• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

KOBİ’ler internette ve mobilde hâlâ kayıp

12 Şubat 2013
in Telekomünikasyon & Mobil
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

SMB DigitalScape, Türkiye’deki KOBİ’lerin çoğunluğunun online ve mobil dijital platformlarda varlıklarının olmadığına dikkat çekti. SMB Digital Scape tarafından yapılan son analizler, KOBİ’lerin dijital ticaret ile online ve mobil pazarlamada karşılaştıkları temel zorluklara ayna tutuyor.

vSplash tarafından geliştirilen ve Yellow Medya işbirliği ile yayınlanan SMB DigitalScape, KOBİ’lerin  dijital medya ve ticarete ne kadar hazır olduklarını gösteren güçlü bir veri toplama ve analiz motorudur. SMB DigitalScape, aralarında Türkiye’den 800 binden fazla KOBİ’nin web sitesinin de bulunduğu, 14 ülkeden 4.5 milyonu aşkın KOBİ web sitesini analiz etti.

Web ve mobil cihaz kullanımının günden güne artış gösterdiğine dikkat çeken vSplash CEO’su Umesh Tibrewal, “KOBİ’ler, lokasyon bazlı etkileşim ve alışverişte görülen değişen tüketici davranışlarına yeterince hızlı adapte olamıyorlar. KOBİ’lerin hem webde hem de sosyal, lokal ve mobil dijital pazarlama alanlarında firmalarını başarıya götürecek trendleri yakalamak konusunda karşılaşacakları engelleri aşmada onlara yardımcı olmak için SMB DigitalScape’i hayata geçirdik” diye konuştu.

“Ne yazık ki Türkiye’deki KOBİ’lerin dijital dünyada var olma kavramını benimsemeleri ile ilgili bir gelişme göremiyorum” diyen Yellow Medya Genel Müdürü Trevor Nadeau, “Tüketiciler alışveriş yapmak istedikleri mağazaları bulmak için sosyal, lokal ve mobil platformları aktif bir şekilde kullanıyorlar. Ancak KOBİ’lerin çoğu bu trendlere ayak uyduramıyor ve firmalarını, günümüzde tüketicilerin akıllı cep telefonlarıyla katkıda bulunduğu bu inanılmaz satış fırsatı havuzunun dışında bırakıyorlar” dedi.

SMB DigitalScape verileri birçok KOBİ’nin web sitesinin olmadığını, web sitesi olanların da web sitelerinin arama motorlarında bulunabilmesi için gerekli olan teknik altyapıya sahip olmadığına işaret ediyor.  Mobile uyumlu olmamaları, meta başlıklarının, gizlilik politikalarının ve anahtar kelimelerinin olmaması bu sitelerin en önemli eksikleri arasında gösteriliyor.

SMB DigitalScape’in Türkiye için yaptığı araştırmadan elde edilen bazı diğer önemli veriler şu şekilde sıralanıyor:

•KOBİ web sitelerinin yüzde 99′u, mobil cihazlarda düzgün olarak görüntülenmelerini sağlayan optimizasyona sahip değil.

•KOBİ web sitelerinin yüzde 73’ünün ana sayfasında tüketicilerin firma ile iletişime geçebilmesini sağlayacak bir telefon numarası bulunmuyor.

•KOBİ web sitelerinin yüzde 90’ının ana sayfasında Facebook bağlantısı bulunmuyor.

•KOBİ web sitelerinin yüzde 98’inde firmaya ait harita veya yol tarifi mevcut değil.

•KOBİ web sitelerinin yüzde 94’ünde gizlilik ilkeleri bulunmuyor.

Tags: depolamadonanım
Previous Post

IGE Ankara Bölge Müdürlüğü’ne Atama

Next Post

Pronet Güvenlik’in İnsan Kaynakları ekibinde görev değişikliği

Next Post

Pronet Güvenlik’in İnsan Kaynakları ekibinde görev değişikliği

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG