• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

E-ticaretin %59’u Mobil Cihazlardan Gerçekleştiriliyor!

26 Ekim 2022
in Dijital Dönüşüm
E-ticaretin %59’u Mobil Cihazlardan Gerçekleştiriliyor!
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Geçtiğimiz üç yılda mobil cihazların küresel e-ticaret içindeki payı artarken, bu değişim ödeme sistemlerini de etkiledi. Küresel Ödeme Trendleri 2022 raporunda, küresel e-ticaretin yüzde 48,6’sında dijital cüzdanların kullanıldığı belirtildi. Ayrıca raporda, nakit kullanımının 2025’e kadar yüzde 9,8’e gerileyeceği öngörüldü…

Nakit kullanımı 3 yıl içinde %10’un altına düşecek

Son yıllarda dikkate değer bir ivme kazanan ödeme sistemi teknolojileri, enflasyon ve resesyon ikileminde kalan küresel ekonomik göstergelere rağmen 2022’de de gözde endüstrilerden biri olmayı başardı. Bu trendin yükselişinde ise e-ticaret lokomotif görevi üstlendi. Küresel Ödeme Trendleri 2022 Raporu’nda geçtiğimiz yıl mobil e-ticaretin masaüstü e-ticaretin önüne geçtiği belirtilirken, 2025’e kadar e-ticaret satışlarının küresel ticaret içindeki payının yüzde 12 olacağı tahmin edildi. E-ticaretin yükselişi nakit ödemelerin büyük ölçüde rafa kalkmasıyla sonuçlanırken, dijital ödemelerdeki yükseliş, kredi kartlarını da geride bıraktı.

Konuyla ilgili değerlendirmelerini paylaşan Sipay CEO’su Semih Muşabak, “Merkez bankalarının şahin politikaları ve uluslararası finans otoritelerinin ekonomik görünüme ilişkin yorumları ekonomide bir dönüşüme işaret ediyor. Bank of America ekonomistlerinin dünyanın ekonomik açıdan bir paradigma değişiminde olduğuna dair yorumlarını doğrulayan bu gelişmeler, ödemeleri zamandan, mekandan ve hiyerarşiden kurtaran yenilikçi çözümlere ihtiyacı destekliyor” dedi.

Küresel e-ticaretin %48,6’sında dijital cüzdanlar kullanılıyor

Küresel Ödeme Trendleri 2022 Raporu’nda kartlı alışverişlerin dünyanın önde gelen 40 pazarında azaldığına dikkat çekilirken, küresel e-ticaretin yüzde 48,6’sının dijital cüzdanlar kullanılarak gerçekleştirildiği belirtildi. 2025’e kadar bu payın yüzde 53’e kadar genişleyebileceğini söyleyen Semih Muşabak, “Bu durum 3 yıl sonra her 2 e-ticaret işleminin birinde mobil cüzdan kullanılacağını gösteriyor. Ayrıca nakit kullanımının 2025’e kadar yüzde 9,8’e gerileyeceği tahmin ediliyor. Nakit kullanımının azaldığı ve kartlı alışverişlerin yükseldiği bir dönemin hayalini kurarken, tüketicilerin gündelik yaşamda ihtiyaç duyduğu finansal hizmetlere 7 gün 24 saat erişmesini olanaklı kılan dijital cüzdanlarla yeni bir çağ başlıyor. Dijital Cüzdan çözümleri yalnızca son kullanıcıya değil, kurumsal müşterilere de hitap ediyor. Sipay olarak geliştirdiğimiz Bireysel ve Kurumsal Dijital Cüzdanlarımız, para transferi, alışveriş ve toplu para gönderimi hizmetlerini erişilebilir kılarak, herkesin üç adımda finansal sisteme dahil olmasının önünü açıyor” ifadelerini kullandı.

2 tüketiciden biri daha fazla ödeme seçeneği talep ediyor

Küçük ve orta ölçekli işletmelerin (KOBİ) müşteri taleplerini ölçmek için yürütülen başka bir araştırmada, KOBİ’lerin yüzde 65’inin tüketicilerin ödeme alışkanlıklarının değiştiğini söylediği görüldü. Raporda 2 tüketiciden birinin daha fazla ödeme seçeneği talep ettiğinin hatırlatıldığına dikkat çeken Sipay CEO’su Semih Muşabak, değerlendirmelerini şu ifadelerle sonlandırdı: “Tüketiciler her ölçekten işletmeden hızlı, genel marka deneyimine uyumlu bir biçimde entegre edilmiş ve kolay ödeme sistemi seçenekleri sunmasını bekliyor. Bu durum tüketiciler için kolaylık anlamına gelirken, işletmelerin satışlarını dolaylı bir biçimde artırmasına ve kârlılıklarına katkıda bulunmasına da yarıyor. Sipay olarak geliştirdiğimiz Sanal POS, Mobil POS ve Manuel POS gibi çözümlerimiz, her ölçekten işletmenin dijitalde kolayca ödeme almasına, internete bağlı mobil cihazları güçlü POS cihazlarına dönüştürmesine olanak tanıyor. Ayrıca Link ile Ödeme Alma ve Abonelik Yöntemi gibi ürünlerimizle işletmelere likidite sağlayacak kanalların sayısını artırıyoruz. Sipay olarak, McKinsey’in 2026’ya kadar 3 trilyon dolarlık bir pazar hacmine ulaşmasını öngördüğü ödeme sistemleri sektöründe ülkemizin adını küresel rakiplerle yarıştıran çözümler geliştirmek için durmadan çalışıyoruz.”

Tags: Dijital Cüzdane-ticaretKüresel Ödeme Trendleri 2022 RaporuSiPaySipay CEO’su Semih Muşabak
Previous Post

Casper’da Üst Düzey Atama!

Next Post

Turkcell ve ASELSAN’dan Geleceğin Haberleşme Teknolojilerine Yönelik İş Birliği

Next Post
Turkcell ve ASELSAN’dan Geleceğin Haberleşme Teknolojilerine Yönelik İş Birliği

Turkcell ve ASELSAN’dan Geleceğin Haberleşme Teknolojilerine Yönelik İş Birliği

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG