• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Teredata’dan self servis iş zekası için 10 oneri

29 Ocak 2013
in İş Zekası
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Is Zekâsı sirketlerin is yapma seklini degistirirken, güçlü Is Zekâsı uygulamaları sayesinde sirketler mümkün olan en iyi kararları verebilmelerini saglayan öngörülere erisebiliyorlar. Is Zekâsı uygulamaları basarıya götürse de, kullanıcıların ihtiyaç duydugu bilgi ve analitigi saglama konusundaki taleplerinin BT departmanlarının yeteneklerini astıgını düsünen pek çok sirket, denenmis uygulamalara dayanan kararlar almaktan kaçınıyor. Veri ambarı alanında dünya lideri Teradata’da görev yapan uzmanlara göre, bu boslugu doldurmanın yolu self servis Is Zekâsı ortamı olusturmaktan geçiyor. Bu tür bir ortam olusturan sirketler trendleri, zorlukları ve fırsatları belirleme konularında avantaj elde ettikleri gibi, hızlı tepki verme yeteneklerini gelistirerek önemli bir rekabet avantajı da saglayabiliyorlar. Teradata uzmanlarına göre self servis Is Zekâsı, BT’ye ortamı izlemek ve gerektiginde yönetim ve güvenlik ölçütlerini uygulama yetenegi saglarken, kullanıcılara da bagımsızlıgın yanı sıra soruları yanıtlamak ve karar vermek için
gereksinim duyulan araçları saglıyor. Teradata uzmanları basarılı bir self servis Is Zekâsı için önerilerini söyle sıralıyorlar:

*Kullanımı kolay Is Zekâsı araçlarının ötesinde düsünün: Araçlara ek olarak, self servis Is Zekânızın kullanıcıların ihtiyaç duydugu veri tipini anlamasının yanı sıra, planlama ve tasarım gerektirip gerektirmediginden emin olun.

*BT’nin self servisi izlediginden emin olun: BT’ye, Is Zekâsı çözümleri yoluyla çalısanların nasıl görevlendirildigi ve isbirligi yaptıgına iliskin olarak öngörü ve yönetim saglayarak, ortamı güvenli kılma, onaylama ve denetleme yetenegi verin.

*Katılımcı Is Zekâsını destekleyin: Bu durum hem çalısanların sonuçları paylasmalarını hem de veriyi görmek ve analiz etmek için yeni yollar belirlemelerini saglar. Mevcut Is Zekası ortamı ile bagdasan ‘sandbox’ (veri laboratuvarları) gibi teknolojileri kullanın.
*BT çalısanlarına gereginden fazla sorumluluk vermeyin: Kullanıcının gereksinimlerine ve niteliklerine dayalı bir ortam olusturmak için, self servis ve BT’nin ürettigi bilgiler arasında saglıklı bir denge kurun.

*Bilgi gereksinimlerini kavrayın ve ona göre plan yapın: Bütün çalısanlarınız kendi raporlarını veya sorgularını olusturmaya ihtiyaç duymayabilirler.
*Self servis Is Zekâsı bilesenleri için bir baslangıç seti olusturun: Yüzlerce sabit kodlu raporu degistirmek ve self servis ortamının otomasyonuna yardımcı olmak için özellestirilebilir araçları kullanın.

*Bir yönetim pratigi belirleyin: Self servis Is Zekâsı bilesenlerini yönetmekve deneysel projelerin veri ambarında sürekli devam etmeyeceginden emin olmak için, iyi belirlenmis self servis yönetimi kriterlerinin olusturulması gereklidir. Kriterler, hem is hem de BT temsilcileri tarafından belirlenmelidir.

*Veri ambarı ortamının diger kaynak veri tipleri ile kullanılmasını saglayın: Diger veri tiplerine erismek için veri sanallastırmayı kullanabilirsiniz. Bu, yakından izlemeyi ve is yükü yönetimini gerektirebilir. Veriler sonradan veri ambarı kaynaklı olabiliyorsa, gerektiginde onları da ortama entegre edin.

*Deneyimsiz BT çalısanlarını Is Zekâsı ortamının karmasıklıgından koruyun: Bir BT profesyoneline pratik gelen bir konu, deneyimsiz bir kullanıcıya karmasık gelebileceginden, “dropdown” listeler, kullanıcılara Is Zekâsı görevlerinde kılavuzluk eden sorular ve işyükü yönetiminin otomasyonu için
self servis portlet’ler gibi özellikleri de ise dahil edin.

*Maliyetleri izleyin: Yeni bir platform olusturmak yerine, mevcut bir platforma Self servis Is Zekâsı özelliklerini ekleyebilirsiniz. Ayrıca SaaS (Servis olarak yazılım), açık kaynak ve giris seviyesi Is Zekâsı aracı ürünlerini kullanmayı da düsünebilirsiniz.

Previous Post

Bilinçli hareket için “keşf@” hareketi başladı

Next Post

Kaspersky Lab, 2012 spam grafiğini açıkladı

Next Post

Kaspersky Lab, 2012 spam grafiğini açıkladı

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2021 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2021 IMG