• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Ramazan Ayına Ait Online Alışveriş İstatistikleri Belli Oldu

27 Mayıs 2020
in Sektörel Teknolojiler
Ramazan Ayına Ait Online Alışveriş İstatistikleri Belli Oldu
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

COVID-19 salgını sebebiyle Ramazan ayını evde geçiren tüketicinin tercihi online alışveriş oldu. On binlerce e-ticaret sitesinin ödeme altyapı sağlayıcısı iyzico’nun veri analizi sonrasında ortaya çıkan veriler, Ramazan ayında tüketim alışkanlıklarının değiştiğini ortaya koyuyor. Tüketici davranışlarında COVID-19 salgınından kaynaklanan değişiklikleri yansıtan bu istatistikler, online satış yapanları da yakından ilgilendiren bilgiler sunuyor…

Türkiye’nin öncü finans teknolojileri şirketi iyzico’nun Anneler Günü ve Ramazan dönemini kapsayan online alışveriş istatistikleri, evlerinde kalan tüketicilerin online alışveriş tercihlerine ışık tutuyor. iyzico’nun verilerine göre temassız ödeme avantajı sunan online alışveriş, Ramazan döneminde önceki yıla göre yüzde 49 artış gösterdi. Veriler mobil alışveriş ile birlikte özellikle bazı sektörlere ve ürünlere olan talepte önemli bir atışa işaret ediyor.

Tüketicinin tercihi mobil alışveriş oldu

Salgın nedeniyle Anneler Günü ve Ramazan döneminde evlerinde kalan tüketiciler güvenli, hızlı ve kolay alışveriş yapmaya olanak tanıyan mobil alışverişi tercih etti. Ramazan ayından önceki aya göre mobilden yapılan alışveriş adedi yüzde 75 artış gösterdi. Ramazan öncesi 1 aylık dönemde toplam alışverişin yüzde 52’sini oluşturan bilgisayardan yapılan alışverişler, Ramazan döneminde yüzde 47’ye geriledi.

Mobilden yapılan alışverişlerin oranı yüzde 48’den yüzde 53’e yükselerek 5 puanlık artış gösterdi. Mobilden en çok alışveriş yapılan sektör yüzde 49 oranla giyim ve aksesuar oldu. Mobilden en çok alışveriş yapılan diğer sektörler ise çiçek (%20), kitap-oyun (%9) ve kozmetik (%6) sektörleri oldu. Mobil alışverişte sepet tutarı Ramazan öncesinde ve sonrasında değişmeyip 100 TL civarında kaldı. Web aracılığıyla yapılan alışverişlerde ise sepet tutarı 236 TL’den 255 TL’ye yükseldi.

İftar, alışveriş saatlerini belirledi

Ramazan’dan önce 21.00 olan en yoğun saat dilimi, Ramazan ayı boyunca iftar saatlerinin etkisiyle 22.00-23.00 oldu. Ramazan döneminde bilgisayardan yapılan alışverişler 19.00-21.00 arası düşüşe geçerken mobil alışveriş aynı seviyeyi korudu. Ramazan ayı boyunca yapılan alışverişlerin yüzde 89’u tek çekim olarak gerçekleştirildi.

Ramazan alışverişinde söz sahibi kadınlar

İstanbul yüzde 41 oranıyla Ramazan ayı boyunca en çok online alışveriş yapan il oldu. Bu ilimizi Ankara (%8), İzmir (%7), Bursa (%3), Antalya (%3) ve Kocaeli (%2) takip etti. iyzico üye iş yeri olan esnaflar ramazan öncesi döneme göre daha çok online satış yaptı. Online alışveriş adedi Ramazan öncesi döneme göre en fazla artan il yüzde 72 ile Düzce oldu. İşlem hacmi en fazla artan il ise yüzde 85 ile Amasya oldu. Verilere göre Karadeniz Bölgesi’nde alışveriş yapanların yüzde 71’i, Ege Bölgesi’nde ise yüzde 70’i kadın.

Çiçek siparişlerinde yüzde 190 oranında patlama

Bu sene Anneler Günü, Ramazan ayına denk geldi. Bu durumunun etkisiyle işlem adedindeki en büyük artış yüzde 190 oran ile çiçek sektöründe oldu. Çiçek sektörünün ortalama sepet tutarı ise 86 TL. Ramazan boyunca giyim sektörü yüzde 76 artış gösterdi. Giyimde ortalama sepet tutarı 170 TL olurken yüzde 67 artış gösteren ev-bahçe sektöründe ortalama sepet tutarı 368 TL oldu. Giyim sektöründeki artışta ikinci el mağazalardaki yüzde 88 artışın da etkisi oldu.

İkinci el mağazalardan yapılan alışverişlerin ortalama sepet tutarı 65 TL civarında oldu. Verilere göre online alışverişte giyim sektöründe yüzde 3 oranında etkisi olan ev giyimi, 2020 yılının Ramazan ayında COVID-19 etkisiyle yüzde 12’ye yükseldi. Bu sene Ramazan’da en çok para harcanan diğer sektörler ise gündelik eşya (ev dekorasyonu) ve kitap sektörü oldu.

#iyzico, #Ramazan Ayı, #Anneler Günü, #Güncel

Tags: AnnelerGünceliyzicoRamazan
Previous Post

Boğaziçi Ventures Yönetim Kurulu Başkanı Agah Uğur Oldu

Next Post

OPPO Kablosuz Kulaklık Modeli Enco W31’i Türkiye’ye Getiriyor

Next Post
OPPO Kablosuz Kulaklık Modeli Enco W31’i Türkiye’ye Getiriyor

OPPO Kablosuz Kulaklık Modeli Enco W31'i Türkiye'ye Getiriyor

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG