• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun
ITNetwork
Selfy
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • IT Gündem
  • IT Sektörel
  • Dijital Dönüşüm
  • Dosya Konusu
    • Ağ Sistemleri
    • Çağrı Merkezi
    • Depolama
    • İş Zekası
    • Kurumsal Uygulamalar
    • Kurumsal Baskı ve Görüntüleme
    • Sunucular ve Veri Merkezleri
    • Yazılım
    • Kamu
  • Telekom & Mobil
  • Finans
  • Güvenlik
  • Donanım
  • Etkinlik
  • Röportaj
No Result
View All Result
ITNetwork
No Result
View All Result

Ailelerin % 76’sı Yapay Zekâ Araçlarını Eğitim Amaçlı Kullanıyor

10 Eylül 2025
in Eğitim
Ailelerin % 76’sı Yapay Zekâ Araçlarını Eğitim Amaçlı Kullanıyor
Facebook'ta PaylaşTwitter'da Paylaş

Yandex Türkiye’nin yeni araştırmasına göre okula dönüş sürecinde yapılan alışverişlerde çevrimiçi kanallar yüzde 93 ile büyük payı alıyor. Araştırma, ebeveynlerin veya çocukların yüzde 92’sinin ödevler için arama motorlarını kullandığını ortaya koyuyor. Öğrencilerin okula ulaşım tercihleri incelendiğinde ise en yaygın yöntem yüzde 46 ile yürümek. Bunu yüzde 36 ile aile aracı ve yüzde 34 ile okul servisi takip ediyor…

Yeni eğitim-öğretim yılı başlarken, Yandex Türkiye de Türkiye’deki ailelerin okula hazırlık süreçlerini ve bunun günlük hayatlarına etkisini araştırdı. Araştırma; ebeveynlerin yaptıkları alışverişlere, çocuklarına verilen ödevlerin yapılmasını nasıl yönettiklerine ve ulaşımda geçen zamana kadar birçok başlık altında karşılaştıkları zorlukları mercek altına alıyor.

Şirketten yapılan açıklamada paylaşılan araştırma sonucuna göre, okula başlangıç için yapılan hazırlıklar genellikle erken başlıyor. Ebeveynlerin yüzde 36’sı bir ay önceden hazırlıklara başlıyor. Katılımcıların yüzde 79’luk büyük bir bölümü ise yeni döneme hazırlanmanın yorucu ve çok zaman alan bir süreç olduğunu belirtiyor.

Katılımcıların yüzde 52’si ürünleri bulmak için arama motorlarını kullanıyor

Alışveriş alışkanlıklarının ciddi şekilde değiştiğini de ortaya çıkaran araştırmaya katılanların yüzde 93’ü bazı okul malzemelerini çevrimiçi satın aldığını söylüyor. Çevrimiçi alışveriş yapanların yüzde 75’i pazaryerlerini tercih ederken yüzde 52’si ihtiyaç duydukları ürünleri bulmak için arama motorlarını kullanıyor. Araştırma ayrıca, erkeklerin arama motorlarını daha fazla kullandığını, kadınların ise pazaryerlerini tercih ettiğini ortaya koyuyor.

Çevrimiçi alışveriş eğilimine rağmen, ebeveynlerin yüzde 25’i hâlâ fiziksel mağazaları tercih ediyor. Bu kişiler için büyük alışveriş merkezlerinde gidecekleri mağazaları bulmak çok önemli; katılımcıların yüzde 98’i alışveriş merkezlerinde her kata ait mağaza planlarını gösteren ayrıntılı haritaların oldukça faydalı olacağını belirtiyor.

Bu ihtiyaca yanıt olarak, Yandex Maps kısa süre önce Türkiye genelinde, Mall of Istanbul ve Mall of Antalya gibi büyük alışveriş merkezleri de dahil olmak üzere 107 AVM’ye ait ayrıntılı iç mekân planlarını kullanıma sundu. Böylece alışveriş yapanlar hem zamandan tasarruf edebiliyor hem de aradıkları mağazaları kolayca bulabiliyor.

Ailelerin yüzde 76’sı yapay zekâ araçlarını eğitim amaçlı kullanıyor

Araştırmaya göre teknoloji, eğitimde önemli bir rol oynuyor; ebeveynlerin veya çocukların yüzde 92’si ek öğrenim materyali bulmak veya ödevlerde yardım almak için arama motorlarını kullanıyor. Ayrıca, yapay zekâ araçlarının kullanımı da dikkat çekici. Ailelerin yüzde 76’sı bu araçları eğitim amaçlı kullanıyor.

Ebeveynlerin eğitimde yapay zekâya bakışı çoğunlukla olumlu. Katılımcıların yüzde 81’i bu teknolojileri olumlu buluyor. Bu grubun yüzde 41’i yapay zekâyı öğrenme için mükemmel bir araç olarak görürken, katılımcıların yalnızca yüzde 8’i olumsuz görüş belirtiyor.

Arama motorları, eğitim ihtiyaçlarını daha iyi karşılamak amacıyla gelişiyor. Örneğin, gelişmiş yapay zekâ asistanı Yazeka ile güçlendirilen Yandex Arama; video ve görseller ile desteklenen yanıtlarla bilgi sunabiliyor, hızlı yanıt gerektiren sorgularda yüksek doğruluk sağlıyor ve bağlama uygun takip soruları sorulmasına olanak tanıyor. Bu da öğrencilerin projeleri ve ödevleri için adım adım, ayrıntılı anlatımlara kolayca ulaşmasını sağlıyor; böylece öğrenme süreci hem daha ilgi çekici hem de erişilebilir hâle geliyor.

Katılımcıların yüzde 65’i araçlarında daha fazla zaman harcıyor

Yeni eğitim-öğretim döneminin başlaması ile birlikte ailelerin günlük düzeni de değişiyor. Katılımcıların yüzde 65’i, zamanlarını daha fazla araç kullanarak geçirdiklerini belirtiyor. Öğrenciler arasında okula gitmenin en yaygın yolu yüzde 46 ile yürümek olurken bunu yüzde 36 ile aile aracı ve yüzde 34 ile okul servisi kullanmak takip ediyor. Toplu taşıma ise öğrencilerin sadece yüzde 16’sı tarafından tercih ediliyor.

Sürücüler özellikle yüzde 73 ile trafik yoğunluğu ve yüzde 55 ile park yeri bulma zorluğu gibi önemli sorunlarla karşılaşıyor. Bu sorunlara çözüm olarak navigasyon hizmetleri, doğru ve anlık bilgi sunmaya odaklanıyor. Yandex Maps artık araba yolculuklarının yüzde 90’ından fazlasında, beş dakikaya kadar hassasiyetle, son derece doğru tahmini varış süreleri sunuyor. Bu sayede ebeveynler, güzergâhlarını daha iyi planlayıp daha sorunsuz bir ulaşım sağlayabiliyor.

Toplu taşıma kullananlar için de uygulama; ülke genelinde 2 binden fazla toplu taşıma güzergâhı, 51 bin otobüs durağı ve İstanbul’daki 38 deniz ulaşım hattı dâhil olmak üzere kapsamlı bilgiler sunuyor.

Tags: AraştırmaEğitimYandex TürkiyeYapay zeka
Previous Post

ColendiBank, SAS ve Linktera İle İş Birliğine İmza Attı

Next Post

Türkiye’de İşverenler Güçlü Bir İstihdam Ortamı Öngörüyor

Next Post
Türkiye’de İşverenler Güçlü Bir İstihdam Ortamı Öngörüyor

Türkiye’de İşverenler Güçlü Bir İstihdam Ortamı Öngörüyor

Son Yorumlar

  • İbrahim Etem Menarini Google’la buluta taşınıyor için emre öztürk
  • Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta açtı için KEMALETTİN TUGCU
  • Türkiye’nin ilk ve tek teknoloji lisesi Tink açıldı Türkiye Tink ile tanışıyor! için Asım Ali Zeyrek
  • Şikayetvar.com, şikayetleri “teşekkür”e dönüştürmenin sırlarını paylaştı için zeki KARADAVUT
  • Yeni Başlayanlar İçin Fatura için NİL
ITNetwork

© 2025 IMG

Menü

  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

Bizi Takip Edin

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Künye / İletişim
  • Dergimize Abone Olun

© 2025 IMG