• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

E-Ticaretin Yeni Madeni Güneydoğu Asya

22 Ekim 2015
in Dosya Konusu
E-Ticaretin Yeni Madeni Güneydoğu Asya
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Asya-Pasifik bölgesindeki hem e-ticaret hem de dijital reklamcılık piyasasının hızla gelişmesi, Türkiye’nin aralarında bulunduğu ülkeler için ihracat ve dijital ekonomide yeni pazarlar vaat ediyor. En hızlı büyüyen e-ticaret pazarlarından biri olan bölgeye ve Türkiye’ye hızlı bir giriş yapan RTB House, Asya-Pasifik bölgesinde başarılı olmak isteyen işletmelere dijital yatırımlarında yardımcı olmak üzere faaliyete başladığını duyurdu.

Çin ekonomisinin 2015 yılında durgunluğu tüm dünya piyasalarına yansıdı. Bu durgunluğa rağmen Asya-Pasifik bölgesindeki internet penetrasyonu ve akıllı telefon sahipliği rakamları artmaya devam etti. İçlerinde Avustralya, Yeni Zelanda, Endonezya ve Malezya gibi ülkeleri barındıran Asya-Pasifik ülkelerindeki dijital ekonomi gelişimini sürdürdü.

E-ticaret alanında da Asya-Pasifik ülkelerindeki yükseliş göze çarptı. Dünyanın tüm e-ticaret hacminin yüzde 40’ına sahip olan Çin’in e-ticaret pazarı seyahat ve etkinlik bilet satışları hariç 2015 yılında 672 milyar dolara ulaşarak yüzde 42’lik bir büyüme kaydetti. Ülkedeki mobil cihaz penetrasyonu masaüstü bilgisayarlardan dahi fazla ve interneti mobil cihazlar üzerinden kullananların yüzde 80’i e-ticaret faaliyetinde bulunuyor.

Çin gibi olgun bir piyasa geride bırakıldığında özellikle Güneydoğu Asya bölgesinde önemli fırsatlar öne çıkıyor. Zira Çin’deki Alibaba, ABD’deki eBay ve Amazon örneklerinin aksine bölgede piyasayı domine eden bir şirket bulunmuyor. Güneydoğu Asya ülkelerindeki Web 2.0 gelişiminin de e-ticaretin ilerleyen yıllarda hız kazanmasına olanak tanımasına yol açacak. Sosyal platformların yeni yeni yaygınlaştığı bölgede, popüler sosyal ağlar üzerinden e-ticaret faaliyetleri yürütülüyor.

Dijital reklam sektörü de yönünü Güneydoğu Asya’ya çevirdi

Dünya çapında reklam harcamaları 2015 yılında yüzde 4,2 oranında artarak 531 milyar doları bulurken, 2016 yılında da yüzde 5 oranında artış göstermesi bekleniyor. Çin, Hindistan, Endonezya, Malezya, Avustralya ve Yeni Zelanda gibi ülkelerde ise bu büyümenin 2014 ila 2017 yıllarında yüzde 9,1 oranında gerçekleşmesi bekleniyor. 2017 yılına gelindiğinde Asya-Pasifik ülkelerinin Kuzey Amerika’yı geride bırakarak dünyanın en büyük dijital reklam pazarı haline gelmesi öngörülüyor.

İnternet kullanıcılarının ilgisini çekecek reklamcılığın belirlenmesine odaklanan teknoloji şirketi RTB House, Asya-Pasifik bölgesinde başarılı olmak isteyen işletmelere dijital yatırımlarında yardımcı olmak üzere faaliyete başladığını duyurdu. RTB House Bölge Direktörü Ömer Aras, “Türkiye’nin de aralarında bulunduğu birçok Avrupa ülkesinde bugüne kadar başarıyla çalışmalarımızı sürdürdük. Artık sıra tecrübemizi ve başarıya ulaşmış işbirliği modellerimizi dünyanın en hızlı gelişen bölgelerine taşımaya geldi. Bu sırada Türkiye’deki e-ticaret şirketlerine hem yerel hem de küresel pazarlarda dijital pazarlama alanında katkı sunmaya hazırız. Hızla gelişen Asya pazarında etkin olmak isteyen şirketlere değer katan çözümlerimizi ulaştırmak istiyoruz” açıklamasında bulundu.

 

Dünya çapında 33 piyasada faaliyet gösteren RTB House, müşterilerine sunmak üzere ayda 3.5 milyar reklam görüntülemesi satın alıyor. Türkiye’de 2013 yılından bu yana faaliyet  gösteren şirket, Boyner.com.tr, Bilio.com, Cimri.com,  Kliksa.com, Tasit.com ve Vitringez.com gibi önemli markalarla çalışıyor.

Tags: e-ticaretE-Ticaretin Yeni MadeniE-Ticaretin Yeni Madeni Güneydoğu Asya
Previous Post

Girişimciler Maliyetlerini Nasıl Düşürebilir?

Next Post

Halkbank’ın Karekodlu Çek Uygulaması KOBİ’lere Güven Veriyor

Next Post
Halkbank’ın Karekodlu Çek Uygulaması KOBİ’lere Güven Veriyor

Halkbank’ın Karekodlu Çek Uygulaması KOBİ’lere Güven Veriyor

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG