• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

BimSA’dan büyük veri için iki kat kapasite…

09 Mayıs 2015
in Depolama
BimSA’dan büyük veri için iki kat kapasite…
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

09Türkiye’nin önde gelen bilgi teknolojisi şirketlerinden biri olan BimSA, katlanarak büyüyen büyük veri için teknolojik altyapısını genişletme hedefi doğrultusunda Sabancı Center’daki veri merkezi kapasitesini iki katına çıkardı

Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer ve BimSA Genel Müdürü Tunç Taşman, BimSA’nın Sabancı Center’da son teknoloji ile donatılan yeni Veri Merkezi’nin açılışını gerçekleştirdi. Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer yeni veri merkeziyle ilgili yaptığı değerlendirmede şu bilgileri verdi: “2015 yılında 2010 yılına kıyasla yönetilecek veri miktarının 7 kat artacağı öngörülüyor. Aynı dönemde şirket başına yönetilecek veri miktarının 1,4 petabayt olacağı tahmin ediliyor. Sabancı Topluluğu şirketlerinin bugüne kadar ürettikleri toplam veri 2,5 petabayt’a ulaştı ve üretilen veri miktarı her yıl yüzde 25 artıyor. Verilerin artması, Büyük Veri’nin bulut ortamında saklanması, maliyet avantajı sağlaması, kolay erişilebilir ve raporlanabilir olması, mobil cihazlardan erişime açık olması ve bunun siber güvenliğe sahip bir ortamda gerçekleştirilmesi gibi ihtiyaçları beraberinde getiriyor. BimSA olarak bu ihtiyaçların hızla karşılanması için önlemimizi aldık ve veri merkezi kapasitemizi iki katına çıkardık. Teknolojik olarak yazılımlarımız ve güvenlik sistemimiz ile doğru analiz yapılabilen, raporlanabilen veriye hızlı ulaşım ve veri güvenliğini sağlamak konusunda da iddialıyız. İki ayrı veri merkezimizdeki verileri yedekleyerek olası bir felakete karşı hem Holding verilerimizi, hem de müşterilerimizin verilerini koruyoruz.”

Bilgi teknolojileri pazarında yakın geleceğin en önemli gündemini büyük veri oluşturacağını belirten Dinçer, önümüzdeki beş yıl içinde de bu pazarda yıllık veri artış hızının yüzde 59 düzeyinde olması ve piyasanın 50 milyar doları aşmasının beklendiğini belirtti.

BimSA Genel Müdürü Tunç Taşmanda yaptığı değerlendirmede, Türkiye’de şirketlerin son yıllarda özellikle e-dönüşüm projelerinin devreye alınması ile birlikte bulut bilişimi kullanarak avantaj sağlamaya başladıklarını vurguladı. Taşman şöyle devam etti; “Türkiye’nin önde gelen bilgi teknolojisi şirketlerinden biri olarak, şirketleri dijitalleştiriyoruz. Dijitalleşme kapsamında bulut bilişimi müşterilerimize en iyi şekilde sağlayabilmek için altyapı platformlarımıza, Sabancı Center ve Kocaeli KentSA içinde bulunan veri merkezlerimize ve ürünlerimize yatırım yapmaya devam ediyoruz. Veri merkezimizden hizmet alan müşterilerimizin artan ihtiyaçlarını daha rahat karşılayabilmek ve yeni müşterilerimize veri merkezi hizmeti sunabilmek için İstanbul Sabancı Center’da bulunan veri merkezi altyapımızı Tier3 standartlarına uyumlu olacak şekilde iki katına çıkarttık. Yeni altyapı ile Sabancı Center’daki veri merkezimiz500 m2 yükseltilmiş zemin üzerinde 90 kabin, 750 civarında fiziksel sunucu ve 7500 sanal sunucu barındırabilecek kapasiteye erişti” dedi.

Taşman, “BimSA olarak Kocaeli KentSA’daki Olağanüstü Durum Merkezi’nde müşterilerimize felaket kurtarma çözümleri de sunuyoruz. Biri Kocaeli KentSA Kampüsü’nde ve diğeri ise Sabancı Center’da bulunan iki veri merkezimizdeki veriler, felaket ve olağanüstü durumlara karşı birbirlerinde yedekleniyor. Müşterilerimiz, herhangi bir felaket durumunda, KentSA Kampüsü’ndeki Olağanüstü Durum Merkezi’nde yedeklenen sunucular üzerinden tüm uygulama ve verilerini, hiçbir kayıp olmaksızın kullanmaya devam edebiliyorlar” diye ekledi.

Taşman, “Teknolojileri ve gelişmeleri yakından takip ederek müşterilerimize katma değerli ve maliyet avantajı odaklı projeler yaratıyoruz. Günümüzde işletmelerin pek çoğu kendi bünyelerinde veri merkezi barındırmakta zorluk çekiyorlar. Küçük merkezler yatırımın geri dönüşü anlamında yeterli olmazken, büyük merkezler inşa etmek ciddi yatırım gerektiriyor. Bu noktada biz devreye giriyoruz ve BimSA’dan veri merkezi hizmeti alan şirketleri, hem hızla gelişen teknolojiyi takip etme, hem de bu teknolojiyi izleyecek insan kaynağı barındırma zorunluluğundan kurtarıyoruz. Bu hizmeti dışarıdan almak, şirketlere maliyet açısından da büyük avantaj sağlıyor” diyerek BimSA’nın şirketler için yarattığı değeri özetledi.

Tags: BimSAKapasiteSabancı CenterTeknolojik
Previous Post

‘Uzay kâşifleri’ Türk Telekom Grubu’yla Silikon Vadisi yolcusu…

Next Post

Arena ve Huawei Kıbrıs’ta İş Ortakları ile bir araya geldi…

Next Post
Arena ve Huawei Kıbrıs’ta İş Ortakları ile bir araya geldi…

Arena ve Huawei Kıbrıs'ta İş Ortakları ile bir araya geldi…

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG