• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Havacılık Koşullarına Uymayan Tablet Kullanımı Uçuş Güvenliğini Riske Atabilir

26 Şubat 2016
in Dosya Konusu
Havacılık Koşullarına Uymayan Tablet Kullanımı Uçuş Güvenliğini Riske Atabilir
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Panasonic’in yaptırdığı araştırma havayolu sektöründe standart tablet kullanımının yarattığı riskleri gözler önüne seriyor. Araştırma sonuçlarına göre sıradan tabletler nedeniyle pahalıya mal olan hataların oranı, uçuş şartlarına göre tasarlanmış dayanıklı cihazların yarattığı sonuçlara kıyasla beş kat daha fazla. Tam dayanıklı tasarlanan tabletlere sahip yeni nesil elektronik uçuş çantaları ise riskleri en düşük seviyeye indirirken maliyet avantajı da yaratıyor.

Ekran parlaklığındaki yetersizlik uçuş güvenliğini riske atıyor

Kullanılabilirlik boyutunda ise uçuş koşullarına uzmanlaştırılmamış tabletlerin ekran parlaklığı sorunları gündüz ve gece uçan pilotlar için zorluklar oluşturuyor. Uçuş tabletindeki bilgileri görüntüleyebilmek için 0,5cd/m²’den 800cd/m²’ye kadar ayarlanabilir parlaklık aralığı gerekirken, tüketici tabletlerinde bu aralık 50cd/m² – 410cd/m² arasında kalıyor. Ekran parlaklığı nedeniyle pilotlar hayati bilgilere anında erişme konusunda sıkıntı yaşadığından bu durum uçuş güvenliğini de riske ediyor. Batarya sorunları da hem pilotları hem de BT bakım ekiplerini zor durumda bırakabiliyor.

Windows altyapısına uyumsuz tabletlere dikkat

Uyuşmazlık boyutunda ise standart tabletlerin uçaklara özel montaj seçenekleri barındırmaması nedeniyle kokpit entegrasyonunda zorluklar yaşanırken, uygulama uyuşmazlığı Android tabanlı işletim sistemleriyle çalışan standart tablet tercih eden Windows altyapılı birçok havayolu şirketi için sorunlara yol açıyor.

Çare yeni nesil EFB

Tüm bu sorunlar ve riskleri bertaraf etmenin en uygun yöntemi ise havacılık şartlarına göre tasarlanmış EFB tabletler oluşturuyor. Tam dayanıklı olarak tasarlanan bu tabletler, hatalardan kaynaklanan arıza süresini azaltıyor ve çok daha uygun bir toplam sahip olma maliyeti sunuyor.  Uzmanlar en yeni nesil EFB tablet sınıfına giren cihazların sahip olması gereken kriterleri şöyle sıralıyor:

  • En son Windows 10 Pro sürümü ile kullanılabilir veya Windows 7 Pro işletim sistemine düşürülebilir olmalı
  • Bir sonraki nesil EFB uygulamalarını çalıştırabilecek kapasitede ve işlem gücünün gelecekte de kullanılabilir olmasını sağlamak amacıyla en yeni nesil Intel işlemciler ile donatılmalı
  • Bataryalar güç ünitesi değişikliği yapılırken ve bilgi teknolojileri ekibi için uzun süreli kullanımı ve bakımı kolay hale getirmek üzere, cihaz çalışmaya devam edebilirken kullanıcı tarafından değiştirilebilmeli
  • Pilotlar, parlak gün ışığı ve ışığın çok az olduğu gece saatleri de dahil olmak üzere, uçuşun her aşamasında ne yaptıklarını net bir şekilde görebilmeli
  • Ekran parlaklıkları 0,5cd/m²’den 800cd/m²’e kadar ayarlanabilir olmalı
  • Kokpit montajına uyumlu olmalı
  • Kolay kullanımlı olmalı

Panasonic Elektronik Uçuş Çantası

Panasonic Elektronik Uçuş Çantası, havayolu endüstrisi için yeni nesil çözüm olarak öne çıkıyor. Panasonic, endüstrinin bilgi teknolojileri müşterilerini ve mürettebat üyelerini dinleyerek, tasarladığı çözüm, endüstrinin güvenlik standartlarını karşılıyor, rakipsiz güvenilirlik sunuyor ve kullanım kolaylığıyla fark yaratıyor.

Panasonic Türkiye Kurumsal Mobil Çözümler Ülke Müdürü Ali Oktay Ortakaya, konuya dair şu açıklamayı yapıyor: “Çoğu şirket, tercih ettikleri teknolojinin en az üç yıl görev yapmasını ve düşük bakım maliyetine sahip olmasını ister. Havayolu sektöründeki elektronik uçuş çantalarında standart tabletlerin kullanılması bu iki ihtiyacı olumsuz yönde etkiler. Cihazların ömrü erken biter, ekran parlaklığı ve bataryanın yetersizliği uçuş güvenliğini riske atar ve sert kullanım koşullarında cihazlar bozulabilir. Lojistikten acil servislere kadar sert kullanım koşulları yaratan sektörlerde sunduğumuz kurumsal mobil cihaz çözümleriyle kurumların uzun ömürlülük ve kesintisiz çalışma ihtiyaçlarına yanıt veriyoruz. Panasonic Elektronik Uçuş Çantası da bu misyonumuzun son örneği.”

#havacılık #panasonic #elektronik #panasonicelektronik #uçuşçantası

Tags: ElektronikhavacılıkPanasonicpanasonicelektronikuçuşçantası
Previous Post

Medya A.Ş. Global Markalar Dönemini Dünya Devleriyle Kapattı

Next Post

Huawei Dönüşümlü CEO’su Guo Ping: 5G Öncesinde Yapılması Gerekenler

Next Post
Huawei Dönüşümlü CEO’su Guo Ping:  5G Öncesinde Yapılması Gerekenler

Huawei Dönüşümlü CEO’su Guo Ping: 5G Öncesinde Yapılması Gerekenler

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG