• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Novakid COO’su ve Kurucu Ortağı Dmitry Malin’den İnsan Kaynakları Alanında Tavsiyeler

02 Eylül 2022
in Eğitim
Novakid COO’su ve Kurucu Ortağı Dmitry Malin’den İnsan Kaynakları Alanında Tavsiyeler
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş
  1. Çalışanlara hata yapmaktan korkmamayı öğretmek

Bunun için öncelikle ekibiniz, doğru kafa yapısındaki ve hataları birer öğrenim fırsatı olarak gören kişilerden oluşmalıdır. İşe alım sürecinde insanların risk alma konusundaki tavrını ölçebilirsiniz. İş görüşmesine gelen adaylara bir senaryoyla ilgili sorular sorarsanız alacağınız yanıtlar onların risk alma konusunda ne düşündüğünü gösterecektir.

Doğru kişileri işe aldıktan sonra, bu kişilerin şirket, şirket misyonu, şirket hedefleri, finans raporları ve gelişim planları ile ilgili ihtiyaç duydukları tüm bilgileri aldığından emin olun. Şirketin değerlerini ve planlarını hesaba katarak cesur kararlar alabilmek için şirkette tüm olan bitenden haberdar olmalıdırlar.

Üçüncüsü ve en önemlisi, örnek olarak liderlik etmektir. Yöneticiler hatalarını çalışanlardan gizlemeye çalışmamalıdır. Tam aksine, bu hataları diğerlerine göstermeli ve onlardan ders çıkarmalarına izin vermelidir.  Novakid olarak çalışanlarla birlikte sorunlarımız, başarılarımız, hatalarımız ve zorlukların üstesinden nasıl gelebileceğimiz ile ilgili paylaşımlarda bulunduğumuz aylık oturumlar düzenleriz.

Şahsen konuşmama, kişisel başarısızlıklarımın beni nasıl yeni bir fırsat keşfetmeye yönlendirdiğini açıklayan bir örnekle başlamayı severim. Ekibime anlatmayı en sevdiğim hikaye ise en son çalıştığım şirkette yapmış olduğum en büyük hatam. Yaşadığım yerin hava koşullarına hiç ama hiç uymayan, pahalı bir spor araba satın almıştım. Tam da beklenmedik bir şekilde işten çıkarıldığım anda bu arabayı zararına satmak zorunda kaldım. Benim için çok acı verici bir ders oldu ancak arabayı satarak geri aldığım parayla, en sonunda Novakid hâlini alan şirketin ilk temelini attım.

  1. Yönetim kademesi altında çalışanların şirket başarısı açısından önemli bir rol oynaması nasıl sağlanır?

Pixar filmi Ratatuy’daki şef Auguste Gusteau’nun sloganı şudur: “Herkes Yemek Yapabilir!”

Şirketteki herhangi bir çalışanın harika fikirler bulabileceğine inanırım. Tam da bu yüzden şirketin idare ve yönetim ekiplerinin, iş stratejileri ve finans raporları gibi şirketle ilgili uygun bilgileri düzenli aralıklarla çalışanlarla paylaşması çok ama çok önemlidir.

Biz Novakid’de Açık Şirket politikası yürütüyoruz. Yani katı bir hiyerarşimiz yok; isteyen en üstteki yöneticilerle doğrudan iletişime geçip fikir ve endişelerini paylaşabilir; her çeyrek dönemde şirketin performans raporları paylaşılır; şirketin idari planları tüm çalışanlara iletilir ve şirketle ilgili konularda herkese açık fikir alışverişleri düzenlenir.

Bu düzen, çalışanların kendisini gerçekten de şirketin bir parçası gibi hissetmesine yardımcı olan, destekleyici bir ortam oluşturur ve karşılığında ise tüm çalışanlar şirket başarısına katkı sağlarlar. Soru sormaktan, seçenekler sunmaktan ve deneyimlerini paylaşmaktan çekinmezler. Örnek verecek olursak; geçen sene Ülke Ekip Liderlerinden birisi şirketten ayrılıp rakip bir şirkete geçerek hassas verilerimizi bu şirketle paylaşmıştı. Tüm çalışanlarla birlikte bir fikir alışverişi oturumu düzenleyerek meydana gelen bu sorunu nasıl çözebileceğimiz üzerine konuştuk. Bu toplantıda bir Müşteri Kaybını Önleme ekibi üyesi kendi fikirlerini paylaştı ve biz de onun fikrini kabul edip gerçekleştirmesi için onay verdik. Bir eylem planı sunması için kendisine zaman verildi ve projeyi tamamlaması için gereken araç ve kaynaklar sağlandı. En sonunda, 8 kişilik personel eksiği olan bir ekibi 16 kişiye çıkardı ve Ülke Lideri konumuna terfi ettirildi. Bu pozisyonda o kadar iyi bir iş çıkardı ki onu tekrar yeni bir bölgeye terfi ettirdik ve burada zorlukların üstesinden gelip projeyi sahiplenmeye devam ediyor.

Son olarak da şirketteki seviyesi ne olursa olsun tüm çalışanlarımıza şirket hissesi sunarak onların da şirketin birer sahibi olmasını sağlıyoruz. Bu şekilde yine şirketimizi sahiplenerek başarısına katkıda bulunuyorlar.

Tags: Novakid
Previous Post

Flash Çağında Yeni Nesil Veri Yedekleme Çözümleri

Next Post

Gelişmiş Oyun Deneyimi

Next Post
Gelişmiş Oyun Deneyimi

Gelişmiş Oyun Deneyimi

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG