• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Dijital Düşünen Kazanacak

17 Nisan 2020
in Röportajlar
Dijital Düşünen Kazanacak
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Koronavirüs salgınının ardından, dünyanın dört bir yanındaki insanlar iş, okul, eğlence ve günlük yaşamları konusunda yeniden düşünmeye başladı. Artık hiçbir şeyin eskisi gibi olmayacağını biliyoruz. Aşina olduğumuz her şey gibi marka ve iletişim yönetimi de mercek altına alınıyor. Geleneksel iletişim yöntemleri yeniden şekillenirken; artık ne kadar insana ulaştığının değil, hedef kitlene ne kadar odaklı olduğunun önem taşıdığı yeni bir döneme hep birlikte giriyoruz.

Biz Piar İletişim olarak, 2014 yılında faaliyete geçtiğimiz günden bu yana, markaların iletişim stratejilerini tümüyle farklı bir yaklaşımla oluşturmalarına yardımcı olduğumuz için, bu yeni döneme hazırdık dersek hiç de yanlış olmaz. ‘Yeni nesil’ ve ‘veriye dayalı’ bir ajans olarak, her zaman müşterilerimizi, dijital dönüşüme ayak uyduracak projeler geliştirmeye yönlendirdik. Daima dijitali savunduk, dijitale yatırım yaptık. Hem iç hem de dış iletişimde bu düzene ayak uydurmak bizim için çok kolay oldu.

Bu anlayışımızın bize verdiği cesaretle, biraz daha mecraların içinde bulunduğu ekonomik güçlüklerden ilham alarak ve bu zorlukları beraberce yenebileceğimize inanarak, ‘Birlikte Daha Güçlüyüz’ hareketini başlattık. Sektör paydaşlarımızı, elimizi taşın altına koyarak mecralara ilan desteği vermeye ve böylece içinde bulundukları zor sürece bir nebze de olsa çözüm sunmaya davet ettik.

Koronavirüsle mücadele ettiğimiz bugünlerde herkes sağlık çalışanlarını, eczacıları, kuryeleri, temizlik işçilerini alkışlıyor fakat gazeteciler de en az bu iş kollarındaki görevliler kadar kahramanlar bize göre. Oldukça zor şartlar altında doğru haber sunmaya, doğru içerikler oluşturmaya çalışıyorlar. Biz onları da unutmayalım ve yanlarında yer alarak dayanışma ruhunu ayakta tutalım istedik.

Teknoloji alanında ciddi uzmanlığımız ve bilgi birikimimiz var, ama bununla yetinmiyoruz. Mesleğimizin güncel gelişimini olduğu kadar teknolojiyi de yakından takip eden bir ekiple, markalarımızın iletişim ve stratejilerine uygun dijital PR kurguları yapabiliyoruz. İletişim kanallarını dijital mecralar ve projelerle çeşitlendiriyoruz. Mecraya bir haber sunup bunu değerlendirebilir misin dediğimiz günler çok geride kaldı. Bugün artık bir gündemimiz var, bu çalışmayı hangi mecralarla ve hangi iletişim yöntemleriyle nasıl çeşitlendirebiliriz diye tartışıyoruz. Gazeteci, benim ekip arkadaşım. Bugün gazeteci arkadaşlarımdan bana “Bak böyle bir gelişme varmış, senin şu markaların için faydalı bir içerik olabilir” diye e-posta geliyor. Yani mecradaki gazeteci arkadaşlarımız da bizi ajans değil, bir ekip arkadaşı olarak görüyor. O nedenle ‘Biz birlikte güçlüyüz’ mottosunu kullanıyoruz ve bunun geçmişi aslına bakarsanız salgından çok daha eskiye dayanıyor.

İletişim kesintisiz sürmeli

Bu dönemde iletişimin sürdürülebilirliği çok önemli. Çünkü tüketiciler de markalar dünyasında şuna dikkat ediyor; “x marka iyi günde de kötü günde de senin yanında mı, değil mi? İletişimi sadece iyi günde mi yapıyor, kötü günde nasıl hareket ediyor?” Dolayısıyla biz, iletişimin yollarını ve içeriğini değiştirdik. Bu anlamda markalarımıza danışmanlık verdik. Her zaman olduğu gibi gazetecilere gündeme daha odaklı ve ihtiyaca yönelik konu ve gündem yönetimini bu dönem de aktif olarak yaptık.

Böyle krizleri doğru yönetmek başarı getirir. Biz bu dönemde markaların doğru iletişim dilini kullanmalarına yardımcı oluyoruz. Gazeteciler habere ihtiyaç duyuyor, onlara danışarak ne gibi içeriklerle kendilerini destekleyebileceğimizi düzenli olarak konuşuyoruz. Örneğin, bu dönemde iletişimi doğru yönetmek ve sürdürebilir kılmak adına ilk dijital basın buluşmasını biz gerçekleştirdik. Eskiden bir markamız için ayda 2-3 röportaj ya da basın buluşması yaparken, bu dönemde bunun sayısı iki hatta üç katına çıktı.

Koronavirüs salgını sonrasında her sektör gibi PR şirketleri de değişmek, dönüşmek zorunda kalacaklar. Bunu da ancak dijital projeler geliştirerek, mecralarla karşılıklı fikir alışverişi içinde olarak gerçekleştirebilirler. Yeni dönemde bunu başaran, bu hıza ayak uyduran, dijital düşünen herkes kazanacak.

Selin Oran
Piar İletişim Ajans Başkanı

#Selin Oran, #PIAR İletişim

Tags: PIARSelin
Previous Post

Kovid-19 Pandemisi Tüketici Alışkanlıklarını Değiştirdi

Next Post

Turkcell Superonline Ev İnternetinin Hızını Katladı

Next Post
Turkcell Superonline Ev İnternetinin Hızını Katladı

Turkcell Superonline Ev İnternetinin Hızını Katladı

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG