2024 yılında App Store’da Amerika Birleşik Devletleri’nde en çok indirilen ücretsiz iPhone uygulamalarında birinci sırada yer alan Temu, kanun düzenlemeleriyle sınırlı hareket alanına rağmen Türkiye’de de önemli büyüme rakamlarına ulaştı…

Yılda %300’ün üzerinde büyüdü!
Gemius Türkiye, e-ticaret alanında ezber bozan oyuncusu Temu’nun bu büyümesini araştırdığında Temmuz 24-25 verilerine göre toplamda erişime ulaşımda büyük bir sıçrama görülüyor. 2024 Temmuz ayında yaklaşık olarak 7 milyon erişime ulaşan Temu, aydan aya erişimini artırmaya devam ederken, bir yıllık süreçte erişiminde yine yaklaşık olarak %314’lük bir yükselişi yakalamış durumda.

2025 verilerine göre ise Temu, 29 milyon ziyaretçi ağırlarken bu ziyaretçilerin 20 milyonu Temu uygulamasını kullandı. Temu’ya girenler alışveriş için yaklaşık 25 dakikalarını sitede/uygulamada harcarken, ziyaretçi başına görüntüleme sayısı 86.
Temu’ya Erkeklerin İlgisi Daha Fazla
Cinsiyet ve yaş dağılımına baktığımızda ziyaret edenlerin arasında erkeklerin ön plana çıktığını, en çok 25-44 aralığındaki kullanıcıların Temu’yu tercih ettiğini görüyoruz.

Temu’nun ziyaretçisini en çok paylaştığı rakibi Trendyol oldu
Sadece Temu’ya girip alışveriş yapanlar olduğu gibi, hem Temu’ya hem de rakipleri Trendyol, Hepsiburada ve Amazon’a giren ziyaretçiler de mevcut.

Gemius Audience’ın gerçekleştirdiği araştırmanın Temmuz 2025 verilerine göre değerlendirildiğinde, Temu ile Trendyol küme kesişimine baktığımızda Temu’nun yüzde 49, Trendyol’un ise yüzde 69’luk erişime ulaştığı söylenebilir. Hem Temu hem de Trendyol’a giren ziyaretçi erişimi ise yüzde 41 seviyesinde.
Hem Temu hem Hepsiburada’ya giren ziyaretçi erişimi ise yüzde 31 olurken, Amazon ile ortak erişimin yüzde 25’te kaldığı görülüyor.
Son Yorumlar