• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Dijital Reklamların Etkinliğini Takip Etmenin 3 Önemli Metriği

04 Ekim 2017
in Etkinlik
RTB House, Derin Öğrenme ile Öneri Motorunu yüzde 41’e kadar İyileştirdi
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Pazarlama uzmanları, iş sonuçlarına hangi kanalın veya teknoloji sağlayıcısının katkı yaptığını bildiğinde, gelecekteki pazarlama stratejilerini de en iyi şekilde planlayabilir ve uygulayabilir

29 Eylül, 2017, İstanbul – Dünyanın önde gelen reklamcıları için gelişmiş yeniden hedefleme teknolojileri sunan şirketi RTB House, pazarlama uzmanlarının dijital reklamların etkinliğini takip etmesi için göz önünde bulundurması gereken 3 önemli ölçütü açıklıyor.

Çoğu durumda pazarlama uzmanlarının kaç tık üretildiğine baktığına dikkat çeken, RTB House Doğu Avrupa Bölge Direktörü Ömer Aras, bu durumun hatalı kararlar alınmasına ve sonuçların gerçeklikten uzaklaşmasına sebep olduğunu dile getirdi. Aras, sözlerine şöyle devam etti:

“H. James Harrington’ın dediği gibi ‘Ölçüm, kontrole ve sonunda iyileşmeye götüren ilk adımdır. Eğer ölçemezseniz, anlayamazsınız. Eğer anlayamazsanız, kontrol edemezsiniz. Ve eğer kontrol edemezseniz, iyileştiremezsiniz.’ Modern bir kampanyanın nihai sonucu, genelde parçalarının toplamından daha karmaşıktır. Birden çok kanal, sağlayıcı ve yöntem birbirini tamamlayacak şekilde kullanıldığında, kampanyalar daha iyi sonuçlar verirler. Segment Başına Dönüşüm Maliyeti gibi sonuçları ölçmek işin ustalık ve dikkat isteyen kısmıdır ama bir o kadar da faydalıdır. Özellikle de konu bir kampanyanın etkinliğini doğru bir şekilde yansıtmak olduğunda çok önemlidir.”

rsm9

Aras, pazarlama uzmanlarının iyi bir ölçüm için dikkat etmesi gereken 3 ölçütü şu şekilde sıraladı:

  • 1. Segment Başına Dönüşüm Maliyeti

İşin sırrı, istatistiklerinizi daha derinlemesine incelemek ve her kullanıcı segmenti için dönüşüm maliyetini hesaplamaktan geçiyor. Örneğin e-ticaret sektöründe ziyaretçiler, sepete ürün atan kullanıcılar ve sipariş verenler gibi. Sadece bunu bilerek en önemli kullanıcılarda tek bir dönüştürme başarısının ortalama maliyetini kolaylıkla tahmin edebilirsiniz.

Bunlar, web sitesi üzerinden bugüne kadar hiç ürün satın almamış kullanıcılar ya da geri gelen ziyaretçiler veya alıcılardır. Segment başına dönüşüm başarınızı ölçerek, reklam harcamanızın geri dönüşü hakkında daha net bir fikre sahip olur ve dönüşüm konusunda en başarılı kaynağı ortaya çıkarabilirsiniz.

  • 2. Reklam Harcaması Getirisi / Yatırımın Geri Dönüşü

Dönüşüm başına daha fazla ödeme yaparak daha fazla getiri elde edeceğiniz senaryoları belirleyebiliyorsanız, verdiğiniz paranın karşılığını fazlasıyla almak adına bütçenizi de optimize edebilirsiniz. Çoğu durumda, uzun vadede fazla para ödememek ve pazarlama faaliyetlerinizi verimli kılmak istiyorsanız pazarlama bütçesini son tıklamaya göre dağıtmak daha iyidir ki bu da doğrudan kanala ödeme yapılacağı anlamına gelir.

Bütçenizi, reklam harcaması getirisini nasıl hesaplayıp optimize edeceğinizi bulduktan sonra büyütmeniz gerektiğini unutmayın. Dolayısıyla, şirketiniz hangi pazarlama faaliyetini kullanıyor olursa olsun veya reklam harcamanızı nasıl büyütürseniz büyütün, takip eden her kampanya ile yatırımınızın toplam geri dönüş şansı daha da artacaktır.

  • 3. Cihaz Başına Sonuçlar

Reklam teknolojisi sağlayıcılarının her biri ile elde ettiğimiz etkileri göz önüne alırken, sadece genel sonuçları kontrol etmemeli, her cihaz için verilere daha yakından bakıp karşılaştırmalıyız. Bunu yaparak pazarlamacılar; masaüstü, mobil ve hatta TV yoluyla potansiyel alıcıları çekmenin en iyi yollarının neler olduğunu, bu kanalların nasıl performans gösterdiğini ve her biri için reklam harcaması getirisinin ne olduğunu gösteren değerli bir ölçüt kazanırlar.

#dijital, #reklam, #etkinlik

Tags: Dijitaletkinlikreklam
Previous Post

İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor

Next Post

TCL Communication sizi iki yeni TCL MOVE ürünüyle tanıştırıyor: TCL MOVEBAND Display ve TCL MOVETIME Smartwatch

Next Post
TCL Communication sizi iki yeni TCL MOVE ürünüyle tanıştırıyor: TCL MOVEBAND Display ve TCL MOVETIME Smartwatch

TCL Communication sizi iki yeni TCL MOVE ürünüyle tanıştırıyor: TCL MOVEBAND Display ve TCL MOVETIME Smartwatch

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG