• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

AdColony Yılbaşı Alışveriş Dönemi Araştırması Verilerini Yayınladı

08 Aralık 2020
in Dijital Dönüşüm
AdColony Yılbaşı Alışveriş Dönemi Araştırması Verilerini Yayınladı
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

2020’ye veda edip, çok büyük umutlarla 2021’i beklediğimiz bir döneme giriş yaptık. Geçtiğimiz yılın tüm dünya için en zorlu yıllardan biri olması, bizi bekleyen yılbaşı kutlamaları dönemini de diğer yıllardan farklı kılıyor. Tüm dünyada ülkelerin çoğu tekrar karantina uygulamalarına geri dönüyor bu da mobile artan ilgi ve ihtiyacı en üst seviyeye çıkarıyor…

AdColony’nin Avrupa, Orta Doğu ve Afrika ülkelerini kapsayan EMEA bölgesinde Türkiye’nin de dahil olduğu ondan fazla ülkedeki kullanıcıların yılbaşı dönemi satın alma alışkanlıkları ve tercihlerini daha iyi analiz etme amacıyla yürüttüğü Yılbaşı Alışveriş Araştırması 18-34 yaş aralığında mobilin yükselişini bir kez daha gözler önüne seriyor.
Türkiye’de çıkan en çarpıcı sonuç akıllı telefonlarımız dijitalin her alanında olduğu gibi alışveriş yaparken de ilk tercihimiz oluyor. Katılımcıların yüzde 80’i alışveriş yaparken en fazla tercih ettikleri cihazın akıllı telefonları olduğunu söylüyor. Akıllı telefonlarını kullanmalarının en büyük nedenleri sorulduğunda ise; fiyat karşılaştırması yapmak, ürünlerin yorumlarını incelemek ve mağazada ise ürünlerin fotoğraflarını çekmek için kullandıklarını belirtiyorlar. Katılımcıların yüzde 69’u ise mobil tarayıcılar yerine uygulama üzerinden alışveriş yapmayı tercih ediyor. Bu yılbaşı döneminde ise tüketicilerin almayı planladığı ürünlerin başında kıyafet, elektronik eşyalar, kitap ve ev eşyaları geliyor.
Özellikle içinde bulunduğumuz pandemi döneminde online alışverişin büyük bir ivme kazandığı da inkar edilemez bir gerçek. Kullanıcıların yüzde 46’sı mağazadan alışveriş yaptığını bildirirken yüzde 41’i online aldıkları ürünün eve teslim edilmesini tercih ediyor. Yüzde 13’ü ise online satın aldıkları ürünü mağazadan kendileri gidip teslim alıyor. Online alışveriş tercih sebeplerine baktığımızda ise katılımcıların yüzde 26’sı online‘da mağazaya kıyasla daha iyi fiyatlar ile karşılaştıklarını, yüzde 22’si ise farklı beden, renk, zengin çeşit gibi opsiyonlar olduğu için online alışverişi daha çok tercih ettiklerini belirtiyor.

Özellikle pandeminin tekrar artması ve evlerimizde daha fazla vakit geçirmeye devam ettiğimiz şu dönemde, markalar için hedef kitlesini mobil reklamlarda yakalamak çok önemli bir hale geliyor. Türkiye’deki katılımcıların yüzde 70’i mobil reklamlarda karşılarına çıkan ürünlerin kendilerine hitap etmesi durumunda ürünü satın  alacağını söylüyor. Yüzde 63’ünün mobil cihazlarında karşılarına çıkan reklamlardan ürünü doğrudan satın aldığını bildirmesi ise mobilin önemini bir kez daha gözler önüne seriyor. Katılımcıların yüzde 53’ü gördüğü mobil reklamın satın alma kararına çok büyük etkisi olduğunu bildirirken, yüzde 32’si ise mobil reklamda gördüğü ürünü bir kaç gün içinde satın aldığını belirtiyor. Araştırmanın tamamını EMEA ülkeleri dahil  bu linkden okuyabilirsiniz

Tags: AdColonyEMEAPandemiYılbaşı Alışverişi
Previous Post

Pandemide Her Güne Bir Oyun, Her Güne Bir Masal!

Next Post

Pandemiyle Birlikte Fabrikalarda Dijital Dönüşüm Hızlandı

Next Post
Pandemiyle Birlikte Fabrikalarda Dijital Dönüşüm Hızlandı

Pandemiyle Birlikte Fabrikalarda Dijital Dönüşüm Hızlandı

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG