• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

KOBIL ile HPE Bankacılık Hizmet Merkezi Arasında Finansal İşlem Güvenliğinde Güçlü İşbirliği

19 Şubat 2016
in Dosya Konusu
KOBIL ile HPE Bankacılık Hizmet Merkezi Arasında Finansal İşlem Güvenliğinde Güçlü İşbirliği
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

İşbirliği kapsamında sunulacak yenilikçi hizmetler, finansal hizmet sağlayıcıları ile şirketlerin dijitalleşme stratejilerini kolaylaştırıyor

İsviçre finans kuruluşları ve diğer şirketler, artık KOBIL’in mobil mIDentity güvenlik platformu sayesinde kimlik doğrulama ve finansal işlemlerini güvenli bir biçimde gerçekleştirebilecekler. Hizmet, Hewlett Packard Kurumsal (HPE) Bankacılık Hizmet Merkezi’nin Bern’de bulunan finans endüstrisi üzerine uzmanlaşmış veri merkezi üzerinden sunulacak. Taraflar, KOBIL platformunu kullanarak başka hizmetler sunmayı da amaçlıyor.

Bankacılık işletmeleri, çekirdek bankacılık sistemi olan IBIS3G’nin entegre bir güvenlik özelliği olarak bu hizmeti elektronik bankacılık servisleriyle birlikte kullanabilecekler. Diğer şirketler de e-ticaret işlemlerini daha güvenli bir hale getirmede ve iletişimin güvenliğiyle ilgili konularda müşterilerinin kimlik bilgilerine kullanıldıkları platformlarda güvenlik sağlamak amacıyla bu çözümü altyapılarında kullanabilecek. Bu çözüm, bir hizmet olarak sunulduğundan işletmeler bu sayede altyapı yatırımlarını azaltabildiği gibi çözümlerin uygulamaya geçiş sürecini de oldukça kısaltabiliyor. HPE, bir hizmet sağlayıcı olarak burada üzerine düşen yönetim ve bakım rolünü üstleniyor.
mIDentity koruma platformu, çeşitli bireysel hizmetlerin bir araya gelmesinden oluşuyor. Platform, Güvenli Giriş (Trusted Login), Güvenli Mesaj İmzası (Trusted Message Sign) ve tek kullanımlık SecOVID teknolojisiyle çok faktörlü kimlik doğrulaması işlemini kapsıyor. Kullanıcıların, Güvenli Giriş (Trusted Login) ile spesifik hizmetler ile ağlara daha güvenli erişimleri, çok faktörlü kimlik doğrulaması ve Güvenilir İleti İşareti (Trusted Message Sign) ile mümkün hale geliyor. Güvenli giriş aracılığıyla mobil işlemler ile güvenlik gerektiren diğer bağlantıları gerçekleştirmek de kolaylaşıyor. Çok faktörlü kimlik doğrulaması dışında, özellikle güvenliği takviye edilmiş uygulamalar, cihaz bağımlılığı ve kriptolu iletişim kanalları ile arka planda çalışan güvenli sunucular bu bağlamda önemli roller üstleniyor. “Akıllı Güvenlik Yönetimi Sunucusu” olarak adlandırılan yapı kullanıcı kimliğinin doğrulanmasını güvence altına alıyor.

KOBIL CEO’su İsmet Koyun, işbirliği ile ilgili yaptığı açıklamada, “İsviçreli müşteriler, mIDentity güvenlik çözümüyle ya da platformun bireysel özelliklerini ile e-ticaret ve e-bankacılık faaliyetlerini uçtan uca güvenli şekilde gerçekleştirebiliyor. Yönetim ve altyapı yatırımları bu şekilde ayrılabiliyor. Kullanılan arayüzler ve hizmetler, mevcut iş uygulamalarıyla da hızlı bir şekilde entegre edilebiliyor. Çekirdek bankacılık sistemi olarak IBIS3G kullanan bankacılık kurumları, bu çözümümüz sayesinde entegrasyon ile ilgili konulara fazla zaman ayırmak zorunda kalmazlar. Çünkü, Bankacılık Hizmet Merkezi, entegrasyon hizmetlerini ‘doğrudan’ sağlar.” şeklinde konuştu.

HPE Bankacılık Hizmeti Merkezi Teknolojiden Sorumlu Başkan Yardımcısı Dr. Marc L. Brogle ise işbirliğinin potansiyelini şu sözlerle açıkladı: “Bir taraftan KOBIL’in mIDentity güvenlik çözümünü hizmet olarak sunabiliriz. Diğer taraftan da kullanıcı kimliğinin açık bir şekilde tespit edilmesini gerekli kılan güvenli iletişim benzeri diğer hizmetleri de sunabiliriz. Bu, bankacılık kuruluşlarıyla müşterileri arasında -banka hesaplarıyla başlayan ve güvenli sanal iletişim zemini boyunca devam eden – bağlayıcı online sözleşmelerin gerçekleştirilebilir olmasını sağlar.”

2015 yılı Aralık ayında başlayan işbirliği, ilk etapta uygulama güvenliği ile çok faktörlü kimlik doğrulamanın yanı sıra güvenilir mobil ve online bankacılıkta mobil işlem imzalama çözümlerini kapsıyor.

Tags: Hizmet MerkezihpeKOBILKOBIL ile HPE Bankacılık
Previous Post

Türk Telekom’dan Yerli Üretime Büyük Destek ULAK Projesine Sipariş Veren İlk Operatör Türk Telekom Oldu

Next Post

Intel Teknoloji Konferansı ‘Yarından Sonra’ya ışık tuttu

Next Post
Intel Teknoloji Konferansı  ‘Yarından Sonra’ya ışık tuttu

Intel Teknoloji Konferansı ‘Yarından Sonra’ya ışık tuttu

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG