• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

E-Ticaret Yapan KOBİ’leri, Düğünler ve Fazla Kilolar Sevindirdi, Geç Isınan Havalar Üzdü!

10 Temmuz 2015
in Sektörel Teknolojiler
E-Ticaret Yapan KOBİ’leri, Düğünler ve Fazla Kilolar Sevindirdi, Geç Isınan Havalar Üzdü!
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

5000’den fazla KOBİ’yi e-ticaret ile tanıştıran, Türkiye’nin lider e-ticaret altyapı sağlayıcısı IdeaSoft, yaz mevsiminin İnternet üzerinden ürün satışlarına etkisini araştırdı.

Yazla birlikte düğün mevsiminin gelmesi LCD televizyon, küçük ev aletleri gibi ürünlerin satışlarını %35 oranında artırırken, mücevher ve takı kategorisinde tek taş pırlanta ve altın satışlarında yıl geneline göre %77’lik bir artış gerçekleşti. Fazla kilolarından kurtulmak isteyenlerin spor ekipmanlarına yönelmesi de bu sektördeki satışlara %30’luk olumlu bir etki yaptı. Yazın ilk ayında yağmurlu havaların bir türlü tam olarak geçmemesi ise klima satışlarını derinden etkiledi. Geçtiğimiz yıl Haziran ayı ve Temmuz başını kapsayan dönemde %650 artış gösteren klima satışları bu sene bunun yaklaşık yarısı kadar artabildi.

Türkiye’nin lider e-ticaret altyapı sağlayıcısı IdeaSoft, yaz aylarının başlamasıyla birlikte e-ticaret pazarında yaşanan gelişmeleri analiz etti. Yapılan analizde, hava sıcaklıklarının Haziran ayında mevsim normallerinin altında olmasının belli sektörlere büyük etki ettiği ortaya kondu. Öte yandan yazın gelişiyle beraber artan düğünlerin ve insanların fazla kilolarından kurtulma isteğinin olumlu etkisi de kendini hissettirmeye başladı.

IdeaSoft’un e-ticaret altyapısı sunduğu 5000’in üzerinde KOBİ arasında yapılan analize göre, İnternet üzerinden yapılan satışlarda yaz aylarında en çok artış görülen ürünler arasında LCD televizyonlar, küçük ev aletleri, mücevher ve takılar dikkat çekti. Yazla birlikte düğün mevsiminin gelmesi LCD televizyon, küçük ev aletleri gibi ürünlerin satışlarını %35 oranında artırırken, mücevher ve takı kategorisinde tek taş pırlanta ve altın satışlarında yıl geneline göre %77’lik bir artış gerçekleşti.

Geç Isınan Havalar Klima Satışlarını Ekledi

Yaz gelince satışlarının artması en çok beklenen ürünler olan klimalar, tüm Türkiye’de yağmurlu havaların uzun sürmesi ve hava sıcaklıklarının Haziran ayında mevsim normallerinin altında seyretmesi nedeniyle beklenenden daha az ilgi gördü. IdeaSoft tarafından yapılan analize göre geçtiğimiz yıl Haziran ve Temmuz başını kapsayan aynı dönem içinde İnternet üzerinden satışları %650 artan klimalar, bu yıl ancak %380’lik bir artış gösterebildi.

Yaz mevsiminin gelmesiyle insanların fazla kilolarından kurtulmak istemesi, İnternet üzerinden spor ekipmanları ve malzemelerinin satışlarını da önemli ölçüde artırdı. Bu ürünlerin satışları bir önceki mevsime göre %30 artarken, okulların kapanması ve öğrencilerin karnelerini almasının da etkisiyle İnternet üzerinden bisiklet satışları da aynı dönemde %42’lik bir artış sergiledi. IdeaSoft’un e-ticaret şirketleri üzerinde yaptığı analize göre yazın gelmesiyle satışlarında en çok artış yaşanan diğer ürünler ise kozmetik ürünleri ve oto aksesuarları oldu.

Tags: e-ticaretIdeaSoftinternetsonhaberyaz mevsimi
Previous Post

ESET Araştırması: Şirketlerin en büyük kaygısı zararlı yazılımlar

Next Post

2020 yılında tümleşik iletişim pazarı 75,81 Milyar Dolar’lık hacme ulaşacak

Next Post
2020 yılında tümleşik iletişim pazarı 75,81 Milyar Dolar’lık hacme ulaşacak

2020 yılında tümleşik iletişim pazarı 75,81 Milyar Dolar’lık hacme ulaşacak

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG