• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

CarrefourSA CEO’su Nane: “Şirketlere başarıyı getirecek unsur; jenerasyon farkındaki boşluğu doldurmak”

09 Mayıs 2014
in Etkinlik
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

ibm1IBM, perakende sektöründe sürdürülebilir başarı için yeni nesil dijital müşteriyi çok iyi tanımak gereğini vurgulamak amacıyla “Akıllı Perakendecilik” etkinliği düzenledi. 

Etkinlikte konuşan CarrefourSA CEO’su Mehmet T. Nane, bilinmezliğe çözüm bulmak için geçmiş deneyimlerin artık yetersiz kaldığını ve dijital hayattaki karar mekanizmalarını anlamak için çok daha kapsamlı çözümlere ihtiyaç olduğunun altını çizdi.

IBM’in Akıllı Perakendecilik etkinliğinde konuşan  CarrefourSA CEO’su Mehmet T. Nane teknolojinin hayatımızdaki evrilişi, yeni neslin DNA’sı ve gerek perakende gerekse de iş dünyasının genelindeki gençleşen karar verici profili hakkında konuştu. Nane, konuşmasında: “Jenerasyon farkındaki arayı doldurmak çok önemli, şirketlerde başarıyı getirecek unsur bu. Bilinmezliğe çözüm bulmak için geçmiş deneyimler artık yetersiz. Dijital hayattaki karar mekanizmalarını bununla bilemezsiniz. TeknoSA’dayken ortaokul, lise ve üniversite yaşındaki gençlerden stajyerleri getirdik ve kendilerine: ‘Teknoloji alışverişi için nasıl bir ortam, nasıl bir hizmet kalitesi istersiniz? Nereden alışveriş yapmak istersiniz?’ diye sorduk. Biz geleceğin müşterisine yatırım yaptık çünkü geleceğin müşterisi daha büyük ve biz bu büyük tüketici kitlesini çok az tanıyoruz. Bunun sonucunda da internet sitemizi ve mağazalarımızı ona göre yeniden gözden geçirdik.”

Müşteriyi memnun etmenin, her kanaldan ihtiyaçları karşılamak anlamına geldiğini dile getiren Nane; bu bağlamda dijitalleşmenin önemine değindi: “Bugün 3 CRM projesinden 2’si başarısız oluyor. Bunun nedeni hedeflerin doğru çizilmemesi. Örneğin, ibm2CarrefourSA’da 12.5 milyon müşteri verisi var. Bu veriyle ne yapacaksınız? Bunları segmente etmek, ne anlama geldiğini öğrenmek lazım. Kısacası analitik lazım. Ve CarrefourSA’da bu segmentasyonu ve ayırımı istediğimiz anlamda yapmak için 2 yıl gerekiyor.”

Ardından söz alan IBM İş ve Teknoloji Hizmetleri Danışmanı İhsan Solak IBM İş Değerleri Enstitüsü’nün yeni Perakende Raporu’nun çıktılarını değerlendirdi. Solak konuşmasına tüketiciler arasında artan çoklu kanal (omni-channel) alışveriş trendlerine değindi. İnsanların direkt mağazalara gitmek yerine online olarak fiyatları incelediğinden,  mobili kullandığından ve web sayfalarını kullandıklarından bahsetti. Solak; “Online satışlar müşterilerin direkt olarak webe yönlenmesi nedeniyle artış gösteriyor. Satın alma davranışlarını en fazla etkileyen unsurlar arasında ilk iki sırada ürün ile ilgili arkadaş iletileri/yorumları ve alıveriş yapılan mağaza ile ilgili arkadaş yorumları/iletileri yer alıyor. Dolayısıyla, sosyal medya paylaşımları satın alma kararlarında giderek daha fazla etkili olan bir unsur. Ayrıca bireylerin giderek artan oranda, perakendeciler ile lokasyon verisi paylaşmaya sıcak baktığını görüyoruz. 2011’de bu oran %19 iken yeni araştırmada ise %36.”

 

Tags: bilişimdepolama
Previous Post

Giyilebilir Cihaz Kullanıcı Sayısı 8 Kat Artışla 2018’de 177 Milyona Ulaşacak

Next Post

TTNET’ten Yerli Dijital Oyun Sektörüne Destek

Next Post

TTNET’ten Yerli Dijital Oyun Sektörüne Destek

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG