’den milyar doların üzerinde değerlemeye sahip en az 5 internet girişiminin ya da mobil projenin çıkması sürpriz olmayacak,” dedi. Duyarlar sözlerini şöyle sürdürdü: “Bunu gerçekleştirebilecek, küresel markalar çıkarabilecek altyapıya, birikime ve maddi olanaklara sahibiz. Yeter ki girişimcileri destekleyecek olan sermaye sahipleri, yani işadamları doğru adımları atarak projeleri doğru yönlendirsinler. Yalnızca kendi doğrularını değil, internet girişimciliğinin gereklerini dikkate alsınlar. Bugün baktığımızda özellikle Bursa, Kayseri ve İzmir gibi illerimizdeki sanayicilerin yatırım yapmak için internet projesi aradıklarını görebiliyoruz. Ama birkaç yıl içinde bu yelpaze daha da genişleyecektir, çünkü herkes potansiyelin farkına varıyor.”

 

E-ticaretteki başarının sanayicinin dikkatini çektiğinin altını çizen Duyarlar, “Geleneksel perakendeciler internette aktif olmaya başladılar ve bunun yanı sıra farklı sektörlerden üretici firmalar da online alanda dünyanın dört bir yanına ürünlerini gönderiyorlar. E-ticaret anlamında ortada kayda değer bir başarı ve vizyon var. Hal böyleyken, e-ticarette elde edilen bu ilerleme tabii ki firma sahibi işadamlarının internette daha başka projelere yönelmelerinin ve bu projelere yatırım yapmalarının önünü açıyor. Ama bunu yaparken sanayici vizyonuyla değil, internet girişimcisi vizyonuyla hareket etmeliler. Sanayici şapkalarını çıkartıp, internetçi şapkalarını takmalılar,” dedi.

 

Başarıya ulaşmak için artık sadece “fikir” yeterli değil

İnternet girişimciliğinde sadece iyi bir fikirle başarıya ulaşma döneminin geride kaldığını ifade eden Gökhan Duyarlar, “Yalnızca fikre yatırım yapma dönemi kapandı. Ancak farklı sektörlerdeki işadamlarının halen iyi bir fikrin yeterli olabileceği düşüncesiyle bazı internet projelerine yatırım yaptıklarını görüyoruz. Bunların önemli bir bölümü de istenilen neticeyi üretmiyor. Çünkü birbirinden farklı dinamiklere sahip bulunan sanayicilikten internet girişimciliğine yönelirken, sadece fikre yatırım yapmanın doğru olmadığını, bunun başka unsurlarla mutlak surette desteklenmesi gerektiğini çok iyi bilmek gerekiyor. İyi düşünülmüş bir iş planının yanı sıra çalışkan ve deneyimli bir ekip ve bu ekibi iyi yönlendiren destekçilere sahip olmak, en az fikrin kendisi kadar önemli. Her internet girişimcisi doğru yol haritasına sahip olmalı. Nereye nasıl gideceğinizi bilmiyorsanız, hedefinize ulaşmanız mümkün değildir,” diye konuştu.

 

GD Holding olarak Türkiye’ye uluslararası pazarlarda da rekabet edebilecek yeni markalar kazandırmak hedefiyle internete yönelik çalışmalarını sürdürdüklerini söyleyen GD Holding Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Duyarlar, “Kişisel olarak, Türkiye’yi yerinden oynatacak ve dünya markası haline gelecek projelerin internet dünyasından çıkacağına inanıyorum. Holdingimiz bünyesindeki kuluçka merkezine bu nedenle çok büyük önem veriyoruz. Bugün, kabul ettiğimiz ve yatırım yaptığımız projelerin girişimcilerini her yönden desteklerken, kendi çalışanımız gibi görerek maaş ödemesi yapıyoruz. Bu sayede desteklediğimiz girişimciler finansal endişelerinden sıyrılıyor ve tek odakları projeyi daha ileri bir noktaya taşımak oluyor. Bu platformu hayata geçirdiğimiz ilk günlerde ‘Maaşlı girişimci olur mu?’ diye şaşıranlar, şimdi benzer platformları nasıl kurabileceklerini sormak için kapımızı çalıyorlar. İnternet girişimciliği alalındaki bilgi birikimimizi, heyecan dolu girişimcilerle buluşturmaktan her zaman büyük mutluluk duyuyoruz,” dedi.

 

Tags: internetİnternet GirişimciliğiSanayicinin Gözü İnternet Girişimciliğinde
Previous Post

Siber Saldırı Sonrası Marka İtibarını Onarmanın Maliyeti 200 Bin Doları Buluyor

Next Post

Geleneksel Performans Yönetimi Anlayışı Değişiyor

Next Post
Geleneksel Performans Yönetimi Anlayışı Değişiyor

Geleneksel Performans Yönetimi Anlayışı Değişiyor

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG