• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Çağrı Merkezleri 2022 Yılında İnsana ve Teknolojiye Yatırım Yaptı

02 Ocak 2023
in Çağrı Merkezi
Çağrı Merkezleri 2022 Yılında İnsana ve Teknolojiye Yatırım Yaptı
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Bulut tabanlı çağrı merkezi çözümleri ile 41 ülkede faaliyet gösteren 600’ü aşkın şirkete hizmet veren AloTech, kullanıcılarının 2022 verilerini analiz etti. Buna göre bu şirketlerin çağrı merkezlerindeki müşteri temsilcisi sayısı 30 bin oldu. Chat kullanımı bir önceki yıla göre yüzde 403, chatbot kullanımı ise yüzde 740 arttı…

Bulut tabanlı çağrı merkezi platformu ve Call Center Studio (CCS) markasıyla altı kıtaya ulaşan AloTech, müşterilerinin 2022 yılındaki çağrı merkezi kullanımlarını analiz etti.

41 ülkede faaliyet gösteren 600’ü aşkın şirkete hizmet veren AloTech’in verilerinde, 2022 yılında insana ve teknolojiye yönelik yapılan yatırımlar dikkat çekti. Buna göre AloTech müşterilerinin bünyelerinde yer alan çağrı merkezlerinde istihdam edilen müşteri temsilcisi sayısı 30 bin oldu. 76 sektöre hizmet veren AloTech’in müşterileri arasında çağrı merkezinin en yoğun kullanıldığı üç sektör ise e-ticaret, perakende ve lojistik olarak sıralandı.

AloTech CEO’su – Cenk Soyak

Tüketiciler chatbot’la yazışmayı sevdi

2022 yılında çağrı merkezlerindeki en büyük sıçrama chat ve chatbot kullanımlarında yaşandı. Tüketicilerin müşteri temsilcileri ile yazıştığı chat kullanımı bir önceki yıla göre yüzde 403 artarken, bu oran yapay zekaya dayalı yazılım programı olan chatbot’lar ile yapılan yazışmalarda yüzde 740 oldu. Gelen taleplerin yüzde 64’ü müşteri temsilcisine bağlanmaya gerek kalmadan bot ortamında çözüldü.

2022’de AloTech müşterilerinin çağrı merkezlerine toplam 333 milyon adedin üzerinde çağrı gelirken, bu çağrılardaki konuşma süreleri de 667 milyon dakikayı geçti. 2022 yılında en çok çağrı alınan ay, kampanyalarıyla ünlü Kasım ayı oldu.

Cenk Soyak: “Çağrı merkezleri yazışma odaklı olmaya başladı”

Pandemi döneminde teknolojide yaşanan gelişmeler ve iletişimde konuşmadan çok yazışmayı tercih eden Z kuşağının da etkisiyle çağrı merkezlerinde büyük bir değişim yaşandığını söyleyen AloTech CEO’su Cenk Soyak, “Bu dönemde çağrı merkezi dünyasında en hızlı büyüyen çözümler bulut sistemleri oldu. Öyle ki analistler 2025 yılında dünyadaki her beş çağrı merkezinden dördünün bulutta çalışacağını öngörüyor. Bu teknolojiler ile birlikte chat, chatbot gibi yazılımlar da çağrı merkezlerinde daha çok tercih edilmeye başlandı. Başta genç kuşak olmak üzere tüketicilerin eğiliminin de bu yönde olması bu trendi daha da hızlandırdı. Yine 2022 yılı itibarıyla kullanımı yaygınlaşmaya başlayan voicebot (sesli bot) teknolojisinin de önümüzde yıllarda ön plana çıkmasını bekliyoruz” dedi.

“Yazılımlar geliştikçe verimlilik artıyor”

Çağrı merkezlerinde hem teknolojiye hem de insana yatırım yapıldığının altını çizen Soyak şöyle devam etti; “41 ülkede faaliyet gösteren müşterilerimizin verileri, insan ve yapay zekaya dayalı yazılımların birlikte çalışmasının verimliliği ve başarıyı beraberinde getirdiğini gösteriyor. Bot servisleri, ‘kargom nerede’, ‘iade ve değişim işlemleri nasıl yapılır’ gibi tekrarlayan sorulara cevap vererek, müşteri temsilcilerinin işini hafifletiyor. Böylece müşteri temsilcileri de daha karmaşık işlere odaklanabiliyor ve tüketicilere daha fazla zaman ayırabiliyor. Bu teknolojiler geliştikçe, müşteri temsilcilerine sağladıkları destek daha da artacak.”

Tags: AloTechÇağrı Merkezi SektörüİstihdamTeknolojiyatırım
Previous Post

Tüketici Güven ve Garanti İstiyor

Next Post

Turkcell İle Üniversite Öğrencileri ‘Zafiyet Avcısı’ Oluyor

Next Post
Turkcell İle Üniversite Öğrencileri ‘Zafiyet Avcısı’ Oluyor

Turkcell İle Üniversite Öğrencileri ‘Zafiyet Avcısı’ Oluyor

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG