• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Lise Öğrencilerinden Yapay Zeka ile Alzheimer Erken Teşhis Projesi

01 Ekim 2021
in Sektörel Teknolojiler
Lise Öğrencilerinden Yapay Zeka ile Alzheimer Erken Teşhis Projesi
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Geçtiğimiz yıl Bilişim Stratejileri Merkezi’ni hayata geçiren Hisar Okulları yaşamın bir parçası haline gelen yapay zeka uygulamalarına akademik programında yer vererek, Alzheimer’ın erken teşhisi için bir öğrenci projesi gerçekleştirdi. Teknolojiyi eğitim ortamlarının doğal bir bileşeni olarak akademik programına ve tüm iş süreçlerine dahil eden okul; öğrencilerine yapay zekâ, nesnelerin interneti, bulut sistemleri, programlama ve bilgisayar bilimlerinin çeşitli alanlarında yol göstermeye devam ediyor…

Hisar Okulları Bilgisayar Eğitimi Bölüm Başkanı Sedat Yalçın, “Okulumuz kuruluşundan bu yana bilgi teknolojileri, inovasyon ve yaratıcılık konularına büyük önem veriyor. Bu bakış açısıyla bilgi teknolojileri her düzeyde, tüm derslerin işleniş sürecinin doğal bir parçası haline geliyor. Yapay zeka uygulamaları da son yıllarda öğrencilerimizin en çok ilgisini çeken gelişmelerden biri. Bu alanda Microsoft ile lise seviyesinde örnek bir endüstri işbirliği hayata geçirdik. Bu kapsamda hem yurtiçi hem de uluslararası etkinlik ve üniversite düzeyinde araştırma projelerine imza atan ve kariyerlerine bu alanda yön veren öğrencilerimizle Alzheimer hastalığının teşhisinde yapay zekayı merkeze alan bir proje yürüttük” dedi.

Lise seviyesinde endüstri işbirliği ile erken tanı odaklı proje

Endüstri işbirliğinde hazırlanan projede; uluslararası Alzheimer testlerinin araştırılması ve bir havuzda toplanması sonucunda oluşturulan tanı testinin ardından uygulama, makine öğrenimi yardımıyla alınan skorlara göre hastalara yol gösterici bazı önerilerde bulunuyor. Alzheimer hastalığında erken tanının hastaların yaşam kalitesine katkısının öneminden yola çıkılarak hazırlanan projede öğrenciler veri yönetimi için Microsoft Azure Stack Edge Pro programından yararlandılar. Program, donanımla hızlandırılan yapay zeka/makine öğrenmesi ile verileri analiz ederek eyleme dönüştürülebilir hızlı içgörüler elde edilmesine yardımcı oldu. Sistemin kurulum aşamasında MS Azure eğitimi alan öğrenciler program sayesinde verilerini daha hızlı şekilde sisteme yükleyerek proje sürecini yürüttüler.

Projede görev alan öğrenciler Alzheimer hastalığında erken tanının hasta yakınları ve hastanın kendisi için ne kadar önemli olduklarını fark ettiklerini ifade ettiler. Öğrenciler yürüttükleri çalışma ile insanların yaşam kalitesinin artması için teknoloji alanında yürütülen çalışmaları daha iyi anladıklarını ifade ettiler.

Bilişim Stratejileri Merkezi de geçen yıl açıldı

Hisar Okulları, ilkeleri çerçevesinde her türlü değişime uyarlanabilecek, esnek ve iletişime dayalı yapısını güçlendirmek için pandemi döneminde Bilişim Stratejileri Merkezi’ni hayata geçirdi. Bu sayede değişken eğitim ortamında üst düzey öğrenme koşullarının sürdürülmesi için gerekli altyapı sağlandı. Yüz yüze, çevrim içi, senkron ve asenkron öğrenme araç ve stratejileri bir bütün halinde planlandı ve kullanıldı. Merkez için alanında en saygın kuruluş olan, İSTE (International Society for Technology in Education) Uluslararası Eğitim Teknolojileri Birliği tarafından belirlenen standartlar dikkate alınarak öğrenci, öğretmenlerin rolleri tanımlandı ve öğrenme ortamları yapılandırıldı. Dijital dönüşüm ve bu bakış açısı okul genelinde akademik süreçleri çok kısa sürede olumlu yönde etkileyerek, pandemi döneminde eğitimin kesintisiz ve verimli yürümesini sağladı. Yapılan çalışmalara ilişkin daha detaylı bilgi için: https://www.hisarschool.k12.tr/wp-content/uploads/2021/09/BSM-Rapor3-2020-21-TR-pdf-1.pdf

Ayrıca okul ‘Açık Kaynak’ yaklaşımıyla bu alandaki bilgi ve tecrübesini Türkiye’nin tüm okullarındaki öğrenci ve öğretmenlerin erişimine sunuyor; her yıl kapsamı genişleyen yüz yüze ve çevrim içi etkinlikler, ortak projeler ve eğitimler düzenleniyor.

Tags: AlzheimerErken TanıGüncelHisar OkullarıHisar Okulları Bilişim Stratejileri MerkeziNesnelerin İnternetiYapay Zekâ
Previous Post

Getir’in Hizmet Verdiği 7’nci Ülke İtalya Oldu

Next Post

Kaspersky, Zorunlu Uzaktan Eğitim Sırasında Öğrencilerin Performansını Değerlendirdi

Next Post
Kaspersky, Zorunlu Uzaktan Eğitim Sırasında Öğrencilerin Performansını Değerlendirdi

Kaspersky, Zorunlu Uzaktan Eğitim Sırasında Öğrencilerin Performansını Değerlendirdi

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG