• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

IBM bilgi çağında çıkış yolunu anlattı: “İnsan ve makine arasındaki stratejik ortaklık”  

24 Ekim 2014
in Etkinlik
IBM bilgi çağında çıkış yolunu anlattı: “İnsan ve makine arasındaki stratejik ortaklık”   
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

ibm1Önümüzdeki 25 yılda enerji tüketiminin %50 oranında artacağı tahmin ediliyor. 820 milyon insanın yeterli beslenemediği bir ortamda, üretilen gıdaların %50’si tarladan marketlere uzanan yolculukta israf ediliyor. Bu süreçte; öngörü yeteneğine sahip sistemlere, akıllı altyapılara, teknolojiyle yakın işbirliğine ve yeni bakış açısına ihtiyaç var.

İnovasyon dünyasının tanınmış isimlerinden, IBM Teknoloji Akademisi Eski Başkanı ve İnovasyon ve Girişimcilik Profesörü Rashik Parmar, teknolojiyle süregelen değişimi iş dünyasına anlatmak üzere Türkiye’deydi. Dünyadan çarpıcı rakamları paylaşan Parmar: “Önümüzdeki 25 yılda enerji tüketiminin %50 oranında artacağı tahmin ediliyor. Dünyada 820 milyon insan yeterli beslenemiyor. Öte yandan, ürettiğimiz gıdaların %50’si tarladan marketlere uzanan yolculukta israf ediliyor. Son 100 yılda küresel su kullanımı nüfusun iki katı oranında arttı. Bugün, beş kişiden birinin halen temiz içme suyuna erişimi yok” diyen Rashik Parmar devam etti: “Büyük verinin ve dijital gücün yönlendirdiği ve bilgi yığınının oluşturduğu deprem dalgasıyla, bir kırılma noktasındayız. Bu süreçte öngörü yeteneğine sahip sistemlere, akıllı altyapılara, teknolojiyle yakın işbirliğine ve yeni bakış açısına ihtiyacımız var. İnsanlar ve makineler arasında entegre ve yakın çalışma ortamı sağlanması, dijital ve bilgi çağında başarının tek yoludur.”

CEO’ların %80’i kusursuz bir müşteri deneyimi sunduğunu düşünürken, müşterilerin sadece %8’i hemfikir

Dijital, mobil ve sosyal teknolojiler çalışanları ve müşterileri hiç olmadıkları kadar güçlü kılıyor. Öte yandan şirket yöneticileri, kurumlarının kusursuz bir müşteri deneyimi sunduğunu varsaymasına rağmen, müşterilerin çok azı aynı fikirde. IBM Global Sosyal İş Ağları ve Mobil Yöneticisi Brian Cheng çoklu ve çapraz kanallı etkileşimlerin iş dünyasına yansımasını yorumluyor: “Bir şirketin, websitesi aracılığıyla müşterinin ilgisini çekmek için sadece 5 saniyesi var. Ve müşterilerin %20’si beğenmedikleri bir websitesini asla tekrar ziyaret etmiyor. İndirilen uygulamaların %80’i bir kez kullanıldıktan sonra siliniyor. Bir mobil kullanıcı ortalama 150 kere telefonuna bakıyor. Dünya genelinde mobil ödemeler yılda yaklaşık %40 oranında artıyor ve bu yıl itibarıyla 325 milyar dolara ulaşacağı öngörülüyor. Tüketicilerin mobil cihazlarını kullanarak yaptıkları alışverişlerin karlılığı yılda %38 artıyor. Bireylerin %80’i kendilerine özelleştirilmiş bir hizmet sunulması karşılığında kişisel bilgilerini paylaşmaya sıcak bakıyor. 200 milyon mobil çalışan, bu yıl en az bir tane iş odaklı uygulama kullanacak. Çalışan yetişkinlerin yüzde 81’inin iş için kullandığı en az bir tane kişisel mobil cihazı bulunuyor. Tüm bu rakamlar aslında açıkça ortaya koyuyor ki; kurumların değer oluşturmak ve değer sunabilmek için bu kanallarda varlık göstermeleri gerekiyor.”

Refika Birgül, Şef Watson ile mutfakta!

Büyük veri, mobil, sosyal iş ağları ve bulut bilişimin etkisinin arttığı bir dönemde teknolojin evriminin günlük hayata yansımasını gösteren ibm2en yeni örneklerden biri IBM’in yapay zeka mucidi Watson’dur. Doğal dili anlama, benzeri olmayan hızda bilgileri analiz etme yeteneklerine sahip, bugüne kadar kanser araştırmaları gibi kritik alanlarda konumlandırılan IBM Watson, bilgi teknolojilerinin günlük hayatımızı nasıl değiştirebileceğini gösteren ilginç bir deneyim için Refika ile mutfağa girdi. Büyük veri analitiğinin sadece büyük kurumları değil, günlük hayatımızdaki en temel işleri de değiştirebildiğini gösterdi.

Refika’nın Mutfağı’nın kurucusu Refika Birgül, IBM Watson’un bilgi hazinesini ve önermelerini kullanarak mutfakta yeni yemek tariflerini denedi. Watson ile deneyimini değerlendiren Birgül, “Tanıdığım kadarıyla Şef Watson çok zeki ve çok üretken bir insana benzer özelliklere sahip bir teknoloji. Sizi elinizden tutup konfor alanınızdan dışarı çıkartıyor.”

Türkiye’de kamu ve özel sektörün dijital dönüşümü mercek altındaydı

IBM, Harvard Business Review Türkiye ve Think Platform işbirliğinde “Dijital Dönüşüm ve Türkiye” panelinde seçkin konuklarla birlikte teknolojik dönüşüm sürecinde devlet ve toplum bazında atılan adımlar konuşuldu.

Harvard Business Review Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Serdar Turan’ın moderatörlüğünü yaptığı panele Borsa İstanbul Kotasyon, Endeks ve Veri Grup Başkanı Sertaç F. Karaağaoğlu, MÜSİAD Genel Başkan Yardımcısı Nazım Özdemir,  TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Tayfun Bayazıt katıldı.

Tags: bilişimdonanım
Previous Post

Profesyonel kullanıcılar, kobiler ve serbest çalışanlar için: Yeni Acer Extensa 15 serisi

Next Post

ÇMD’den­ genç ­liderlere­ tam ­destek…

Next Post
ÇMD’den­ genç ­liderlere­ tam ­destek…

ÇMD’den­ genç ­liderlere­ tam ­destek…

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG