• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

İnternet alışverişlerinde kadınlar fotoğrafa, erkekler fiyata bakıyor

19 Kasım 2013
in Sektörel Teknolojiler
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

userUserspots tarafından gerçekleştirilen kullanılabilirlik ve kullanıcı deneyimi analizlerine göre, kadınların ve erkeklerin internet sitelerini kullanım şekilleri farklılık gösteriyor.

Analizlere ilişkin bilgi veren Userspots Kurucusu ve Kullanılabilirlik Analisti Mustafa Dalcı, “E-ticaret sitelerinde, kadın kullanıcılar satın alacakları ürünlerin önce görsellerine ve ayrıntılarına, sonrasında fiyatlarına bakıyor. Erkek kullanıcılar ise önce fiyata bakıyor, sonra görselleri inceliyor. Haber sitelerinde ise erkekler fotoğraflara, kadınlar metinlere odaklanıyor” dedi.

Markalara kullanılabilirlik ve kullanıcı deneyimi tasarımı konusunda servisler sunan Userspots tarafından gerçekleştirilen analize göre, kadınların ve erkeklerin internet sitelerini kullanım şekilleri farklılık gösteriyor.

Çalışmaya ilişkin bilgi veren Userspots Kurucusu ve Kullanılabilirlik Analisti Mustafa Dalcı, “Yaptığımız kullanılabilirlik testleri, kadın ve erkek kullanıcıların dijital platformlardaki önceliklerinin değişkenlik gösterdiğini ortaya koydu. Örneğin e-ticaret sitelerinde, kadın kullanıcılar satın alacakları ürünlerin önce görsellerine ve ayrıntılarına, sonrasında fiyatlarına bakıyor. Erkek kullanıcılar ise önce fiyatlara bakıyor sonra görselleri inceliyor. Haber siteleri ve banka siteleri gibi metin ağırlıklı sayfalarda ise e-ticaret sitelerinin tam tersinin geçerli olduğunu görüyoruz. Bu tür sitelerde erkekler daha çok görsellere, kadınlar ise ağırlıklı olarak metinlere odaklanıyor” diye konuştu.

Kadınlar internette daha çok zaman geçiriyor

Kullanıcı deneyimi araştırmalarından elde ettikleri sonuçlara göre, kadınların internette geçirdikleri zamanın erkeklerden yüzde 8 daha fazla olduğunu belirten Dalcı, “Sosyal ağlar özelinde bu oran yüzde 30’a kadar yükseliyor. Kadınlar sosyal ağlarda, e-posta ve hızlı mesajlaşma servislerinde erkeklerden daha fazla zaman harcıyor. Kadınların, mobil dünyaya yönelmelerinde de çok önemli bir etken olan sosyal ağları benimsemelerinde içeriğin ve kullanıcı deneyiminin rolü büyük” dedi.

Hem kadınlar hem de erkekler için internet sitelerinde en önemli kriterin kolay kullanım olduğunu söyleyen Dalcı, “Erkekler için kolay kullanımın ardından indirme hızı geliyor. Kadınlar içinse, kolay kullanımdan sonra navigasyon ve erişilebilirlik diğer kriterlerden daha önemli. Gelişen pazarlardaki kültürel farklılıklar online davranışları etkiliyor. Cinsiyet ise burada önemli bir odaklanma konusu. Araştırma verileri, internet sitelerinin kullanımında cinsiyet farkının dikkate değer bir nokta olduğunu gösteriyor” dedi.

Tags: güvenlikinternet
Previous Post

Turkcell’den herkese uygun akıllı telefonlar

Next Post

Bilişimin Şovu Gerçekleştirildi

Next Post

Bilişimin Şovu Gerçekleştirildi

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG