• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Bulut Bilişimde Geleceğin Trendleri

06 Mart 2021
in Sanallaştırma
Bulut Bilişimde Geleceğin Trendleri
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Bulut Bilişim Pazarı 800 Milyar Doları Aşacak!

Sektörler arasında artan dijital dönüşüm ve büyük veri tüketimindeki artış, bulut bilişim pazarının payını gittikçe artırıyor. 400 milyar dolara yakın bir pazar payına sahip olan bulut bilişimin 2025’e kadar 2 kat daha büyüyeceğini aktaran Teletek Genel Müdürü İlyas Turgut, şirketlerin yüzde 96’sının en az bir bulut bilişim hizmeti aldığı sektördeki trendleri sıralıyor…

Kenarından kıyısından artık tüm şirketlerin içerisinde olduğu dijital dünyada, bulut bilişimin ve hizmetlerinin büyümesi durdurulamıyor. 2020’ye damgasını vurarak çoğu şirketin iş yapış modelini tamamen değiştiren COVID-19 ile birlikte kullanımı ve önemi daha da artan bulut bilişimin 2025 yılına kadar 800 milyar doları aşan bir pazara sahip olacağı tahmin ediliyor. Yüzde 100 yerli sermaye ve 7/24 mühendis desteği ile şirketlerin ihtiyaç duyduğu bilişim altyapısını yüksek standart kriterleri gözeterek sağlayan Teletek Genel Müdürü İlyas Turgut, 2021 ve sonrasında bulut bilişimde şirketleri ilgilendirecek 4 öngörüyü paylaşıyor.

Şirketlerin %96’sı Bulutta

Dijital eğilimlere adapte olmaya çalışan birçok şirketin bulut hizmetlerinden uzak durması mümkün değil. İş süreçlerinin büyük çoğunluğunu pandemi dönemi ile birlikte bulut sistemlerine taşıyan şirketlerin yüzde 96’sı, en az 1 bulut hizmetinden yararlanıyor. Öyle ki yapılan son pazar araştırmaları 300 ile 400 milyar dolar arası pazar payına ulaşan bulut bilişimin, 2025 yılına kadar da 2 katı hacme ulaşacağını öngörüyor. Gittikçe yaygınlaşan ve şirketleri büyük maliyetlerden kurtararak önemli operasyonel kolaylıklar sağlayan bulut bilişim hizmetlerinin gerekliliğine dikkat çeken İlyas Turgut, gelecek yıllarda şirketleri ve sektörü etkileyecek bulut bilişimdeki gerçekleşmesi beklenen 4 tahmini açıklıyor.

  1. İş yüklerinin yüzde 94’ü bulut hizmetlerinden kontrol edilecek. Koronavirüs salgını sırasında dünya ekonomisini, dünya çapındaki tedarik zincirlerini ve uzak iş güçlerini destekleyen bulut bilişim, 2021’de artan ölçeklenebilirlik, iş sürekliliği ve maliyet verimliliği arayan şirketler için temel bir hedef olmaya devam edecek. Cisco’nun araştırmasına göre, dünya çapındaki iş yüklerinin yüzde 94’ü dünyanın önde gelen bulut veri merkezleri tarafından kontrol edilecek.
  2. Hibrit bulut bilişim 2021’e hakim olacak. Şirket içi altyapıyı veya özel bir bulutu genel bulutla birleştiren bir bulut bilişim türü olan hibrit bulutlar, veri ve uygulamaların iki ortam arasında taşınmasına olanak tanıyor. Şu an itibariyle çok sayıda şirket, iş akışlarını ve üretimlerini sürdürmek için hibrit bulut bilişim sistemini kullanıyor. Çok sayıda uzman, 2021 yılında çeşitli şirketlerin hibrit bulut bilişime geçeceğine inanıyor. Hibrit bulut bilişimden elde etmeyi umabileceğiniz birincil ilgi alanları ideal hız, dikkat çekici kontrol ve gelişmiş güvenliktir.
  3. Birçoğumuz Sanal Bulut Masaüstleri üzerinde çalışacağız. Bu, temelde iş istasyonumuzun tüm ortamının, çalıştığımız dizüstü veya masaüstü ekranımıza yönetilen bir bulut hizmeti olarak sunulduğu yerdir. Bu, kuruluşların, çalışanlarının cihazlarında çalışmak için harcadıkları süre için saat başı aboneliklerden yararlanarak donanım güncellemelerinin maliyetini ve yedek teknolojiyi elden çıkarma ihtiyacını ortadan kaldırabileceği anlamına geliyor.
  4. Felaket kurtarma hizmetleri şirketlerin önceliği olacak. Şirketler dijitalleşme yolunu izledikçe kesinti süresinin maliyeti de hızla artıyor. Gartner’in son araştırmasında, IT kesinti sürelerinin her dakikasının 5.600 dolara yakın maliyeti oluşturduğu raporlandı. Bu yüzden şirketlerin felaket kurtarma stratejilerini oluşturma ve gerekli olan hizmetleri kullanmak konusunda öncelikleri artacak.
Tags: Bulut BilişimBüyük VeriDijital dönüşümDijitalleşmeGüncelTeletek
Previous Post

Sparkle, Avrupa Araştırma ve Eğitim Topluluğunda Bulutun Benimsenmesini Hızlandırıyor

Next Post

MediaMarkt Türkiye’den 50 Kadına Eğitim Desteği

Next Post
MediaMarkt Türkiye’den 50 Kadına Eğitim Desteği

MediaMarkt Türkiye’den 50 Kadına Eğitim Desteği

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG