• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

E-ticaretin Yaz Aylarındaki Kurtarıcısı: Mobil Ticaret

11 Temmuz 2019
in Sektörel Teknolojiler
E-ticaretin Yaz Aylarındaki Kurtarıcısı: Mobil Ticaret
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Mobil kanalı tercih eden tüketicilerin yüzde 23 artmasıyla e-ticarette giyim, ayakkabı ve aksesuar gibi kategorilerde yaz aylarında görülen yavaşlama azalıyor…

Türkiye’nin en çok ziyaret edilen moda arama motoru GLAMI.com.tr, yaz aylarında mobil aramaların yüzde 23 artarak, bu dönemde azalma seyrine giren e-ticaret hacmine destek olduğunu açıkladı. TÜSİAD’ın 2019 e-ticaret raporuna göre, özellikle online perakende alanında pek çok lider e-ticaret platformu için tüketici ziyaretlerinin yüzde 70’ten fazlası mobil kanallar üzerinden gelirken, cironun da yüzde 60’tan fazlasını yine mobil kanallar oluşturuyor.

Yaz döneminde toplam e-ticaret hareketliliğinin düştüğünü belirten GLAMI Türkiye İletişim Müdürü Melike Huska, “Mobil üzerinden gerçekleşen aramalar ve satın almalar e-ticaretin bu dönemdeki sürükleyicisi oluyor. 2018 yılı sonunda tüm dünyada mobil alışverişlerin yüzde 55 pay ile masaüstünü geride bırakması bunu gösteriyor. Özellikle Türkiye’deki 18-34 yaş grubu, önceki nesillere kıyasla daha fazla mobil cihaz ile e-ticaret aramalarını gerçekleştiriyor. Bu yaş grubunun özellikle alışveriş sitelerine göz atma ve online olarak ürün satın alma işlemlerinde akıllı telefonları, dizüstü ve masaüstü bilgisayarlardan daha fazla kullanması dikkat çekiyor” dedi. Huska’nın verdiği bilgilere göre, yaz aylarında mobil moda aramaları artarken, özellikle giyim kategorisinde mobil cihazlar üzerinden gerçekleşen satın almaya dönüşüm oranları yüzde 50’nin üzerine çıkıyor.

Bir yıl da e-ticarete 60 milyon liradan fazla katkı

Salesforce araştırmasına göre, tüketicilerin yüzde 75’i her ay muhakkak arama yapıyor ve yeni ürün ve markaları keşfetmeyi hedefliyor. Ayrıca tüketicilerin yüzde 69’u bir siteyi ziyaret ettiğinde mutlaka yeni bir ürün görmek istiyor.
GLAMI, alışveriş sitelerinin tekliflerini tek bir platformda toplayıp kullanıcıların hızlı ve kolay bir şekilde alışveriş yapma imkânı sağlıyor. Yapay zekâ temelli teknoloji sayesinde giyim, ayakkabı ve aksesuar kategorilerinde kullanıcıların beğenebileceği kişiselleştirilmiş ürünleri göstererek önerilerde bulunuyor. Ayrıca benzer ya da aynı ürünler için fiyat karşılaştırma olanağı sunuluyor.

Türkiye’nin hızla büyüyen e-ticaret potansiyeline güvenen GLAMI Türkiye, platformda yer alan alışveriş sitelerine yıl sonuna kadar 60 milyon liralık ciro sağlamayı hedefliyor.

#E-Ticaret, #GLAMI

Tags: GLAMI
Previous Post

BI Technology, Qlik Qonnections 2019’da Yılın Partner’ı Ödülünü Aldı

Next Post

İş Gezisinde ve Tatilde İnternetini Yanında Taşı

Next Post
İş Gezisinde ve Tatilde İnternetini Yanında Taşı

İş Gezisinde ve Tatilde İnternetini Yanında Taşı

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG