• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Hedef Kitleniz Kadınlarsa, Haydi İnternete…

03 Ekim 2012
in Sektörel Teknolojiler
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

IAB (Interactive Advertising Bureau) Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması’nın 10,4 milyon online kadını kapsayan verisine göre, Türkiye’deki internet kullanıcılarının yüzde 43’ünü oluşturan kadınlar, yüzde 69 oranında her gün ya da haftada birkaç kez internette vakit geçiriyorlar.

Bu kitlenin yüzde 29’u, 25 yaş üstü olup hane alışverişinden sorumlu bulunuyor. Yüzde 47’si ABC1 SES grubunda yer alıyor, yüzde 54’ü lise ve üstü diplomaya sahip. Kadınların yüzde 18’i ise özel ya da devlet sektörü çalışanı. Online kadınların yüzde 16’sı işten, yüzde 68’i ise evden internete bağlanıyor.

Kadınlar gerçek hayatta olduğu gibi, internette de sosyal. 7,4 milyon kadının (yüzde 72) interneti sosyalleşmek için kullandığı görülüyor. Yüzde 43’ü öğrenci, yüzde 32’si çalışan, yüzde 24’ü evde olan kadınlar, sosyal medyayı en çok çevreleriyle haberleşmek için kullanıyorlar (yüzde 65). Ayrıca, günlük koşuşturmaca içinde kendilerine zaman kazandıracak çözümler bulmak ya da danışmak için blog ve forumlara yöneliyorlar (yüzde 32).

Kadınlar, erkeklere oranla sitelerde ortalama 2,5 dakika daha fazla zaman geçiriyorlar. Başka mecraları da internet üzerinden tüketiyorlar. Yüzde 38’i gazeteyi ve haberleri internetten okurken, yüzde 29’u internetten dizi ve video izliyor. 18-24 yaş arasındaki genç kadınlar, bu kitlede yüzde 29 ağırlığa sahipler. Bu kitle, yakın gelecekte kendi yaşlarındaki erkek kullanıcıları, online zamanda da, online alışverişte de geçecek. Kısa bir zaman içinde kadınlara ulaşmanın en iyi aracı internet olacak.

Tags: iab
Previous Post

AirTies’tan 2 Yeni Kablosuz Erişim Noktası

Next Post

Sanal Ticarete Vergi Geliyor

Next Post

Sanal Ticarete Vergi Geliyor

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG